fbpx

Na czym polega marketing internetowy?

Marketing

Na czym polega marketing internetowy? Trudno mówić o dzisiejszym świecie reklamy, jeśli pominiemy kwestię marketingu internetowego. Do sieci zaglądają osoby w każdym wieku, bez względu na wysokość zarobków, wykształcenie czy status społeczny. Nawet seniorzy coraz częściej interesują się nowinkami technologicznymi, dlatego nie sposób zapomnieć o efektywnej reklamie w sieci. Na czym dokładnie polega marketing internetowy i dlaczego jest tak istotny?

Kto korzysta z internetu?

Internet jest w naszym życiu obecny przez niemal całą dobę. Za jego pośrednictwem zbieramy różnego typu informacje, pozostajemy w kontakcie z bliskimi, a nawet załatwiamy sprawy urzędowe. Coraz częściej w sieci robimy zakupy, i to nie tylko odzieżowe czy przemysłowe, lecz również spożywcze. Co istotne, z internetu korzystają dziś osoby w niemal każdym wieku. Nawet małe dzieci oglądają bajki w internecie, seniorzy natomiast interesują się nowinkami technologicznymi, dzięki którym mają dostęp do sieci. Trudno dziś wskazać grupę, która w ogóle nie zaglądałaby do internetu. Stąd też marketing internetowy coraz bardziej zyskuje na znaczeniu, gdyż to właśnie w internecie możemy znaleźć wielu klientów, którzy zakupią nasze towary bądź skorzystają z naszych usług. Na czym dokładnie polega marketing internetowy? Otóż w praktyce może sprowadzać się do pozycjonowania strony internetowej, reklam na Facebooku czy w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie stron internetowych – dlaczego jest tak ważne?

Zwykle najwięcej czasu poświęcamy zaprojektowaniu witryny internetowej, jednak nie możemy pozwolić, aby po zakończeniu prac projektowych strona żyła własnym życiem. Jeśli do tego dopuścimy, możemy być pewni, że zgubi się wśród innych, które są odpowiednio zoptymalizowane. Pozycjonowanie stron internetowych polega właśnie na optymalizacji treści, tak aby witryna była użyteczna zarówno dla internautów, jak i dla wyszukiwarki internetowej. Zwykle strony pozycjonujemy pod wyszukiwarkę Google, bowiem to z niej korzysta najwięcej internautów. Pozycjonowanie stron internetowych pozwala osiągnąć optymalną pozycję – najlepiej, jeśli nasza witryna znajdzie się na pierwszych dwóch stronach wyszukiwań. W tym celu musi „przebić” się przez treści, jakie promuje konkurencja. Pozycjonowanie stron www to jeden z najistotniejszych elementów marketingu internetowego. Polega ono na doborze odpowiedniej treści, grafiki czy pozyskiwaniu linków. Pozycjonowanie stron internetowych zajmuje średnio od kilku miesięcy do nawet roku.

Reklama Google Ads

Narzędzie, jakim jest reklama Google Ads, cieszy się coraz większą popularnością. Wszystko dlatego, że pozwala ona w krótszym czasie dotrzeć do klienta, gdy nasza witryna nie zajmuje jeszcze optymalnej pozycji w wyszukiwarce. Otóż dzięki Google Ads nasza strona pojawia się na samej górze wyszukiwań, z dopiskiem „reklama”. Dopisek ten, zdaniem użytkowników, nie jest przeszkodą, zatem chętnie klikają oni w konkretne wyszukiwanie. Oczywiście, aby Google promował naszą stronę jako reklamę, musi posiadać ona odpowiednie treści i spełniać inne normy, jakie zostały przyjęte przez algorytm. Reklama Google Ads jest płatna, jednak coraz więcej firm decyduje się z niej skorzystać w ramach prowadzonych kampanii promocyjnych.

Reklama Facebook Ads

W kontekście marketingu internetowego nie sposób nie wspomnieć o sile, jaką mają dziś media społecznościowe. Konto na Facebooku, Instagramie czy na innych portalach posiada dziś niemal każdy. Media społecznościowe pozwalają nam pozyskiwać informacje, pozostawać w kontakcie ze światem, a także reklamować towary lub usługi. Możemy skorzystać z darmowych narzędzi, jakim jest na przykład prowadzenie profilu firmy na portalach społecznościowych. Obecnie wielu przedsiębiorców korzysta z tego rozwiązania, umieszczając w postach linki do konkretnych artykułów, strony internetowej czy systemów rezerwacyjnych. Z drugiej strony, możemy również korzystać z reklamy Facebook Ads, dzięki której o wiele łatwiej jest trafić do grupy potencjalnych odbiorców. Nasz profil na Facebooku mogą oni odwiedzić lub nie, natomiast reklama wyświetla się automatycznie. Jeśli jest odpowiednio dopasowana do konkretnej osoby, ta często nie zauważa, że ma do czynienia z materiałem promocyjnym. Na tym właśnie polega jej siła, która z drugiej strony zachęca do konwersji, a więc na przykład odwiedzenia strony www czy dokonania zakupów. 

Obowiązkowy marketing internetowy

Każda dobrze prosperująca firma sama opracowuje strategię marketingową, jednak nie sposób znaleźć taką, która nie bazowałaby na marketingu internetowym. Jego siła jest dziś nieoceniona, i to bez względu na to, do jakiej dokładnie grupy klientów chcemy trafić. Pamiętajmy przy tym, że działania marketingowe możemy podejmować we własnym zakresie, lecz ich wykonanie możemy też zlecić firmie zewnętrznej, na przykład agencji Wild Moose. Efektywne i dobrze prowadzone działania z zakresu marketingu internetowego pozwalają pozyskać większą liczbę klientów, a więc zwiększyć sprzedaż i finalnie wygenerować znacznie większe zyski w danym okresie. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!