Jak nauczyć się pozycjonowania? Pozycjonowanie stron internetowych stanowi jeden z elementów marketingu internetowego. Zadanie to…
Słyszałeś coś o SEO, ale nie wiesz, jak zastosować to w praktyce? Nauka może trwać miesiącami, jeśli zdobywasz wiedzę w nieodpowiednim miejscu. Pozycjonowanie stron nie jest tajemnicą – możesz się tego nauczyć! Przeczytaj, jak to zrobić!
Po co optymalizuje się strony internetowe?
SEO, czyli Search Engine Optimization to nic innego, jak proces budowania widoczności w wynikach wyszukiwania przeglądarek internetowych. Każdy przecież chciałby, żeby jego witryna, blog, czy sklep był widoczny na pierwszej stronie. Dlaczego? Przyznaj się – kiedy ostatnio byłeś na drugiej stronie wyników wyszukiwań w Google? Teraz już wiesz. Najwięcej szans na rozwój i większą liczbę odbiorców/klientów mają tylko ci, którzy są w pierwszej 10. wyników wyszukiwania. Mowa oczywiście o rezultatach niepromowanych reklamami.
Jak wygląda pozycjonowanie stron internetowych?
Zaznaczmy jedną rzecz – mamy na celu poszerzenie wiedzy na temat pozycjonowania i wyników organicznych. Ruch ten nie jest dodatkowo wzmacniany promowaniem płatnym. Mowa o wszelkich bezpłatnych sposobach rozszerzania zasięgu i zwiększania wiarygodności dla algorytmów Google. W jaki sposób wpływa się na wzbudzanie większego zaufania robotów wyszukiwarek? Sposobów jest kilka, a najpopularniejsze omówiono poniżej.
Redagowanie odpowiednich treści na stronie
Na pewno trafiłeś niejednokrotnie na artykuły zawierające dokładnie te frazy, które wpisałeś w internecie. Dla przykładu chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób wypolerować niedoskonałości na lakierze swojego samochodu. Albo zastanawiasz się, jaka dieta będzie najlepsza dla osoby o sylwetce gruszki. Co wtedy zrobisz? Wpiszesz frazy „jak wypolerować auto” i „dieta na talię gruszki”. W pierwszej kolejności wyskoczą ci artykuły, których wiarygodność została oceniona przez Google na najwyższym poziomie. Ma na to wpływ zawieranie w tekście właśnie tych kluczowych zwrotów, których użyłeś.
Jednak treść to nie tylko tekst. Pozycjonowaniu podlegają również nagłówki często występujące w strukturze kolejnych kroków do wykonania, lub odpowiadające na wszystkie wątpliwości. Ich długość musi zawierać się w kilku słowach. Kolejna sprawa to title. Zauważyłeś, że często odwiedzane przez ciebie strony mają inną treść w zakładce, a inną w artykule? Title zwykle powinien mieć 50-55 zzs, by odpowiadać wymaganiom wyszukiwarki. I oczywiście sam tytuł redakcyjny – koniecznie interesujący dla odbiorcy i zachęcający do podjęcia działania. Poza tym konieczny lead i meta description koniecznie z CTA.
Struktura witryny a wyniki wyszukiwania
Lubisz odwiedzać poukładane intuicyjnie witryny, czy takie, na których panuje chaos? Nie musisz odpowiadać, to było pytanie retoryczne. Jasne jest, że w dobie braku czasu, chcesz znaleźć treści szybko i sprawnie, a najlepiej gotowe rozwiązanie w miejscu, które odwiedzasz. Dlatego strona internetowa pod względem strukturalnym również musi być odpowiednio skonstruowana. Mowa o uszeregowaniu treści pod kątem tematyki. Przedsiębiorstwo oferujące panele fotowoltaiczne zwykle będzie miało witrynę z następującymi kategoriami:
- oferta;
- realizacje;
- blog;
- o nas;
- kontakt.
W każdej z nich znajdą się treści przygotowane stricte pod tę kategorię. Właśnie taki porządek jest promowany przez wyszukiwarki.
Pozycjonowanie stron a aspekty techniczne
Rzecz absolutnie podstawowa to certyfikat SSL. Bez niego witryna jest szeregowana jako niebezpieczna i w przypadku dużej konkurencji nie będzie wyświetlana wysoko. Sama szybkość jej działania również wpłynie na odbiór przez internautów. Zdjęcia najwyższej jakości w wielkich formatach są świetne, ale w galeriach. Na stronie internetowej wszystko musi wczytywać się szybko, a potężne pliki generują spowolnienia. Poza tym każda strona musi działać i wyglądać odpowiednio na komputerze, urządzeniu mobilnym o mniejszym i większym ekranie (smartfon, tablet).
Jak nauczyć się pozycjonowania stron?
Pamiętaj, że SEO nie jest ukrytą tajemnicą. Możesz nauczyć się pozycjonowania. Będą ci do tego potrzebne poniższe wskazówki.
Ucz się z właściwych źródeł
To absolutna podstawa i niestety już tutaj jesteś zmuszony do pewnej wybredności. Oczywiście jako zupełny amator w dziedzinie SEO trudno będzie ci odróżnić cenne informacje od lania wody. Jednak z czasem na pewno zauważysz, że czytane przez ciebie poradniki są pisane głównie na jedno kopyto. Staraj się więc dużo czytać i porównywać. Odwiedzaj nie tylko blogi, ale też zapisuj się na webinary, odwiedzaj fora internetowe, czytaj komentarze i szukaj filmików. Z czasem znajdziesz wartościowe informacje.
Wprowadzaj w życie to, co wiesz
Oprócz wiedzy teoretycznej niezbędna jest również praktyka. Jeśli masz mocno ograniczony czas, możesz spróbować na własną rękę. Stwórz dowolnego bloga i postaraj się redagować na niego odpowiednie treści. Tematyka może być dowolna – od przepisów kulinarnych po autodetailing. Chodzi o to, żebyś w miarę uczenia się teorii również wykorzystywał ją w praktyce. Określ grupę docelową swojego bloga i wyszukaj odpowiednie słowa kluczowe. Mogą ci do tego posłużyć płatne lub bezpłatne rozwiązania, od których roi się w internecie. Staraj się również obserwować ruch i generować merytoryczne treści. Maksymalna ilość słów kluczowych wciśnięta na siłę nie pomaga.
Co będziesz z tego miał?
Pozycjonowanie stron to furtka do zwiększenia ruchu wokół własnej witryny. Opanowanie tej sztuki daje też możliwość podjęcia pracy właśnie jako pozycjoner lub audytor SEO. Opcji jest bardzo dużo, dlatego nauka pozycjonowania w najbliższym czasie tylko zyska na popularności.