fbpx

Jak pozycjonować wizytówkę Google?

Google Pozycjonowanie stron

Jak pozycjonować wizytówkę Google? Korzystając z wyszukiwarki Google, zauważamy, że wśród wyników coraz częściej pierwsze miejsca zajmują pozycje z mapy, a nie konkretne strony internetowe. Dlatego też właściciele firm powinni zadbać przede wszystkim o pozycjonowanie wizytówki Google, tak aby stała się ona widoczna dla internautów. Na czym dokładnie polega pozycjonowanie wizytówki Google i dlaczego jest tak istotne?

Wizytówka Google – dla kogo?

Czy każda firma musi posiadać własną wizytówkę Google? Nie, jednak okazuje się ona być niezwykle pomocna w pozyskaniu klienta, a także w kontekście pozycjonowania strony internetowej. Wizytówka Google jest szczególnie istotna dla firm, które działają lokalnie. Algorytmy potrafią bowiem przewidywać intencje użytkowników, sprawdzając, czy szukają oni lokalnym towarów lub usług. Jeśli tak, jako pierwsze w wyszukiwaniach pojawiają się pozycje z mapy Google. Internauta, który odnajdzie w nich to, czego potrzebuje, nie będzie zaglądał na dalsze strony internetowe. Dlatego też tak istotne jest dbanie o wizytówkę Google. Jak ją pozycjonować?

Uzupełnienie danych kontaktowych

Google promuje przede wszystkim firmy, które aktywnie działają na rynku. Różnego typu przedsiębiorstwa „widmo” znajdują się daleko w pozycjach wyszukiwarki. W jaki sposób Google odróżnia tego typu firmy od takich, które działają aktywnie? Otóż bardzo ważne są w tym kontekście dane kontaktowe. Uzupełniając je, pozycjonujemy naszą stronę internetową, a także wizytówkę Google. Dane kontaktowe to przede wszystkim numer telefonu oraz adres mailowy. Ważniejszy jest jednak numer telefonu – najlepiej stacjonarnego, z tak zwanym numerem kierunkowym. Tak proste działanie może spowodować, że nasza wizytówka będzie o wiele bardziej widoczna dla internautów.

Ciekawa grafika

Dla internautów oraz dla algorytmu Google bardzo ważna jest grafika, która znajdzie się w wizytówce. Dobrze, jeśli korzystamy z własnych zdjęć, prezentujących, jak wygląda nasza firma. Zdjęcie główne powinno przedstawiać sam budynek oraz jego najbliższe otoczenie, natomiast pozostałe fotografie mogą prezentować na przykład wnętrze biura. Dzięki temu potencjalny klient w krótszym czasie będzie w stanie zlokalizować naszą firmę. Fotografie powinny zawierać geolokalizację, czyli współrzędne geograficzne miejsca, w którym zostały zrobione. Ważne, aby zdjęcia nie były zbyt mocno przerobione – praca światłem może sprawić, że będą one prezentowały się znacznie lepiej, jednak znaczne „upiększanie” nie jest tutaj wskazane. Możemy dodać również zdjęcia swoich produktów, szczególnie tych najbardziej charakterystycznych dla firmy.

Pozyskiwanie opinii

Największą popularnością w Google cieszą się te wizytówki, do których została wystawiona duża liczba opinii. Pozyskanie ich nie jest proste, szczególnie w pierwszej fazie prowadzenia działalności gospodarczej. Nie możemy bowiem sugerować klientom w nachalny sposób, aby wystawiali opinie dla naszej firmy. Z drugiej strony, możemy tutaj skorzystać z dobrodziejstw marketingu, oferując na przykład rabat dla klienta, który podzielił się z innymi swoim zdaniem o nas. Pamiętajmy, że najważniejsze pod tym kątem jest też świadczenie wysokiej jakości usług, bowiem zadowolony z przebiegu procesu zakupu klient chętniej wystawi nam pozytywną opinię. Jako właściciele wizytówki, powinniśmy reagować na opinie negatywne, chcąc wyjaśnić zaistniałe problemy bądź złożone w ten sposób skargi. Jest to istotne nie tylko z punktu widzenia samego pozycjonowania, ale również w kontekście prawidłowej obsługi klienta.

Aktywne działanie w Google+

Google+ nie zyskał zbyt dużej popularnością wśród internautów, jednak jest niezwykle ważny dla algorytmów. Dlatego też powinniśmy pamiętać o tym, aby stosunkowo często aktualizować swój status, dodawać fotografie czy posty. Dzięki temu wyszukiwarka będzie traktowała nas jak rzeczywiście istniejącą firmę, która dba o pozyskanie klienta. Pozwoli to osiągnąć lepszą pozycję w Google, na czym docelowo najbardziej nam zależy. Pamiętajmy, że przez aktywne działanie rozumiemy aktualizowanie profilu przynajmniej raz w tygodniu. Choć wielu osobom wydaje się to niepotrzebne, w rzeczywistości może przynosić bardzo dobre efekty pod kątem pozycjonowania. Nie powielajmy jednak słowo w słowo treści, które zamieszczamy na innych portalach społecznościowych, na przykład na Facebooku. 

Pozycjonowanie wizytówki Google – samodzielnie czy z pomocą profesjonalistów?

Samodzielne pozycjonowanie wizytówki Google jest stosunkowo trudnym zadaniem, bowiem wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia. Dlatego też warto powierzyć je profesjonalistom, na przykład specjaliście ds. marketingu internetowego. Tego typu usługi świadczą agencje marketingowe, a także freelancerzy. Pozycjonowanie wizytówki Google, tak samo jak i strony internetowej, jest długotrwałym procesem, który może przynieść bardzo dobre efekty. Powinniśmy więc uzbroić się w cierpliwość, jednocześnie stale pracując nad tym, aby nasza wizytówka Google była jak najwyższej jakości, użyteczna zarówno dla wyszukiwarki, jak i dla internautów. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!