Pozycjonowanie stron www – jak to się robi? Obecność firmy w Internecie stwarza solidną bazę ku temu, by efektywnie ją promować i wykorzystać sieć (oraz jej nieograniczony zasięg) na własną korzyść. Właśnie z tego powodu warto zainteresować się tematyką marketingu internetowego, którego nieodzowną część stanowi pozycjonowanie. Jak jednak się je robi i w jaki sposób osiąga się w nim skuteczność? O czym warto pamiętać tak właściwie w nie inwestując? O tym wszystkim zamierzamy opowiedzieć w naszym dzisiejszym wpisie.
Czym jest i jak rozpocząć pozycjonowanie strony?
Dziś podstawą każdej kampanii marketingowej rozgrywanej w obrębie Internetu jest pozycjonowanie stron www. Jak to się robi? Zanim się tego dowie, warto zrozumieć jego cel i podstawową charakterystykę. Pozycjonowanie jest bowiem zestawem działań zmierzających do sprawienia, by strona internetowa znalazła się wyżej w wynikach wyszukiwania Google’a (docelowo – na samym ich szczycie). Jego charakterystyka zmusza osobę podejmującą się go do regularności, skrupulatności oraz przede wszystkim cierpliwości. Pozycjonowanie bowiem nie przynosi natychmiastowych efektów (jak chociażby bezpośrednia reklama płatna w wyszukiwarce). na te trzeba zwykle poczekać, nie ustając w działaniach zmierzających do ich uzyskania.
Jak rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej? Najlepiej jest podążać za schematem zakładającym:
- Ustalenie odpowiedniego planu wraz z wyborem słów kluczowych, w które zamierza się celować. ich określenie tak właściwie definiuje to, co będzie się robić w dalszych etapach całego procesu. To ono też określa opłacalność pozycjonowania. Nie sztuką jest trafić na szczyt wyników wyszukiwania pod mało znaczącą frazą. Sztuką jest wybrać taką, która po osiągnięciu celu będzie generowała rzeczywiste korzyści, a zatem będzie się konwertowała (doprowadzi nie tylko do wyświetleń, ale i chociażby do sprzedaży).
- Zoptymalizowanie strony, a zatem zadbanie o to, by została ona idealnie przystosowana do jej pozycjonowania. Tutaj nie można sobie pozwolić na brak skrupulatności. W optymalizacji ważne jest całościowe działanie i zmierzanie do maksymalizacji potencjału całego procesu. Optymalna strona to taka, która – najszerzej mówiąc – jest wartościowa zarówno z perspektywy użytkownika, jak i z punktu widzenia robota wyszukującego. Optymalizację warto zakończyć audytem SEO, który doskonale sprawdzi, czy została ona poprawnie wykonana i czy można zrobić coś jeszcze właśnie w jej zakresie.
- Pozyskiwanie linków, a zatem zasadnicza część pozycjonowania, rozgrywająca się już poza samą w sobie stroną. Linki powinny być wartościowe i wysokiej jakości. Najlepiej jest tutaj zadbać o to, by pochodziły z miejsc podobnych tematycznie do pozycjonowanej strony.
O czym należy pamiętać przy pozycjonowaniu?
Pozycjonowanie jest jednym z tych procesów, które wymagają odpowiedniej wiedzy. Pierwszą rzeczą, o której trzeba pamiętać w jego przypadku jest fakt, że nieumiejętne przeprowadzanie go jest w stanie doprowadzić do negatywnych konsekwencji. Najłagodniejszą jest trafienie w filtr i gwałtowny spadek strony w wynikach wyszukiwania. Znacznie gorszy jest ban, który całkowicie pozbywa się strony z wyników wyszukiwania. Obie te rzeczy nie są na szczęście nieodwracalne. Bardzo ciężko jest jednak się z nich wygrzebać i wrócić na dobry tor.
Błędem, jaki popełnia wiele niedoświadczonych osób przy podchodzeniu do pozycjonowania jest stawianie przed nim zbyt wysokich wymagań. Wiele osób traktuje je jako formę reklamy bezpośredniej, za którą się płaci i której efekty można obserwować od razu. Rzeczywistość jest jednak inna, a samo pozycjonowanie jest usługą abonamentową. Trzeba je wykonywać przez co najmniej kilka miesięcy, zanim to zacznie przynosić pierwsze efekty. Tymi zaś nie zawsze jest natychmiastowe trafienie na szczyt wyników wyszukiwania. Również mniejsze wzrosty (na przykład z pozycji czterdziestej na trzydziestą) uważane są za sukcesy.
Pozycjonując stronę internetową trzeba też wiedzieć, że zawsze trzeba będzie przeznaczyć na to określony budżet. Również wtedy, gdy będzie się to robiło na własną rękę. Pozycjonowanie jest bowiem czymś, co wymaga użycia różnego rodzaju narzędzi (przede wszystkim analitycznym), ale i wykupywania artykułów sponsorowanych, które w tym momencie stanowią najlepszy sposób na budowanie wartościowego, solidnego i po prostu wartego pieniędzy profilu linków. Ten zaś stanowi podstawę działań off-site.
Podsumowanie
Jedną z najistotniejszych części współczesnych internetowych kampanii marketingowych jest pozycjonowanie stron www. Jak się to robi? Przede wszystkim należy podejść do tego z rozwagą, biorąc pod uwagę to, że najistotniejsza w tym wszystkim jest logika, naturalność i… cierpliwość. Na pierwsze efekty pozycjonowania trzeba w końcu czekać dość długo. Samo w sobie pozycjonowanie potrafi być czaso- i pracochłonne. Dlatego też warto rozważyć skorzystanie z usług agencji interaktywnej, która przeprowadzi je profesjonalnie, pozwalając tym samym skupić się na rozwoju własnego biznesu, a nie jego promowaniu w Internecie.
AUTOR :
Adam Grabowski
tel. 500 405 405