fbpx

Wszystko co powinieneś wiedzieć zakładając grupę na Facebooku

Facebook Marketing Social Media

Facebookowe grupy zyskują coraz większą popularność i rosną w siłę.  Już teraz większość użytkowników oraz firm wie o ich potencjale i angażują więcej działań w ich rozwój. Im więcej zaangażowanych członków ma grupa  tym jest lepiej postrzegana przez portal i wyróżniana spośród innych grup. W tym artykule znajdziesz kilka rad jak sprawić by twoja grupa zdobywała coraz większą popularność i przyciągała nowych członków.

  • Tworząc grupę zadbaj o prostą i konkretną nazwę najlepiej taką, która od razu określi cel grupy albo będzie się z nim kojarzyć. Dzięki nieskomplikowanej nazwie użytkownicy łatwo będą mogli ją znaleźć wpisując zbliżone hasła do wyszukiwarki na portalu. Nazwa też nie powinna być zbyt długa ani nie powinna zawierać zbyt wielu emotikon. 
  • Wybierz odpowiednią prywatność grupy – grupa zamknięta świetnie nadaje się do tworzenia zaangażowanych grup odbiorców, którzy są aktywni i udzielają się w temacie. Grupa tajna jest przeznaczona do wąskiej grupy odbiorców i tylko członkowie grupy mogą widzieć posty na grupie i wysyłać innym zaproszenia do dołączenia do grupy.  Grupa otwarta jest dostępna dla wszystkich użytkowników i wszyscy mogą do niej dołączyć, ale jej wadą jest spam,
  • Wybierz odpowiedni typ grupy – zależy to od jej przeznaczenia. Możesz wybrać spośród sześciu rodzajów: ogólna, kupno/sprzedaż, gry, edukacja społecznościowa, oferty pracy, praca. Dzięki temu grupa będzie łatwiejsza w obsłudzę a wzory postów  będą dostosowane pod jej przeznaczenie. W grupie edukacyjnej masz również możliwość przeprowadzania kursów, przez które każdy członek może przejść. W grupie z ofertami pracy twoje posty będą miały specjalnie wydzielone rubryki na wynagrodzenie i opis stanowiska itp.
  • Dodaj znaczniki swojej grupie – znaczniki to takie kategorie do których możesz przyporządkować grupę w jej ustawieniach. Każdej grupie można przyporządkować pięć znaczników, które nawiązują do tematu grupy a także jej celu. To również pomoże znaleźć użytkownikom grupy do których mogliby chcieć dołączyć. Można je zmienić w dowolnej chwili,
  • Jako grupa możesz dołączać do innych grup – dołączaj do grup o podobnym temacie i śledź co robi konkurencja, jakie posty wstawia i jak aktywizuję członków. Dzięki temu będziesz na bieżąco z trendami a także możesz czerpać inspiracje do nowych działań na twojej grupie. Gdy będziesz już członkiem danej grupy możesz na niej promować swoją grupę. Możesz wstawić posta z informacją o powstaniu nowej grupy o podobnej tematyce i zaprosić innych do dołączenia.
  • Twoja grupa może dawać lajka innym stronom – to również pomoże w rozpromowaniu twojej grupy. Im więcej stron o zbliżonej tematyce polubisz tym częściej twoja grupa będzie się pojawiać w proponowanych lub podobnych do tej którą polubiłeś,
  • Dodawaj posty regularnie i podtrzymuj ruch na grupie. Dbaj by posty były ciekawe i zawierały przydatne informacje związane z tematem twojej grupy. Możesz udostępniać ciekawe artykuły, wyniki badań, filmiki z wywiadami lub wystąpieniami, a nawet przeprowadzać relacje na żywo. Możliwości jest wiele i zakres udostępnianych materiałów zależy wyłącznie od twojej kreatywności. Postem może być również ankieta dzięki której możesz poznać statystyki,  oczekiwania członków grupy lub ich zdanie na dany temat. Dzięki opcji “harmonogramu postów” możesz zaplanować z góry posty i termin ich publikacji. Jest to bardzo pomocne gdy brakuje nam czasu na regularną aktywność lub planujemy urlop ale nie chcemy robić przestoju na grupie. Możesz nadawać również różne tematy postom, które publikujesz tak by później łatwiej je znaleźć. 
  • Na grupie możesz udostępniać wydarzenia, które mogłyby zainteresować członków grupy. 
  • Staraj się angażować członków do interakcji. Na początku świetną zachętą dla nowych członków może być “post powitalny”. Ta opcja pozwala na automatyczne wygenerowanie listy nowych członków które dołączyły do grupy i skierować post z powitaniem bezpośrednio do nich. Ankieta też zachęci ich do działania, jak i post z luźnym zapytaniem.  
  • Dbaj również o jakość treści, którą publikujesz. Dzięki temu wyrobisz sobie pewną renomę i członkowie będą bardziej doceniać obecność w grupie i zaczną polecać ją innym. Dzięki interesującym postom możesz wywołać więcej ruchu i interakcji na grupie. Grupy z nie przydatnymi postami, które zaśmiecają tablice użytkowników są z reguły opuszczane przez członków.
  • Ustal regulamin – jeśli zależy ci na wysokiej jakości i twojej grupy i chcesz by członkowie dodawali jedynie wartościowe posty ustal regulamin. Regulamin może dotyczyć przyjmowania członków np. przyjmujemy tylko określoną grupę zawodową, możemy również określić jakie treści mają być publikowane na grupie np. tylko ogłoszenia o pracę. Jak również zasady mogą dotyczyć wzajemnego traktowania się członków grupy tj. tolerancja i uprzejmość. Facebook poprzez szablony reguł podpowiada nam jak je skonstruować.
  • By zaktywizować uczestników grupy pozwól im na zdobywanie odznak. Zachęcą one do częstszego udzielania się na grupie na nawet do przyjaznej rywalizacji.
  • Statystyki – by wiedzieć jak się ma twoja grupa możesz przeglądać jej statystyki. Znajdziesz tam informacje o tym ile użytkowników, w jakim czasie dołączyło do grupy, ile wyświetleń miały poszczególne posty i do ilu użytkowników trafiły. Wszystkie informacje będą przedstawione z pomocą czytelnych wykresów.

Prowadzenie grupy to czasochłonne i trudne zadanie. Może dzięki tym wskazówką prowadzenie grupy będzie dla was łatwiejsze.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!