fbpx

Facebook - koszt reklamy

Facebook Social Media

Facebook – koszt reklamy. Reklama internetowa z roku na rok przybiera na znaczeniu. Niemniej jednak nie koncentrujemy się wyłącznie na promowaniu strony internetowej, a wręcz przeciwnie, coraz częściej szukamy sposobu na to, by dotrzeć do klienta przez portale społecznościowe. Nie ulega wątpliwości, że obecnie jednym z najpopularniejszych portali tego typu jest Facebook. Ile właściwie kosztuje reklama na Facebooku i od czego zależą wydatki z nią związane?

Darmowa reklama na Facebooku – czy jest możliwa?

Niektórzy przedsiębiorcy twierdzą, że nie ponoszą żadnych wydatków, które byłyby związane z reklamą na Facebooku. Czy to możliwe? Tak, jednak korzystają oni wyłącznie z powszechnie dostępnych narzędzi, jakim jest na przykład profil firmowy. Jego założenie nie wiąże się z żadnymi wydatkami – każdy może mieć konta na Facebooku, czy to firma, czy osoba prywatna. Jakie działania możemy podejmować za pomocą konta? Otóż możemy na przykład dodawać posty, w których będziemy umieszczać najważniejsze informacje o firmie czy linki. Regularne aktualizowanie profilu to doskonały sposób na to, aby pokazać, że nasza firma jest aktywna i przez cały czas obsługuje klientów. Poprzez profil możemy ogłaszać różnego typu konkursy, które pozwalają nam dotrzeć do szerszego grona odbiorców. W większości przypadków, aby wziąć udział w konkursie, wymagane jest udostępnienie postu czy polubienie profilu. Jak widać, darmowa reklama na Facebooku jest jak najbardziej możliwa, a co więcej, może okazać się niezwykle efektywna. Oczywiście, wymaga poświęcenia sporej ilości czasu oraz dużych nakładów pracy, jednak w dzisiejszych czasach bez Facebooka trudno się wypromować. Nic więc dziwnego, że większość firm podejmuje ten wysiłek, zwłaszcza że koszt z nim związany jest niewielki. Musimy jedynie pokryć wynagrodzenie osoby, która zajmuje się dodawaniem postów, chyba że robimy to we własnym zakresie.

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Reklama na Facebooku może mieć też formę odpłatną. Niemniej jednak ustalanie kosztu z nią związanego nie jest takie proste, bowiem Facebook nie posiada sztywnego cennika, jakim by się kierował, ustalając cenę. W rzeczywistości to przedsiębiorca odpowiada za ustalenie budżetu, jaki chce przeznaczyć na reklamę. Promocja za pośrednictwem Facebooka może kosztować kilka tysięcy złotych, lecz możemy również zmieścić się w kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Ważne jest przede wszystkim ustalenie własnych celów, jakie chcemy osiągnąć, promując naszą firmę. Facebook koszty nalicza w zależności od konwersji, czyli działań, jakie podejmie użytkownik. Najczęściej firmom zależy na tym, aby jak najwięcej osób polubiło ich profil. Dzięki temu użytkownicy mają stały dostęp do nowych informacji, przez co wzrasta prawdopodobieństwo tego, że zakupią konkretne produkty czy usługi. Koszt jednej akcji waha się w granicach 0,4 zł do 4 zł – są to dane uśrednione, jednak dające pewien pogląd na sprawę. Widełki te są dosyć szerokie, zatem dla wielu przedsiębiorców nie będą miarodajne. Zastanówmy się jednak, jakie dokładnie cele chcemy osiągnąć – jeśli jest to na przykład 100 kliknięć w miesiącu, to na reklamę trzeba będzie przeznaczyć maksymalnie 400 zł (oczywiście w ujęciu średniej). 

Czy reklama na Facebooku jest opłacalna?

Wiemy już mniej więcej, ile będzie trzeba zapłacić za reklamę na Facebooku miesięcznie. Pozostaje pytanie, czy taka forma promocji rzeczywiście może być opłacalna? Kilkaset złotych miesięcznie wydatkowane na reklamę na portalu, który cieszy się tak dużą popularnością, to nie dużo. Dzięki niemu możemy bowiem trafić do większej liczby klientów, niż gdybyśmy z Facebooka nie korzystali. Płatna reklama zwiększa szansę na dotarcie do klienta, jeśli dodatkowo wybieramy bezpłatną jej formę, jaką jest aktywne prowadzenie profilu. Możemy więc stwierdzić, że reklama odpłatna na Facebooku w zasadzie nie istnieje bez tej darmowej. Nie oznacza to jednak, że na płatną promocję nie warto wydawać pieniędzy. Zwróćmy uwagę, że płatne reklamy Facebook i tak są o wiele tańsze, niż na przykład reklama w prasie czy w konkretnym serwisie. Na ogół są też niezwykle efektywne, co wynika głównie z faktu, iż obecnie konto na Facebooku posiada zdecydowana większość osób. Koszty związane z reklamą powinniśmy uwzględnić w rocznym budżecie, planując efektywne kampanie promocyjne na dany okres. Pamiętajmy, że reklamę na Facebooku warto prowadzić w dłuższym okresie czasu, bowiem to właśnie wtedy daje ona największe, najbardziej pożądane efekty. Oczywiście, chcąc obliczyć efektywność płatnej reklamy, możemy posiłkować się wskaźnikami konwersji, które mówią nam, jaki jest koszt pojedynczej, podjętej przez użytkownika akcji. W krótkim okresie czasu tego typu wskaźniki mogą jednak przyjmować wysokie wartości, dlatego zawsze lepiej obliczać je w dłuższej perspektywie czasowej. Płatna reklama na Facebooku dostępna jest zarówno dla małych, jak i dużych firm. Ze względu na możliwość elastycznego zarządzania budżetem reklamowym, cieszy się dużą popularnością także wśród nowo powstałych firm. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!