Co to jest SEM i SEO?

Pozycjonowanie stron

Co to jest SEM i SEO? SEM jest jedną z tych rzeczy, które nie każdy kojarzy z nazwy czy skrótu. Każdy jednak doskonale wie, do czego zmierza i dlaczego jest tak popularne. Search Engine Marketing, a zatem marketing w obrębie wyszukiwarek internetowych, stał się na przestrzeni lat czymś, w co wręcz trzeba zainwestować. Na czym on jednak tak właściwie polega? Co oznacza ten skrót i czego się tyczy? Czym różni się od częściej słyszanego SEO? Te, ale i wiele innych kwestii poruszymy w dzisiejszym wpisie.

SEM i SEO – co oznaczają te dwa terminy?

Co to jest SEM i SEO? Oba te terminy są ściśle powiązane z wyszukiwarkami internetowymi i marketingiem w ich obrębie. SEM (Search Engine Marketing) to wyrażenie bardziej ogólne, oznaczające dosłownie owy marketing. SEO (Search Engine Optimization) to z kolei jedna z jego podstawowych części. Choć sama w sobie oznacza proces optymalizacji strony internetowej właśnie pod kątem wyszukiwarek, w Polsce jest postrzegana znacznie szerzej i utożsamiana również z pozycjonowaniem stron (formalnie stanowiącym kolejny krok w walce o pozycje w wyszukiwarce).

Zarówno cały SEM, jak i SEO stale zyskują na popularności i stają się najważniejszymi elementami internetowych kampanii marketingowych większych i mniejszych firm. Wszystko za sprawą tego, że współcześnie coraz chętniej sięga się po Internet przy szukaniu… praktycznie czegokolwiek – informacji, produktów, usług. Czymś bardzo nierozważnym byłoby nieskorzystanie z tego.Co to jest SEM i SEO?

SEM i SEO to tak właściwie wiele działań, które zmierzają do jednego – do osiągnięcia wyższych pozycji w ramach wyszukiwarki internetowej. Zwykle chodzi tutaj o Google. Sam proces optymalizacji strony pod wyszukiwarkę (SEO) związany jest między innymi z:

  • zadbaniem o nagromadzenie słów kluczowych, w które tak właściwie będzie się celować, a które skrzętnie wybierze się jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek właściwych działań w zakresie pozycjonowania;
  • przyspieszeniem działania strony – to można osiągnąć chociażby poprzez zmianę hostingu na szybszy, pozbycie się zbędnych skryptów oraz optymalizacja  tych, których pozbyć się nie da;
  • tworzeniem tekstów SEO, które będą wartościowe dla ich czytelników. Muszą odpowiadać na pewne ich pytanie i wyczerpywać swoje tematy w sposób całościowy i konkretny;
  • dopracowywaniem mobilnej wersji strony, która w dzisiejszych czasach nabiera na znaczeniu, a w tym momencie jest traktowana przez Google wręcz jako konieczność.

Jak podejść do marketingu w obrębie wyszukiwarek internetowych?

Chcąc zainwestować w SEM, a zatem również i w SEO, trzeba zdawać sobie sprawę, że w niczym nie przypomina on standardowych kampanii marketingowych. Pozycjonowanie stron to bowiem coś, czego efekty nie przychodzą od razu. Trzeba na nie poczekać i wymaga to sporo cierpliwości. Często miesiącami liczy się na pierwsze efekty, które nie zawsze od razu oznaczają trafienie na szczyty wyników wyszukiwania. Mimo wszystko jednak SEM jest szalenie satysfakcjonujący, a gdy już osiągnie się efekty za jego pośrednictwem – również bardzo skuteczny w przyciąganiu konwersji. Nie tylko zatem zachęca użytkowników do odwiedzania strony internetowej, ale daje im pewność, że jej usługi czy produkty są tymi godnymi zaufania.

Do SEM można podejść na dwa różne sposoby. Pierwszym z nich jest samodzielne zainteresowanie się tematyką i podjęcie się działań w jej obrębie na własną rękę. Plusem tego rozwiązania jest pełna kontrola nad każdym kolejnym działaniem. Minusem zaś może się okazać czaso- i pracochłonność. W połączeniu z wymaganiem co do regularnego podejmowania się całego procesu, może okazać się czymś nie do przeszkodzenia. Dlatego właśnie warto rozważyć sięgnięcie po usługi profesjonalnej agencji interaktywnej. Jest to drugie, bardzo rozsądne podejście, któremu towarzyszy mnóstwo zalet. Tą najbardziej podstawową jest fakt, że pozwala ono oszczędzić sobie całe mnóstwo czasu. Dzięki temu można skupić się na prowadzeniu własnego biznesu. Po drugie, gwarantuje solidne efekty. Agencje dysponują potężnymi zapleczami oraz odpowiednimi narzędziami, które wykorzystują w swoich działaniach. Są też doświadczone, dlatego też można powierzyć im własną stronę.

Oczywiście oba te podejścia można połączyć ze sobą, samodzielnie zajmując się wybranymi aspektami (które jest się w stanie wziąć na swoje barki), a te trudniejsze i specjalistyczne powierzając agencji. W ten sposób nie tylko się zaoszczędzi, ale też będzie się miało świadomość co do tego, co dzieje się w obszarze marketingu własnej strony.

Podsumowanie

Co to jest SEM i SEO? To wyrażenia, które w wielu aspektach się pokrywają, choć tym nadrzędnym jest oczywiście SEM. SEO to działanie w jego obrębie. Niezależnie jednak od tego, jak podejdzie się do terminologii, są to rzeczy po prostu zasługujące na uwagę i pozwalające cieszyć się skutecznością na najwyższym możliwym poziomie. Jeżeli więc planuje się zaangażować w kampanię marketingową będącą w stanie przynieść rzeczywiste, wymierne i po prostu solidne korzyści, jest to zdecydowanie dobry kierunek. Dobry, bo nowoczesny i trafiający do współczesnego odbiorcy.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!