fbpx

Jak zacząć pisać bloga?

Content Marketing

Jak zacząć pisać bloga? Nawyk regularnego zapisywania pomysłów na blogu przynosi wiele korzyści: porządkujesz myśli, ćwiczysz samodyscyplinę, uczysz się komunikować z czytelnikami i radzić sobie z krytyką. A jeśli potraktujesz to poważnie, możesz zmienić bloga w źródło dochodu. Kiedy zakładasz bloga, aby zarabiać pieniądze, zasadniczo prowadzisz biznes online. Przemyśl plan, zainwestuj w platformę, twórz i promuj treści, korzystaj z różnych narzędzi. Publikując przydatne i zoptymalizowane pod kątem SEO artykuły, przyciągasz odwiedzających z wyszukiwania, przekształcasz ich w subskrybentów.

Jak zacząć pisać bloga firmowego?

jak zacząć pisać bloga

Tak więc Twoja firma zdecydowała się na prowadzenie bloga firmowego. Rozwiązanie korzystne dla wszystkich w dzisiejszym środowisku, w którym wysokiej jakości treści są na wagę bitcoina. Oczywiście masz coś do powiedzenia swoim klientom, ale już na samym początku podróży pojawia się naturalne pytanie: jak zacząć, co napisać? Blog daje możliwość pokazania, że za wszystkimi informacjami stoją ludzie ze swoimi opiniami, doświadczeniem, wiedzą. Jest to również okazja do otrzymywania informacji zwrotnej poprzez komentarze, polubienia itp.

Zbadaj odbiorców przyszłego bloga oraz ich potrzeby

Jednym z najważniejszych kroków w planowaniu bloga, podobnie jak w każdej innej pracy marketingowej, jest badanie odbiorców: kto już czyta Twoją stronę, dla kogo napiszesz, kogo chcesz przyciągnąć.

Definiując odbiorców, łatwiej będzie Ci zrozumieć:

  • Co napisać (temat).
  • Jak pisać (gatunek i format).
  • Ile i jak często pisać.
  • Jak się promować (blog powinien rozwijać się nie tylko sam, powinien być promowany różnymi kanałami)

Zdecyduj się na temat artykułów na swoim firmowym blogu

Jak na ironię, najprostszym, ale najmniej używanym sposobem, aby dowiedzieć się, co Twoi klienci, obecni lub potencjalni, chcą przeczytać, jest zapytanie ich. Tak, zapytaj bezpośrednio, co ich interesuje, co chcieliby zobaczyć na Twoim blogu, jakie tematy najlepiej poruszyć. Może to być biuletyn e-mailowy z ankietą online, wyskakujący kwestionariusz na stronie. Badanie popularnych słów kluczowych (popytu wyszukiwania) dla Twojego tematu to świetny sposób na zidentyfikowanie zainteresowania, nie zaniedbuj tego również.

Zdefiniuj gatunek i format artykułów

Najbardziej udaną formą treści na blogach korporacyjnych są treści edukacyjne. Przenosząc w ciekawy sposób przydatne i kompetentne informacje, z pewnością zbudujesz zaufanie swoich klientów.

Jaki format możesz wybrać:

  • Wykonuj wszelkiego rodzaju instrukcje. Odpowiedz na pytanie – jak w ciekawy sposób, używając grafik lub filmów. Jak zlokalizować aplikację? Jak wypromować swoją stronę? Jak zacząć blogować? Takie artykuły z instrukcjami krok po kroku są zawsze pożądane.
  • Twórz przewodniki dla tych, którzy nie są jeszcze zbyt zaznajomieni z twoim tematem.Treść nie powinna być przeznaczona tylko dla zaawansowanych z głębokim zagłębieniem się w temat. Pamiętaj, że klient nie musi rozumieć Twojej dziedziny. Opowiedz o podstawach swojej pracy w przystępny i przyjazny sposób, prostota zawsze przyciąga.
  • Często zadawane pytania. Świetny sposób nie tylko na uratowanie zespołu wsparcia przed niepotrzebnym obciążeniem pracą, ale także na zoptymalizowanie witryny pod kątem niektórych żądań.
  • Wywiad. Informacje z pierwszej ręki są postrzegane jako tak wiarygodne.
  • Recenzje Twoich produktów. Oczywisty format, o którym wiele osób zapomina, uważając, że wystarczy strona produktu w serwisie. Ale im więcej mówisz o swoim produkcie, tym większe jest prawdopodobieństwo jego sprzedaży.Tutaj możesz łączyć różne formy (wideo, zdjęcie, tekst), to będzie tylko plus.

Ile i jak często pisać na firmowym blogu?

Jak prowadzić bloga firmowego? Pomimo tego, że każdy blog to indywidualność, istnieją przeciętne statystyki, które wpływają na techniczną charakterystykę bloga. Same artykuły powinny zawierać różne elementy konstrukcyjne (spisy, tabele, nagłówki, podtytuły) oraz różne sposoby prezentacji materiału – wideo, audio, grafika.

O czym pisać na firmowym blogu?

Główna różnica między blogiem firmowym a osobistym polega na tym, że każdy post powinien odnosić się do Twojego tematu pod dowolnym kątem i rozwiązywać konkretny problem. Na przykład dzisiaj napiszesz post-recenzję w swoim produkcie, pojutrze historię Twojego klienta, za trzy dni wiadomość o udziale w wystawie. Przy tym wszystkim, jak mówią, najlepszą improwizacją jest improwizacja dobrze przygotowana. Więc stwórz plan treści. To jest Twoja mapa drogowa, dzięki której będziesz na dobrej drodze.

Jak wypromować bloga firmowego?

Bez względu na to, jak interesujący jest Twój blog, jeśli nikt go nie czyta, wszystkie Twoje wysiłki będą zmierzać do zera. Obecnie istnieją niezliczone sposoby promowania blogów firmowych i możesz wybrać najbardziej odpowiedni dla siebie i swoich odbiorców:

  • Sieci społecznościowe – udostępniaj swoje posty na swoich stronach w sieciach społecznościowych, zachęcaj obserwujących do dzielenia się informacjami.
  • Zoptymalizuj swoje posty pod kątem popularnych wyszukiwanych haseł. Jednocześnie upewnij się, że teksty nie zamieniają się w zestaw słów kluczowych o zerowym znaczeniu. To niezwykle ważne.
  • Według licznych badań biuletyny e-mailowe są jednym z najskuteczniejszych sposobów promocji. Staraj się wysyłać mailingi do swojej bazy klientów, obserwuj ich reakcję, sam reaguj na czas.
  • Reklama kontekstowa, banery, posty gości i inne metody reklamy online, to wszystko, co jest stare jak świat, ale nadal działa z odpowiednim podejściem.

Gdy już wykonasz dobrą pracę przygotowawczą i ułożysz solidny plan treści, możesz rozpoczynać pisanie bloga. Pomoże Ci system zarządzania treścią WordPress, ponieważ posiada wygodne narzędzia do publikowania i komentowania postów, organizowania kategorii, optymalizacji SEO oraz duży wybór szablonów. Jeśli potrzebujesz pomocy przy instalacji, łatwiej będzie znaleźć specjalistę, ponieważ WordPress ma dużą społeczność.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!