fbpx

Jak promować szkolenia?

Szkolenia

Jak promować szkolenia? Z różnego typu szkoleń korzystają dziś zarówno osoby początkujące w danej branży, jak i wykwalifikowani specjaliści. Z drugiej strony, z roku na rok rośnie liczba firm szkoleniowych, które oferują różnego typu kursy. Pozostaje więc pytanie, jak promować szkolenia w efektywny sposób, tak aby móc pozyskać jak największą liczbę klientów?

Zalety na pierwszym planie

Potencjalny klient powinien w pierwszej kolejności przekonać się, jakie korzyści może odnieść, zapisując się na dane szkolenie. Dlatego też firma szkoleniowa musi podkreślać wszelkie atuty danego kursu. Przede wszystkim skupiamy się na kompetencjach i umiejętnościach, jakie uczestnik szkolenia nabędzie po jego zakończeniu. Podkreślamy również fachowość i odpowiednie przygotowanie osób prowadzących szkolenie. Dobrze, jeśli jest to osoba z wykształceniem kierunkowym oraz z dużym doświadczeniem w danej branży. Możemy także nakreślić osiągnięcia prowadzącego w danej dziedzinie. Oczywiście, informacje powinny być napisane zwięźle, w formie krótkiego przekazu. Czytelnik nie będzie bowiem zagłębiał się w długie teksty – poświęci jedynie czas na przeanalizowanie krótkiej notatki. Po jej przeczytaniu powinien nabrać przekonania, że kurs jest dla niego. Bardzo istotne jest również wyszczególnienie konkretnych tematów, poruszanych na kursie. Szkolenia, które nie zawierają konkretnego planu, nie cieszą się zbyt dużym zainteresowaniem. Pamiętajmy też o nadaniu kursom odpowiednich nazw – niezbyt ogólnych, bowiem takie nie cieszą się popularnością. 

Promocja w sieci

Chcąc wypromować szkolenia, postawmy przede wszystkim na efektywną reklamę w internecie. Obecnie dysponujemy wieloma narzędziami, które z pewnością ułatwią nam przeprowadzenie właściwej i efektywnej kampanii. Przede wszystkim umieśćmy informację o szkoleniu na naszej stronie internetowej. Może ona znajdować się w zakładce szkolenia (tam powinien być dostępny szczegółowy plan), lecz informacje o nowych kursach muszą też znaleźć się na stronie głównej, tak aby klient mógł szybko je wyszukać. Zwróćmy uwagę na promowanie szkolenia na portalach społecznościowych, które cieszą się ogromną popularnością wśród ludzi w każdym wieku. Tutaj opcji mamy naprawdę wiele. Możemy bowiem umieścić informację o kursie na naszym profilu firmowym, z drugiej strony warto promować kurs na dedykowanych grupach, które skupiają osoby zainteresowane danym tematem. Przykładowo, szkolenia podatkowe promujemy na grupach dla księgowych. Istnieje też możliwość nawiązania współpracy z właścicielami innych profili, na przykład miasta czy uczelni wyższych, na których także możemy promować nasze kursy. Oczywiście, taka współpraca zawsze jest obustronna, zatem będziemy musieli albo zapłacić za reklamę, albo udostępnić kilka darmowych miejsc na szkoleniu. Niemniej jednak, takie działania wciąż wydają się być bardzo opłacalne. Promocja w sieci nie ogranicza się jedynie do aktywnego promowania szkoleń – dobrze pozyskiwać także linki, nawiązywać współpracę z blogerami czy influencerami, którzy będą reklamować w sposób nienachalny nasze szkolenia. 

Rabaty i promocje

Efektywne promowanie szkoleń powinno opierać się na różnego rodzaju akcjach promocyjnych i rabatowych. Klientami kieruje tutaj czysta psychologia, bowiem lubią oni kupować taniej czy otrzymywać coś w gratisie. Dlatego też możemy udzielić rabatu pierwszym kilku klientom, którzy zapiszą się na szkolenie. Możemy dodatkowo zastosować hasła zachęcające, typu „promocja trwa tylko do…”, albo „spiesz się, zostały ostatnie miejsca”. Klienci czują się wtedy nieco „zagrożeni”, stąd też chętniej wykupują dostęp do danego szkolenia. Promocja może też pomóc zatrzymać przy sobie klientów, którzy już skorzystali z naszych szkoleń. Zaproponujmy im atrakcyjny rabat, dzięki któremu za nasze szkolenia zapłacą mniej, niż za kursy w innych ośrodkach. Oczywiście, osoby, które przeszły dany kurs, niekoniecznie będą zainteresowane podjęciem następnego. Niemniej jednak tego typu akcje promocyjne mogą przynieść oczekiwane rezultaty, bowiem zachęcają do dalszego zdobywania wiedzy niższym kosztem. 

Szkolenia dla firm

Jeśli oferujemy szkolenia dla firm, powinniśmy co jakiś czas wysyłać do wybranych podmiotów informację o kolejnym, organizowanym kursie. Pracodawcy nie zawsze bowiem mają wystarczająco dużo czasu, aby znaleźć dla swoich pracowników ciekawe szkolenie, zatem warto podać im gotowe rozwiązanie, z którego będą chcieli skorzystać. Tutaj ponownie – podkreślamy zalety kursu, udzielamy różnego rodzaju rabatów, tak aby zachęcić do uczestnictwa. Maile wysyłamy przede wszystkim do naszych stałych klientów bądź do tych, którzy przynajmniej raz skorzystali z naszego szkolenia. Z drugiej strony możemy też pozyskać bazę mailingową, dzięki której trafimy do szerszego grona zainteresowanych. Pamiętajmy jednak, aby działania marketingowe nie były ukierunkowane wyłącznie na osoby fizyczne, lecz również na firmy. Te bowiem częściej korzystają z różnego typu szkoleń, oferując je swoim pracownikom na przykład w ramach benefitów pozapłacowych. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!