fbpx

Jak pozycjonować w mapach Google?

Google

Jak pozycjonować w mapach Google? Z map Google korzysta zdecydowana większość internautów. Dzięki nim łatwiej znajdują drogę do konkretnych miejsc, lecz mapy mogą się też okazać bardzo pomocne w sytuacji, gdy chcemy znaleźć firmę, świadczącą jakieś konkretne usługi bądź sprzedającą konkretne towary. W tym celu przedsiębiorcy pozycjonują swoje firmy właśnie w mapach Google. Jak zrobić to prawidłowo?

Uzupełnienie danych kontaktowych

Założenie profilu firmy to dopiero połowa sukcesu. Wiele firm, które zdecydują się na ten krok, nie czynią później żadnych kolejnych, podczas gdy niezwykle istotne jest chociażby dodanie danych kontaktowych. To właśnie one wyświetlają się w wynikach wyszukiwań, które są w stanie zainteresować potencjalnych klientów. Nie będą oni wchodzili na stronę internetową, w poszukiwaniu na przykład numeru telefonu – skorzystają z usług firmy, która ten numer podała i który wyświetla się na mapie. Dlatego też eksperci zwracają uwagę, aby dodać przede wszystkim firmowy numer telefonu, pod którym klienci mogą się z nami kontaktować. Jeśli posiadamy kilka numerów, wybierzmy jeden, pod który najczęściej dzwonią zainteresowani. Właściciel firm jednoosobowych powinni pamiętać, aby nie dodawać numerów prywatnych, lecz firmowe. Dobrym rozwiązaniem jest podanie numeru stacjonarnego, zamiast komórkowego, choć oczywiście dziś nie każda firma takowy posiada. Dlaczego właśnie numer telefonu stacjonarnego? Ponieważ posiada on numer kierunkowy, który jednoznacznie wskazuje na to, w jakiej części Polski działa firma.

Pozyskiwanie opinii

Znacznie lepiej na mapach Google pozycjonują się firmy, których klienci wystawiają pozytywne opinie. Pozyskanie ich nie jest proste, bowiem wystawienie pojedynczej opinii zależy niemal wyłącznie od dobrej woli klienta. Niemniej jednak możemy poprosić naszych stałych kontrahentów o to, by pozytywnie napisali o naszych towarach bądź usługach. Oczywiście, nie należy przesadzać, bowiem kwestia dodania opinii jest niezwykle delikatna i przez niektórych może zostać źle odebrana. Właściciele firmy powinni reagować zarówno na opinie dobre, jak i złe. Co do zasady, negatywne opinie powinniśmy próbować w jakiś sposób wyjaśniać, tak aby załagodzić ewentualne spory. Właściciele mają również prawo reagować, jeśli ich firma zostanie oceniona niesprawiedliwie, na przykład w wyniku pomyłki. Zdarza się bowiem, że dwa przedsiębiorstwa nazywają się podobnie, przez co są mylone przez klientów, choć oferują różne towary czy usługi.

Zdjęcie firmy w naturalnym otoczeniu

Dodanie aktualnych zdjęć firmy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, może przynieść nam wiele korzyści. Klienci są bowiem zainteresowani tym, jak wygląda przedsiębiorstwo, z którego usług chcą skorzystać. Ważne, aby zdjęcia były naturalne, niepozowane. Oczywiście, możemy je delikatnie obrobić przy pomocy prostych programów graficznych, lecz z drugiej strony nie mogą one wyglądać zbyt sztucznie. Zdjęcia siedziby firmy powinny zawierać elementy geolokalizacyjne, czyli współrzędne geograficzne. Dzięki temu zyskają one na wartości. Dobrze jest także dodawać zdjęcia produktów, cennik usług i tym podobne. Są to informacje wartościowe z punktu widzenia klienta, a takie właśnie promują wyszukiwarki internetowe, w tym Google.

Aktualizacja profilu w Google+

Google+ nie cieszy się zbyt dużą popularnością wśród internautów, jednak bardzo chętnie korzystają z niego algorytmy. Dlatego też profil firmy powinniśmy na bieżąco aktualizować. Możemy dodawać nowe zdjęcia, informacje bądź innego rodzaju przydatne użytkownikom treści. Pozostaje pytanie, co tak naprawdę oznacza „na bieżąco”? Otóż praktyka mówi, że wizytówka powinna być aktualizowana nie rzadziej, niż raz w miesiącu. Idealnie byłoby, gdybyśmy aktualizowali ją minimum raz na dwa tygodnie. Niestety, wielu z nas o tym zapomina, przez co algorytmy zaczynają traktować naszą firmę jak zombie. Tymczasem chodzi o to, aby firma była dla wyszukiwarki aktywna, dzięki czemu możemy ją w efektywny sposób promować.

Dlaczego pozycjonowanie w mapach Google jest tak ważne?

 Internauci poszukują towarów lub usług, wpisując w wyszukiwarkę konkretne frazy. Google coraz częściej, jako jedne z pierwszych pozycji wyszukiwań, umieszcza nie strony internetowy, a mapę. Wyświetla na niej dwie bądź trzy propozycje, które mogą nas zainteresować. Nie da się ukryć, że mapy przyciągają wzrok zdecydowanie bardziej, niż strony internetowe. Dlatego też użytkownicy tak chętnie z nich korzystają, poszukując różnego typu towarów lub usług. Korzystanie z map jest też bardzo wygodne, bowiem pozwala szybko znaleźć dane kontaktowe, zwłaszcza jeśli potrzebujemy jakiejś usług czy towaru na już. Firmy mają natomiast trudne zadanie, aby znaleźć się jak najwyżej na mapie, gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę konkretne frazy. Można powiedzieć, że pozycjonowanie w mapach Google jest niemal tak samo istotne, jak pozycjonowanie stron internetowych. Jest to bowiem kolejne narzędzie marketingu internetowego, które pozwala nam pozyskać nowych klientów bądź przypomnieć o sobie tym, którzy już skorzystali z naszej oferty. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!