Co znaczy pozycjonowanie stron? Odpowiedź jest jedna? To przygotowanie strony internetowej pod kątem wyszukiwarek.Taką pracę wykonują specjaliści SEO, którzy znają od podszewki zasady pozycjonowania stron SEO i dążą do tego, aby Twoja strona była wygodna dla użytkowników. Natomiast robotowi pozwoliła ją poprawnie zinterpretować.
Jak pozycjonowanie stron wpływa na pracę wyszukiwarki?
Aby wyszukiwarki zauważyły Twoją stronę internetową i zapewniły jej wysokie miejsce trzeba wykonać minimum czynności:
- Otworzyć stronę internetową dla robotów
- Dostosować strukturę witryny
- Używać różnych adresów URL dla różnych wersji językowych witryny, różnych produktów
- Optymalizować zawartość strony
- Zoptymalizować stronę pod kątem wszystkich typów urządzeń, zwłaszcza mobilnych
- Analizować ruch na stronie, zachowanie użytkowników, promocję, konkurencję itp.
- Stale wypełniać stronę przydatnymi informacjami
- Rozważyć czynniki rankingowe.
Pozycjonowanie strony to podstawa SEO
Dla udanego pozycjonowania strony internetowej ważne jest stosowanie zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych narzędzi optymalizacyjnych.
Jak wygląda prawidłowe pozycjonowanie strony internetowej?
- Przede wszystkim praca prowadzona jest z czynnikami wewnętrznymi (planowanie, łączenie itp.).
- Ponadto strona jest skonfigurowana tak, aby korzystanie z niej było wygodne i interesujące. W tym celu specjalista SEO analizuje zachowanie użytkowników w Twojej witrynie: czas spędzony na stronie, przejścia stron itp. Odbywa się to za pomocą Google Analytics.
- Badanie czynników handlowych.
Połączenie wszystkich tych procesów nazywamy pozycjonowaniem stron SEO.
Pozycjonowanie obrazów na stronie internetowej
Obecność obrazów na stronie wpływa na czynniki zachowania użytkowników. Dzisiaj odwiedzający witrynę częściej zgadza się na obejrzenie zdjęcia niż na czytanie tekstu. Konsekwencją popularyzacji graficznej i interaktywnej prezentacji informacji jest to, że algorytmy wyszukiwarek uwzględniają nie tylko jakość i trafność grafiki, ale także szybkość jej ładowania. Wyszukiwarki uwzględniają również lokalizację obrazów. Jeśli znajdują się w pobliżu tekstu, który nie pasuje do znaczenia, robot uzna obrazy za słabej jakości.
Znaczenie treści dla pozycjonowania stron pod kątem wyszukiwarek
Roboty wykorzystują treść do określenia, na ile Twoja strona internetowa odpowiada użytkownikowi, który wysłał zapytanie do wyszukiwarki. Pierwszymi odwiedzającymi Twoją witrynę będą boty wyszukujące, które za pomocą złożonych algorytmów przeanalizują stronę i ocenią, na ile może być ona użyteczna dla ludzi. Bardzo ważne jest nasycenie serwisu nie tylko artykułami i blogami, ale także unikalnymi tekstami. Jednym z głównych punktów wewnętrznej optymalizacji jest sprawdzanie treści pod kątem plagiatu. Unikalność tekstu powinna przekraczać 90%, oczywiście lepiej, żeby tekst był całkowicie unikalny.
Wartość rdzenia semantycznego dla wewnętrznego pozycjonowania strony – SEO
Rdzeń semantyczny to zestaw słów kluczowych, które odzwierciedlają strukturę serwisu oraz jasno opisują i charakteryzują produkt lub usługę oferowaną przez ten serwis. Semantyka to jeden z pierwszych i najważniejszych procesów pozycjonowania wewnętrznego.To od tego etapu zaczyna się promocja witryn w wyszukiwarkach.Tworząc rdzeń semantyczny, tworzysz listę robotów wyszukiwania, która dostarcza odpowiedzi na pytania użytkowników.
Znaczenie linkowania wewnętrznego dla optymalizacji strony internetowej
Czynniki zachowania użytkowników i handlowe, treści o wyjątkowej jakości, słowa kluczowe, tagi seo title, h1-h6, img alt oraz wykorzystanie metatagów mają pozytywny wpływ nie tylko na użytkowników, ale także na wyszukiwarki. Jednak najpotężniejszym narzędziem w promocji strony internetowej jest usprawnione linkowanie wewnętrzne. Odnosi się do łącza między stronami w tej samej witrynie, które są ze sobą połączone w celu usprawnienia nawigacji.
Zasady łączenia w celu pozycjonowania stron pod kątem wyszukiwarek
Aby połączenie zostało skonfigurowane sprawnie, należy przestrzegać pewnych zasad:
- Jeśli strona zostanie umieszczona na zbyt głębokim poziomie zagnieżdżenia, odwiedzający witrynę i roboty mogą po prostu nie dostać się do niej – strona nie zostanie zindeksowana.
- Dostęp do dowolnej strony serwisu powinien być możliwy za pomocą nie więcej niż trzech kliknięć.
- Logo strony internetowej powinno zawierać link do strony głównej, a menu do kategorii.
Kto odpowiada za wewnętrzną optymalizację?
Dziś w pozycjonowanie stron internetowych zaangażowani są specjaliści SEO. Nasza firma ma doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów internetowych, witryn prywatnych, publicznych i komercyjnych na rynku polskim i zagranicznym.
Co robimy dla skutecznego pozycjonowania stron internetowych?
- Przeprowadzamy audyt strony
- Analizujemy Twoich konkurentów
- Tworzymy strategię promocji uwzględniając wszystkie czynniki rankingowe
- Wykonujemy złożone prace nad tworzeniem odpowiednich treści
- Tworzymy linki zwrotne
- Przenosimy Twoją witrynę na sam szczyt wyszukiwarek.
Skontaktuj się z nami a szybko przekonasz się ile zyskała Twoja firma!