fbpx

Marketing Assistant - co to znaczy?

Marketing

Marketing Assistant – co to znaczy? To asystent marketingu, który wykonując swoją pracę wspiera dział marketingu w danej firmie. W zależności od działalności i polityki danego przedsiębiorstwa może mieć powierzone różne obowiązki najczęściej polegające na współpracy w prowadzeniu projektów marketingowych. A także wsparcie w przygotowaniu materiałów promocyjnych czy też kontaktowanie się z agencjami reklamowymi.

Czym zajmuje się marketing assistant?

Asystent marketingu zajmuje się badaniem trendów zakupowych i zapewnianiem wsparcia przy nadzorowaniu kampanii marketingowych. Do jego obowiązków należy pomoc działowi marketingowemu w realizacji różnych projektów. Marketing assistant bierze udział w opracowaniu przemyślanych strategii marketingowych, co pozytywnie wpływa na rozwój wizerunku firmy. Do jego zadań może należeć koordynowanie oraz realizowanie funkcji działu nadzorowanego przez głównego menagera marketingu.

Asystent marketingu działając w zespole odpowiada za daną markę czy też produkty należące do danej kategorii. Może odpowiadać za zbieranie danych do agencji badania rynku i opracowywać analizy marketingowe a także organizować spotkania z różnymi agencjami reklamowymi. Pracując na tym stanowisku można wspierać zespół kierowniczy w dziale marketingu poprzez monitorowanie działań projektowych. Aby pracować, jako marketing assistant trzeba posiadać wykształcenie wyższe, najlepiej na kierunku marketingu lub humanistycznym. Najczęściej na tym stanowisku wymagana jest dyspozycyjność i dobra organizacja pracy a także kreatywne podejście do rozwiązywania różnych problemów zawodowych.  

Jaką rolę w firmie pełni dział marketingu?

Dział marketingu to struktura, której zadania leżą na płaszczyźnie komunikacji i analityki. Zapewnia interakcję informacyjną między firmą a otoczeniem zewnętrznym. Wielu menedżerów i właścicieli firm intuicyjnie czuje, że potrzebuje działu marketingu, ale nie do końca rozumie, dlaczego tego potrzebuje i co dokładnie powinni robić. W większym lub mniejszym stopniu każda firma handlowa zajmuje się marketingiem. Zwłaszcza jego menedżerowie i asystenci marketingu rozwiązujący szeroki zakres działań.

Do zadań działu marketingu należy:

  • Kształtowanie polityki cenowej
  • Badanie konkurencji
  • Wybór powierzchni handlowej w odpowiednim miejscu
  • Rozwój nowych produktów i usług
  • Różne badania i analizy.

Wszystko to ma związek z marketingiem i nie tylko. Głównym celem działu marketingu, jak i całego biznesu, jest zwiększenie udziału firmy w rynku, zwiększenie sprzedaży i ostatecznie zysku. W przypadku, gdy model biznesowy opiera się na zwiększeniu kapitalizacji biznesu, wzrost wartości firmy. Jednym z głównych zadań marketingowców jest kształtowanie relacji między marką a konsumentami. Maksymalna dokładna zgodność produktu z wymaganiami rynku. Główną cechą działu marketingu jest kreatywność, w związku, z czym synteza nowych pomysłów i niestandardowych rozwiązań jest dla niego całkiem naturalnymi zadaniami twórczymi. Ich wdrożenie znacznie zwiększa motywację i zaangażowanie marketing assistant.

Dział marketingu zajmuje się również zagadnieniami pozycjonowania. Może to dotyczyć poszczególnych produktów, marek i całej firmy. Najczęściej pozycjonowanie odbywa się po przestudiowaniu konkurencji i dogłębnym zbadaniu grupy docelowej.Takie podejście pozwala oderwać się od konkurencji, korzystne jest wyróżnienie marki na tle podobnych, wypełnienie produktów większą wartością dla konsumentów. Dział marketingu zazwyczaj prowadzi badania konsumenckie wspólnie z działem sprzedaży. W trakcie tego procesu ustalana jest grupa docelowa, opracowywane są szczegóły dla poszczególnych jej segmentów, tworzone są profile kluczowych klientów.

Analizuje również stosunek do firmy i jej produktów z obecnej bazy klientów. Oceniana jest jego lojalność, zbierana jest informacja zwrotna na temat bieżących potrzeb. Określany jest stopień zadowolenia klienta z towarów i usług. Dzięki temu można zobaczyć plusy i minusy biznesu oczami konsumentów, co pozwala identyfikować punkty wzrostu i stale się doskonalić.

Jakie obowiązki najczęściej powierzane są marketing assistant?

  • Pomoc w realizowanych projektach marketingowych
  • Sprawne wyszukiwania niezbędnych informacji w Internecie
  • Tworzenie prezentacji firmowych
  • Aktywne uczestnictwo w targach oraz konferencjach organizowanych przez firmę
  • Samodzielna analiza rynku oraz przedstawianie wyników
  • Przygotowywanie dokumentacji związanej z programami marketingowymi
  • Współpraca podczas tworzenia strategii marketingowych
  • Branie udziału w monitorowaniu konkurencji a także aktualnych trendów rynkowych
  • Rozpoznawanie potrzeb konsumentów dla danej grupy produktów
  • Uczestniczenie w kontrolowaniu cen i kosztów produktów
  • Utrzymywanie kontaktów z dostawcami marketingowymi oraz klientami.

Asystenci marketingu ściśle współpracuje z managerami d/s strategii marketingu przy realizowaniu projektów nastawionych na uzyskiwanie maksymalnych dochodów dla firmy. Są to specjaliści uczestniczący w przygotowywaniu scenariusza sprzedaży i prowadzenia kampanii reklamowej.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!