fbpx

Marketing assistant - kto to?

Marketing

Marketing assistant – kto to? Zespół marketingowy składa się z wielu osób, które zajmują się różnorodnymi czynnościami. Jedną z ważniejszych funkcji pełni marketing assistant, który odpowiedzialny jest za to, jakie usługi i produkty sprzedawać, a także ile powinna wynosić ich cena. Kim jest marketing assistant? Czym zajmuje się przeciętny analityk marketingowy? Z jakimi obowiązkami musi borykać się marketing assistant? Jakimi umiejętnościami powinien móc pochwalić się analityk marketingowy? Jakie wymagania edukacyjne stawiane są przed marketing assistantem? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

Kim jest marketing assistant?

Marketing assistanci (zwani również analitykami marketingowymi) to osoby, które odpowiedzialne są za badanie warunków rynkowych. Dzięki nim możliwe jest przewidzenie zapotrzebowania czy też potencjalnej sprzedaży usługi/produktu. Tacy specjaliści zajmują się badaniem nawyków, jak i również analizują zachowania konsumentów. W konsekwencji organizacje mogą zrozumieć, jacy ludzie szukają naszego produktu, a także jakiej ceny oczekują. Dobry marketing assistant bada warunki na krajowych i międzynarodowych rynkach. Na tej podstawie możliwe jest wywnioskowanie czy produkt/usługa zostanie sprzedana. Analitycy marketingowi starają się oszacować zwroty z inwestycji. Łączą wszelkie niezbędne informacje, aby móc finalnie wyprodukować usługę lub produkt, która będzie dla klientów satysfakcjonująca i istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostanie zakupiona.

Czym zajmuje się przeciętny analityk marketingowy?

Skoro wiemy już, kim dokładnie jest marketing assistant, warto nieco dogłębniej dowiedzieć się, czym może się zajmować. Okazuje się, że odgrywają oni bardzo ważną rolę. Dlaczego? Tego typu specjaliści analizują bowiem istotne informacje, które z wysoką dozą prawdopodobieństwa pomogą firmie w podejmowaniu odpowiednich i optymalnych decyzji. Z całą pewnością można stwierdzić, że pełnią rolę analitycznych tłumaczy – określają oni, które produkty należy sprzedawać i w jaki sposób tego dokonać, aby było to możliwie najbardziej opłacalne dla przedsiębiorstwa. Marketing assistant koncentruje się na tym, by zmniejszyć ryzyko projektu. Specjaliści na bieżąco śledzą i kontrolują kampanie. Dodatkowo segmentowana jest baza klientów, a także identyfikowane są trendy rynkowe. Dobry analityk marketingowy rozważa także mniej oczywiste aspekty, wśród których godne podkreślenia są wskaźniki reakcji, wskaźniki rezygnacji konsumentów, zwrot z inwestycji. Gdzie zatem może pracować marketing assistant? Otóż z reguły współpracują oni z firmami marketingowymi, stowarzyszeniami biznesowymi i innymi organizacjami, które opierają się na szeroko rozumianych działaniach marketingowych.

Z jakimi obowiązkami musi borykać się marketing assistant?

Wbrew pozorom marketing assistant wykonuje wiele różnorodnych czynności, które mają ogromny wpływ na całą kampanię reklamową. Przykładowo zbierają oni dane na temat tego, jakie taktyki stosowane są przez konkurencje. Analizowane są warunki rynkowe, dane demograficzne, opinie potencjalnych klientów, zwyczaje zakupowe, preferencje, życzenia, podstawowe potrzeby. Analitycy marketingowi badają ceny, numery sprzedaży, a także metody marketingu prowadzone przez konkurencję. Dodatkowo oceniają i tworzą metody gromadzenia danych- wykorzystywane są różnorodne ankiety, wywiady, kwestionariusze. Specjaliści często zajmują się analizą danych za pośrednictwem zaawansowanych programów statystycznych i innych narzędzi, które także oparte są na danych liczbowych. Marketing assistant monitoruje, jak i również prognozuje występujące trendy marketingowe. Dzięki temu skuteczność danych promocji jest jeszcze większa. Regularnie dochodzi do współpracy analityków z działami wewnętrznymi czy też z ankieterami danych. 

Jakimi umiejętnościami powinien móc pochwalić się analityk marketingowy?

Doświadczeni marketing assistanci są w stanie analitycznie rozwiązywać problemy. Przetwarzanych jest wiele danych, a następnie przekłada się je na określone wyniki. Nie obędzie się bez umiejętności krytycznego myślenia. Ważna jest kwestia skutecznej komunikacji- stworzenie silnych relacji z klientami to podstawa w marketingu. Analityk marketingowy musi posiadać wiedzę branżową, jednocześnie znać solidne podstawy co do operowania statystykami. Wbrew pozorom kluczem do osiągnięcia sukcesu w tej branży jest także dbałość o najdrobniejsze szczegóły. 

Jakie wymagania edukacyjne stawiane są przed marketing assistantem? 

Podobnie jak w zdecydowanej większości miejsc pracy, na podstawowe stanowiska wymagane jest minimalne wykształcenie, natomiast w przypadku wykonywania bardziej złożonych czynności nie obędzie się bez wykształcenia wyższego. Warto móc pochwalić się specjalizacją w marketingu, bowiem świadczy to o tym, że znamy już metody decyzyjne stosowane w biznesie, umiemy zarządzać strategicznie, a także wiemy, jak korzystać ze statystyk. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!