fbpx

Google grafika

Google

Google grafika. O pozycjonowaniu stron internetowych mówimy bardzo dużo, jednak głównie w kontekście treści czy pozyskiwania linków. Tymczasem bardzo istotne są również elementy graficzne. Jak twierdzi Google, z narzędzia grafika każdego dnia korzysta wielu użytkowników, wyszukując nie po tekście, a po obrazie. Czym dokładnie jest Google grafika i jak ją wykorzystać do pozycjonowania stron internetowych?

Czym jest Google grafika?

Google grafika to jedne z elementów wyszukiwarki Google, dzięki którym możemy szukać informacji, treści czy produktów po obrazach. Wbrew pozorom z tego narzędzia na co dzień korzysta zdecydowana większość z nas. Ponadto, zwróćmy uwagę na to, jak wiele informacji potrafi nam dostarczyć obraz – jest to stosunkowo prosty przekaz, który w prosty sposób trafia do internautów. Dlatego też specjaliści SEO zwracają uwagę na konieczność pozycjonowania witryn nie tylko tekstem, ale również grafiką. 

Jak wykorzystać Google grafika do pozycjonowania stron internetowych?

Praca z obrazem powinna być integralną częścią działań z zakresu SEO, które pozwalają optymalizować stronę internetową. Pozostaje jednak pytanie, jak w tym celu wykorzystać grafikę? Otóż należy to robić w sposób przemyślany, bowiem umieszczanie przypadkowych obrazów na stronie nie sprawi, że będzie ona bardziej widoczna.

Obrazy tematycznie powiązane ze stroną

Grafika, którą umieszczamy na naszej stronie internetowej, powinna być z nią tematycznie powiązana. Przykładowo, jeśli prowadzimy witrynę gabinetu stomatologicznego, postarajmy się umieszczać na niej jedynie zdjęcia, dotyczące usług, które świadczymy. Oczywiście, możemy dodatkowo zaprezentować wnętrze naszego gabinetu, jednak postarajmy się unikać grafik ogólnych, które nie są wartościowe dla użytkownika. Bardzo istotne są unikalne zdjęcia. Obecnie na wielu stronach internetowych pojawiają się grafiki z tak zwanych banków zdjęć, z których korzystanie jest darmowe. Choć wydaje się to opłacalne, w praktyce tego typu grafiki nie pomogą nam tak bardzo, jak unikalne, wykonane specjalnie na nasze potrzeby. Pamiętajmy, że obrazy muszą być umieszczone we właściwym miejscu – najlepiej obok tekstu bądź na górze, w zależności od możliwości. Dobrze, aby strona internetowa nie była przeładowana grafiką. Ma ona jedynie dopełniać treść, a nie ją zastępować. 

Kwestie techniczne związane z grafiką

Wybór odpowiednich obrazów na stronę internetową, które pomogą nam ją pozycjonować w Google grafika, nie jest prosty. Wynika to także z faktu, iż grafika musi sama w sobie dostarczać wartościowe informacje. Dobrze, jeśli jest ona tylko powiązana z treścią strony, ale wręcz ją obrazuje. Google grafika promuje przede wszystkim przydatne informacje wysokiej jakości. Ponadto, obrazy muszą też spełniać pewne warunki techniczne. Nie powinny one zawierać tekstu, zwłaszcza ważnych elementów, takich jak na przykład adres strony internetowej. Oczywiście, może się na nich znaleźć krótki slogan czy hasło reklamowe. Pamiętajmy o tworzeniu dobrych struktur adresu URL do obrazu. 

Uporządkowanie danych, czyli jak efektywniej promować swoje produkty lub usługi

Google grafika wymaga nie tylko dodawania wartościowych obrazów, ale również odpowiedniego ich opisywania. Dzięki temu może w lepszy sposób promować te wyszukiwania, które mogą zainteresować internautów. Chodzi o to, aby wyszukiwanie pojawiło się z elementami rozszerzonymi. Grafika Google obsługuje uporządkowane dane tych typów:produkt, film lub przepis. Jak prawidłowo wpisywać poszczególne dane? Otóż należy postępować zgodnie z ogólnymi wytycznymi – dzięki temu istnieje większa szansa na pokazanie naszego wyszukiwania z elementami rozszerzonymi.

Pozycjonowanie stron internetowych, a Google grafika – jak to wygląda w praktyce?

Wiemy już, jak wykorzystać Google grafikę do pozycjonowania stron internetowych. Pozostaje pytanie, jak kwestie związane z obrazami w witrynach internetowych wyglądają w praktyce? Otóż z narzędzia Google grafika powinniśmy korzystać już na etapie tworzenia strony internetowej. Zwróćmy uwagę, że obrazy powinny być tematycznie związane z wpisami, jakie znajdują się w witrynie. Zazwyczaj najwięcej grafik znaleźć można na stronie głównej, ewentualnie na podstronach tematycznych. Tworzymy je już w momencie projektowania strony internetowej, dlatego też skupmy się nie tylko na tekście, ale również na grafice. Bardzo często pojawia się ona również na prowadzonym blogu, który w dzisiejszych czasach stał się integralnym elementem stron internetowych. Tutaj jednak panuje nieco inna zasada, bowiem wpisy blogowe nie powinny zawierać zbyt wielu obrazów. Zazwyczaj wystarczy jedna, dobrze opracowana grafika. Wyjątkiem jest wpis, który stanowi instrukcję. W takim przypadku, im więcej wartościowej z punktu widzenia użytkownika grafiki, tym lepiej. Oczywiście, powinniśmy na bieżąco kontrolować, czy grafika pomaga nam pozycjonować stronę internetową. Możemy to zrobić poprzez przeprowadzenie szczegółowego audytu SEO bądź samodzielnie, za pomocą narzędzia Google Search Console. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!