fbpx

Facebook Business Manager

Facebook

Facebook Business Manager. Zasięg mediów społecznościowych, a w szczególności Facebooka, sięga dziś bardzo daleko. Dlatego też większość firm wykorzystuje go do promowania marki własnej i pozyskiwania klientów. Ciekawym narzędziem, które pomoże usprawnić codzienną pracę, jest Facebook Business Manager. Jak dokładnie działa i kiedy warto z niego skorzystać?

Spis treści :

Czym jest Facebook Business Manager?

Facebook Business Manager to narzędzie, z którego mogą skorzystać posiadacze kont na Facebooku. Pomaga ono zarządzać profilem firmowym w pełnym tego słowa znaczeniu. Zebrane są tam wszelkie informacje, powiadomienia czy piksele. Z drugiej strony Facebook Business Manager pomaga oddzielić konto firmowe od osobistego. Jest to problem nie dużych firm, w których profil przedsiębiorstwa prowadzą wykwalifikowani marketingowcy, a małych działalności jednoosobowych, których profil prowadzi bezpośrednio właściciel. Osoby zorganizowane, stawiające na aktywną promocję na Facebooku, powinny skorzystać z narzędzia, jakim jest Facebook Business Manager. Jest ono jednak dostępne dla osób, które założą w nim konto. Oznacza to, że nie wystarczy posiadać wyłącznie konta na Facebooku, aby automatycznie korzystać z Facebook Business Manager – konieczne będzie założenie niejako osobnego konta, pod który podpięte będą pozostałe. Może to zrobić właściciel firmy, lecz równie dobrze delegowany do tego pracownik. Facebook Business Manager umożliwia przydzielanie pracownikom konkretnych ról, na przykład moderatora czy analityka. Sprawdza się to szczególnie w dużych firmach, w których promowanie na Facebooku nabiera szczególnego znaczenia. Ponadto, w tego typu przedsiębiorstwach zwykle funkcjonują całe działy marketingowe, przy czym poszczególni pracownicy mają wyznaczone konkretne obowiązki, zgodnie z posiadanymi umiejętnościami. Z poziomu Facebook Business Manager możemy też kontrolować reklamy, jeśli korzystamy z opcji płatnego promowania się na Facebooku.

Kto powinien korzystać z Facebook Business Manager?

Facebook Business Manager przynosi wiele korzyści zarówno mniejszym, jak i większym firmom. Pozostaje pytanie, kto w szczególności powinien korzystać z tego narzędzia? Otóż w rzeczywistości z Facebook Business Manager może korzystać każdy, kto chciałby ułatwić sobie pracę i usystematyzować obowiązki, związane z promocją firmy w mediach społecznościowych. Bardzo chętnie zakładają konto osoby, które zarządzają więcej, niż jednym profilem firmowym. Bez Facebook Business Manager poszczególne działania mogą być bowiem bardzo chaotyczne, co utrudnia efektywną reklamę. Zwróćmy uwagę, że Facebook Business Manager to także narzędzie dedykowane mikroprzedsiębiorcom, którzy sami zajmują się promowaniem swojej marki. Mogą oni w ten sposób oddzielić konto osobiste od firmowego, co przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala odseparować wiadomości prywatne od służbowych. Ponadto, umożliwia komunikację z klientem wyłącznie poprzez konto firmowe, dzięki czemu przedsiębiorca zachowuje większą prywatność. Powiadomienia można przekierować na maila, przez co nie przychodzą one na telefon prywatny, który często pełni też rolę służbowego. Innymi słowy, Facebook Business Manager to doskonałe narzędzie dla osób, które potrzebują wsparcia w codziennym, efektywnym promowaniu swojej firmy poprzez Facebooka. Możemy z niego korzystać bez względu na to, czy prowadzimy duże przedsiębiorstwo, czy też mikrofirmę.

Facebook Business Manager – czy warto z niego korzystać na co dzień?

Korzystanie z narzędzia, jakim jest Facebook Business Manager, pomaga efektywnie zarządzać reklamą na Facebooku, ale też w innych mediach społecznościowych. Przykładowo, istnieje możliwość podpięcia konta z Instagrama, które posiada większość firm, promujących się na Facebooku. Co istotne, samo korzystanie z narzędzia nie wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy, ani też szczególnych umiejętności informatycznych. Powinniśmy jednak mieć świadomość, że Facebook Business Manager nie będzie zarządzał treściami, grafikami i innymi aspektami, wpływającymi na efektywną reklamę, we własnym zakresie. Posiadając konto, musimy za jego pomocą aktywnie działać, co pomoże nam osiągać optymalne wyniki. Komu można powierzyć pracę z Facebook Business Manager? Generalnie często promowaniem firmy w mediach społecznościowych zajmują się sami właściciele – dotyczy to niewielkich działalności gospodarczych. W większych firmach opiekę nad mediami społecznościowymi przejmują marketingowcy, na przykład specjaliści do spraw SEO czy ogólnie, reklamy internetowej. Niemniej jednak, jeśli nie mamy w firmie zespołu marketingowców, możemy to zadanie powierzyć na przykład sekretarce czy po prostu, osobie, która jest obyta z Facebookiem. Dlaczego? Ponieważ jego znajomość znacznie ułatwia pracę z narzędziem, jakim jest Facebook Business Manager. Oczywiście, nieco inaczej Facebook wygląda z punktu widzenia osoby prywatnej, inaczej z punktu widzenia firmy. Z drugiej strony znajomość zagadnień i tematu zawsze pozwala w efektywniejszy sposób korzystać z różnego typu narzędzi, w tym z Facebook Business Manager. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!