fbpx

Rich Snippets – Czym są, do czego służą?

Ecommerce Google Marketing

Każdy z nas, codziennie korzysta z wyszukiwarek internetowych. Po wpisaniu konkretnej rzeczy, której potrzebujemy wyszukiwarka podsyła nam wiele podpowiedzi stron, które mają w jak najlepszym stopniu odpowiedzieć na nasze zapytanie. Pierwsze oczywiście pojawiają się nam płatne reklamy Google Ads, a zaraz pod nimi ukazują się organiczne wyniki wyszukiwania.  Każdy wpis składa się z tytułu podstrony oraz krótkiego opisu mówiącego o danym produkcie bądź firmie.

Jak więc w dobie ogromu sklepów internetowych i konkurencji stale walczącej o przewagę wyróżnić się dla klienta?

Kluczem do tego jest urozmaicenie swojego wyniku wyszukiwania o np. opinie użytkowników , grafikę, szerszy opis. Dzięki nim automatycznie zwiększamy szansę na zdobycie atencji użytkownika. Do dodawania takich urozmaiceń pomocne są właśnie Rich Snippets. Są to dane strukturalne, a mówiąc prostszym językiem częściami rozszerzonego opisu stron internetowych. Zawierane są one w znacznikach, najczęściej jako kod HTML. Są one bardzo przydatne pod kątem pozycjonowania strony, ponieważ opisują i kategoryzują rodzaje treści udostępniane przez daną stronę . Dzięki nim nasza strona jest łatwiejsza do odczytania przez wyszukiwarkę i co za tym idzie, przekłada się to także na lepszą pozycję. Zdarza się, że Google dzięki swoim systemom uczącym się sam dodaje snippetsy, mimo tego, że ich obecność nie jest zawarta w kodzie źródłowym strony. Nie darzmy jednak Googla tak dużym zaufaniem i sami starajmy się odkrywać nowe zastosowania snippetsów dla naszej strony.

Istnieje  kilka rodzajów rich snippetsów. Najważniejsze z nich dotyczą danych dla: produktów, przeglądów miejsc oraz sklepów, wydarzeń, przepisów oraz aplikacji. Skrawek możliwości każdego z nich przedstawiony został poniżej:

Kiedy mówimy o rich snippetsach dla przeglądów miejsc i sklepów to mamy na myśli głównie opinie i oceny naszej strony. Rozróżniamy 2 skale ocen: Od 1 do 10 gdzie 10 jest oceną najwyższą, oraz od 1 do 5, gdzie 5 jest najlepszą notą. Google wyświetla jednak wyniki zawsze, niezależnie od przyjętej przez nas skali w postaci pięciu gwiazdek. Obok nich zawsze możemy odczytać średnią ocenę oraz ilość oddanych opinii, na które ta średnia się składa.

Dzięki rich snippetsom skierowanym dla produktów, jako właściciele sklep internetowego możemy na przykład zadbać o to aby w naszym wyniku wyszukiwania w Google  znalazły się takie jak: Ocena produktu, ilość opinii danego przedmiotu, cena oraz czy produkt jest w tym czasie dostępny. Musimy zadbać o to aby nasz sklep zbierał jak najlepsze opinie. Im więcej pozytywnych opinii o naszym produkcie lub usłudze tym wynik wyszukiwania jest atrakcyjniejszy dla naszego potencjalnego klienta.

W przypadku gdy prowadzimy  na przykład bloga kulinarnego, w którym dzielimy się przepisami oraz poradami kulinarnymi, mogą przydać się nam rich snippetsy skierowane dla przepisów. Tak samo jak w poprzednim przypadku możemy tutaj dodać opinie użytkowników na temat danej potrawy, czas jej przygotowania, wartości odżywcze. Możemy także wyróżnić się dodaniem miniaturki dania.

Dzięki rich snippetsom możemy także wyróżnić wydarzenie na którym nam zależy. Żeby przyciągnąć jak najwięcej osób na dany event powinniśmy w naszym wpisie podawać jak najwięcej szczegółów. Żeby wszystko wyglądało jasno i przejrzyście możemy wspomóc się właśnie rich snippetsami. Dzięki nim możemy w opisie naszego wpisu dodać poszczególne daty z wyszczególnieniem miejsca oraz artysty, który będzie tam występował. Możemy także dodawać odnośniki do podobnych wydarzeń, pośredników sprzedaży i wiele innych informacji, które mogą okazać się kluczowe w przyciągnięciu danej osoby.

Rich snippetsy dla aplikacji pomagają wyszukiwarce dokładniej sprecyzować  informację na temat danej aplikacji. Tak jak w przypadku miejsc, bądź produktów wyświetlane mogą być opinie o danym programie, rozszerzenie, dzięki któremu jednym kliknięciem aplikacja będzie mogła zostać zainstalowana na danym urządzeniu i tego typu urozmaicenia.

Po przeczytaniu tych wszystkich krótkich charakterystyk możemy śmiało powiedzieć o kilku najważniejszych korzyściach z używania rich snippets:

  • Dzięki nim istnieje większe prawdopodobieństwo, że nasz potencjalny klient odwiedzi naszą stronę i dokona tam znaczącego dla nas działania np. zakupu, bądź pobrania aplikacji
  • Bardzo szybko i przejrzyście przekazują informację
  • Analogicznie: Poprzez zwiększenie przydatności dla użytkownika maleje ruch, który był dla nas bezwartościowy.

O tym jak wdrożyć rich snippets będziecie mogli poczytać w kolejnym artykule, który pojawi się już niedługo.

Podsumowując Rich Snippets, są jednym z lepszych i coraz popularniejszych narzędzi używanych przez firmy w celu zwiększania dobrego jakościowo ruchu na stronie. Niezależnie od wielkości danego przedsiębiorstwa dane strukturalne mogą być bardzo przydatne. Każda firma posiadająca stronę internetową, bądź rozważająca jej stworzenie, a nie mającą wdrożonych rich snippetsów w kodzie powinna jak najszybciej naprawić ten błąd, ponieważ może on być znaczący w walce o klientów.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!