Jak założyć sklep internetowy?

Ecommerce

Jak założyć sklep internetowy? Zakupy w sieci robią dziś osoby w każdym przedziale wiekowy, dlatego też założenie sklepu internetowego wydaje się być doskonałym sposobem na biznes. Niemniej jednak, zanim otworzymy nasz sklep online, będziemy musieli dopełnić kilku kwestii formalnych. Jak założyć sklep online krok po kroku?

Wybór produktów do sklepu internetowego

Założenie sklepu internetowego wymaga uprzedniego przeprowadzenia badań rynkowych, na podstawie których ocenimy, jakie produkty warto wprowadzić do swojej oferty. Obecnie zagęszczenie na rynku sklepów online jest spore, zatem warto znaleźć coś, co pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji. Z drugiej strony, zwróćmy uwagę na swoje możliwości, na przykład w kontekście magazynowania czy przechowywania produktów, które wymagają specjalnych warunków. Zastanówmy się, czy chcemy oferować jedynie wybrane produkty, czy też zaproponujemy klientom szeroki ich asortyment. Wybierając pierwszą opcję, musimy dobierać produkty wysokiej jakości, skierowane głównie do klientów, poszukujących dóbr luksusowych. W drugim przypadku również warto postawić na jakość, jednak skupiamy się przede wszystkim na tym, aby klient znalazł w sklepie wszystko, co chciałby zakupić w danej kategorii.

Założenie działalności gospodarczej

Chcąc prowadzić sklep internetowy, będziemy musieli założyć działalność gospodarczą. Zazwyczaj tego typu biznes prowadzimy w formie jednoosobowej działalności gospodarczej, chyba że chcemy wejść z kimś w spółkę. Działalność możemy założyć internetowo, wypełniając formularz CEiDG. Będziemy musieli wymyślić nazwę swojego sklepu – dobrze, by była ona chwytliwa. Pamiętajmy o podaniu miejsca, w którym prowadzimy firmę – nie może być to sieć internetowa, lecz z powodzeniem możemy podać tutaj na przykład nasz adres zamieszkania. Ponadto, będziemy musieli dokonać niezbędnych zgłoszeń do Urzędu Skarbowego oraz do ZUS. W tym kontekście musimy wybrać formę opodatkowania oraz zadecydować, jakiego rodzaju składki będziemy płacić. W drugim przypadku mamy ograniczone możliwości, bowiem uzależnione są one głównie od naszej sytuacji zawodowej. Na początek poszukajmy też biura rachunkowego, które poprowadzi za nas wszelkie sprawy, związane z księgowością.

Wybór platformy e-commerce

Bardzo ważnym etapem zakładania sklepu internetowego jest wybór odpowiedniej platformy e-commerce. Możemy stworzyć ją samodzielnie bądź skorzystać z gotowych rozwiązań. Druga opcja jest korzystna dla osób, które nie dysponują wysokim kapitałem na start oraz chcą w krótkim czasie założyć własny sklep internetowy. Dzięki gotowym rozwiązaniom można bowiem uzyskać dostęp do płatności internetowych, dedykowanych szablonów, czy też generować okresowe raporty. Platformy e-commerce dzielą się na darmowe oraz płatne. Niestety, darmowe platformy zwykle są mało funkcjonalne, stąd też przedsiębiorcy coraz częściej decydują się dopłacić, aby zyskać rozwiązania lepszej jakości.

Projekt sklepu internetowego

Oprawa graficzna sklepu internetowego odgrywa bardzo ważną rolę, zatem poświęćmy jej nieco więcej czasu. Przede wszystkim zastanówmy się, jaka jest docelowa grupa naszych klientów. W przypadku nastolatków postawmy na żywe kolory i odważniejsze slogany reklamowe. Tymczasem sklepy internetowe z eleganckimi, wysokiej klasy produktami wymagają nieco bardziej stonowanej oprawy. Wybierzmy delikatne, nieco przyćmione kolory oraz krótkie, lecz treściwe hasła reklamowe. W drugim przypadku forma powinna przeważać nad treścią. Oczywiście, w każdym przypadku sklep internetowy musi być przede wszystkim funkcjonalny. Projektując go, zastanówmy się, jakie rozwiązania ułatwiają, a jakie utrudniają dokonywanie zakupów. W miarę możliwości, przeprowadźmy we własnym zakresie proste badania. Wystarczy poprosić, aby osoba trzecia (znajomy bądź ktoś z rodziny) spróbował wykonać proste zadanie, polegające na kupnie konkretnego produktu. Niech badany oceni w ten sposób, czy nasz sklep rzeczywiście jest przyjazny klientowi.

Dostawy i płatności

Podstawowym zadaniem właścicieli sklepów internetowych jest dobór metod dostaw oraz płatności, które dopasowane będą do klientów. Mogą oni odbierać paczki osobiście, może je też dostarczać kurier do domu bądź do punktu odbioru. Te trzy opcje uchodzą dziś za absolutne minimum, dlatego dobrze jest je wybrać dla swojego sklepu online. W tym celu podpiszmy umowę z wybraną firmą kurierską, która doręcza paczki na terenie całego kraju oraz proponuje dobre warunki współpracy. Zastanówmy się również nad metodami płatności – teoretycznie im ich więcej, tym lepiej. Klient powinien móc uiścić opłatę przy odbiorze paczki, lecz także wykonać przelew bankowy. Platformy e-commerce oferują obecnie co najmniej kilka bramek płatności, z których powinniśmy skorzystać. Choć kontrolowanie należności wydaje się być problematyczne, klienci cenią sobie możliwość płacenia na różne sposoby. Wygoda i komfort dokonywania zakupów są dla nich najważniejsze, dlatego też warto im je zapewnić. Dzięki temu będą chcieli zostać z nami dłużej, nie poprzestając na jednorazowych zakupach. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!