fbpx

Wiadomości Google

Google

Wiadomości Google. Każdy z nas na co dzień przegląda wiadomości z kraju i ze świata, zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych. Możemy przeglądać poszczególne witryny, lecz doskonałym rozwiązaniem są także wiadomości Google, które zbierają informacje z różnych witryn. Jak dokładnie działają wiadomości Google i kiedy okazują się być użyteczne zarówno dla internautów, jak i dla właścicieli stron internetowych?

Czym jest Google News i dlaczego jest tak popularne?

Serwisów informacyjnych w internecie nie brakuje. Niektóre z nich są bardzo stronnicze, inne starają się zachować neutralność. Niemniej jednak, znalezienie interesujących nas informacji może zająć całkiem sporo czasu. Tymczasem możemy też skorzystać z narzędzia, jakim jest Google wiadomości, czy z angielskiego Google News. Zbiera ono dla nas informacje z różnych witryn, jednak dokonując przy tym starannej ich selekcji. Wiadomości nie powinny się powielać, muszą też być wartościowe z punktu widzenia użytkownika, a więc muszą dostarczać prawdziwych i cennych informacji. Można więc powiedzieć, że Google News znacznie ułatwia nam przeglądanie informacji, dzięki czemu możemy zaoszczędzić sporo cennego czasu. Dlaczego witryna ta stała się tak popularna? Przede wszystkim ze względu na swój zasięg. Informacje dostępne są w wielu językach, a serwis działa w bardzo wielu krajach. Ponadto, dostępny jest on także w aplikacji mobilnej, co znacznie zwiększa jego atrakcyjność.

Jak dołączyć do Google News?

Wydawcy często zastanawiają się, jak właściwie dołączyć do wiadomości Google? Nie ulega wątpliwości, że dają one wiele korzyści nie tylko użytkownikom, ale również właścicielom serwisów informacyjnych. Wszystko dlatego, że pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a więc promować się w sieci. Pozostaje jednak pytanie, kto właściwie może dołączyć do Google News, a więc jakie kryteria trzeba spełnić? Jak się okazuje, nie każdy wydawca będzie miał taką możliwość. Trzeba bowiem spełnić szereg warunków technicznych. Artykuły powinny być dostępne pod statycznymi adresami URL, natomiast sam serwis powinien być zabezpieczony certyfikatem SSL. Bardzo ważna jest odpowiednia konfiguracja pliku robots.txt, jak i Meta tag oraz przejrzysta implementacja nagłówków. Nie możemy też zapomnieć o ustawieniu daty publikacji bądź modyfikacji artykułu. Google wiadomości stawia także szereg warunków dotyczących samej treści. Przede wszystkim musi być ona unikalna, bowiem Google News unika powielania tekstów. Artykuły należy publikować stosunkowo często, natomiast pisane muszą być one przez co najmniej kilku autorów. Bardzo istotne jest odpowiednie rozplanowanie treści, to znaczy zastosowanie nagłówków, akapitów czy wypunktowań. Pamiętajmy, że Google wiadomości nie promuje wpisów, które w jakiś sposób są niezgodne z zasadami współżycia społecznego. Nie mogą więc szerzyć nienawiści, rasizmu czy przemocy. Teksty nie mogą mieć charakteru stricte reklamowego, choć oczywiście mogą się w nich znajdować wzmianki promocyjne. Google wiadomości podaje szczegółowe warunki, dotyczące publikowanych treści oraz wymogi techniczne. Każdy, kto chciałby dołączyć do Google News, musi się z nimi zapoznać.

SEO, a Google wiadomości

Google News, wbrew pozorom, ma wiele wspólnego z SEO. Bardzo istotny jest prawidłowy dobór słów kluczowych, za pomocą których algorytmy wyszukują różnego typu wiadomości. Powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na nagłówki, które są istotne nie tylko dla użytkowników, ale również dla robotów. Co ważne, nasze publikacje powinny posiadać nie tylko tekst, ale również obraz. Dobrze, jeśli stworzymy grafikę specjalnie na potrzeby naszej strony, co zapewnia nam większą unikalność, która jest promowana przez Google. Pamiętajmy, że zdjęcia muszą być umieszczone gdzieś w pobliżu artykułu oraz tematycznie powiązane z jego treścią. Nie możemy zapomnieć o tytule artykułu, który z jednej strony musi sugerować jego treść, z drugiej zaś powinien przyciągać czytelnika. Tytuł jest jedną z najistotniejszych części z punktu widzenia internautów, choć nie pozostaje bez znaczenia także dla algorytmów. W artykule nie powinniśmy podawać daty ani godziny – poza datą publikacji, która nie znajduje się bezpośrednio w treści.

Google wiadomości – czy warto korzystać z tego narzędzia?

Wydawcy często zastanawiają się, czy rzeczywiście warto korzystać z narzędzia, jakim jest Google wiadomości? Z jednej strony przygotowanie treści jest bardzo czasochłonne, z drugiej zaś pozwala dotrzeć do większej liczby odbiorców. Zwróćmy uwagę, że zasady tworzenia contentu dla Google News są podobne, jak w przypadku pozycjonowania stron internetowych. Jeśli chcemy, aby nasz serwis znajdował się jak najwyżej w wyszukiwarkach, również musimy podzielić treść na akapity, zadbać o ciekawy tytuł czy odpowiednie formatowanie strony pod kątem technicznym. Dlatego też wielu wydawców bardzo chętnie korzysta z Google News, traktując to narzędzie jako kolejną formę reklamy internetowej. Pamiętajmy, że w celu wypromowania swojej marki, należy sięgać po różne metody, zwłaszcza jeśli chodzi o reklamę internetową. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!