Audyt sklepu internetowego

Audyt SEO Marketing Pozycjonowanie stron

Audyt sklepu internetowego : głównym zadaniem sklepu internetowego jest zapewnienie sprzedaży (wzrost zamówień, powtórne zakupy, wzrost lojalności klientów). Jednak bez względu na to, jak piękny i wygodny jest sklep internetowy, właściciele stale borykają się z niskim ruchem i niskim popytem na towary. Dlaczego tak się dzieje i co na to wpływa? Odpowiedzi na to pytanie udziela pełny audyt sklepu internetowego. Standardowo wszystkie prace z tym związane można podzielić na optymalizację: konstrukcji, stanu technicznego, treści. Czyli zaczynając przyglądać się stronie, przede wszystkim jest ustalane, jak zoptymalizować jej strukturę.

Czym jest audyt sklepu internetowego?

Często zdarza się, że sklep internetowy nagle przestaje generować wzrost zamówień. Zdarza się też, że nowo otwarty sklep internetowy nie spełnia oczekiwań. Choć w obu przypadkach właściciele są pewni, że zrobili wszystko dobrze, produkt cieszy się popularnością, ceny są atrakcyjne, ale coś nie pozwala sklepowi się rozwijać. W takich przypadkach z pomocą przychodzi audyt sklepu internetowego. A nie chodzi o audyt księgowy, ale SEO – analizę strony sklepu internetowego, z identyfikacją błędów w jej użyteczności, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Audyt sklepu internetowego – dlaczego jest potrzebny?

A jest to konieczne właśnie po to, aby ocenić wygodę przeglądania strony internetowej przez odwiedzających. W końcu to zamieszanie w nawigacji, niepoprawna treść i inne błędy mogą być powodem, dla którego potencjalni klienci nie zostają na stronie i przechodzą do konkurencji.Tylko dlatego, że są niewygodne, to wszystko. Audyt sklepu internetowego nie tylko wykryje wszystkie błędy, podpowie, gdzie i jak przejść dalej, a także znacznie ułatwi jej promocję i przeniesie na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że potencjalni nabywcy odwiedzą stronę internetową sklepu, a nie konkurencji.

Audyt sklepu internetowego SEO- jak poprawić jakość promocji w wyszukiwarkach?

Audyt strony SEO to szczegółowa analiza, profesjonalne sprawdzenie zasobu internetowego pod kątem zgodności z wymaganiami wyszukiwarek.

Dzięki audytowi sklepu internetowego otrzymuje się kompleksowe informacje o tym, jak:

  • Sklep internetowy spełnia wymagania techniczne wyszukiwarek, jak dobrze został zaprojektowany na początku.
  • Strona internetowa może generować ruch dla zapytań o średniej i niskiej częstotliwości w wyszukiwarce Google.
  • Zasób sieciowy ma prawidłową strukturę SEO i podstawowe elementy skutecznej promocji (czytelny dla człowieka adres URL, strony docelowe dla kategorii i podkategorii według filtrów SEO, mega-menu itp.).

Audyt strony SEO to początek wysokiej jakości prac optymalizacyjnych dla wyszukiwarek. Można to porównać do badania przeprowadzonego przez lekarza, który identyfikuje bolesne miejsca pacjenta i wydaje zalecenia dotyczące poprawy zdrowia zasobu internetowego.

Audyt sklepu internetowego, czyli analiza struktury SEO – zapewnia:

  • Istniejący zasięg słów kluczowych i fraz, porównanie z konkurencją.
  • Możliwość optymalizacji strony pod kątem zapytań, a także specjalnie pod najbardziej trafne, o niskiej i średniej częstotliwości zapytań w celu uzyskania jak największego ruchu z wyszukiwarek (np. Google).
  • Analiza poziomu intuicyjnej nawigacji w sklepie internetowym.
  • Możliwość przejścia do dowolnej strony serwisu za pomocą dwóch kliknięć, łatwość korzystania z menu

W wyniku audytu sklepu internetowego i analizy struktury SEO strony zostanie przedstawiona ekspertyza: na ile zasób sieciowy jest w stanie generować ruch w wyszukiwarkach na obecnym etapie, a także konkretne zalecenia dotyczące poprawy optymalizacji SEO strony. Uda się uzyskać informacje na temat unikalności artykułów zamieszczonych na stronie, czy jest pożądany procent wykorzystania słów kluczowych, jak dobrze są one umieszczone itp.

Audyt sklepu internetowego pod kątem analizy treści – kryteria:

  • Ogólna ocena treści na stronie (jakość tekstu, zdjęć, filmów itp.).
  • Wygoda publikowania treści dla użytkownika: rozmiar i kolor czcionki, obecność tabel, jakość wizualna zdjęć, filmów itp.
  • Zgodność treści z wymaganiami wyszukiwarek i użytkowników (unikalność tekstu, obecność fraz kluczowych, ich częstotliwość, lista wymaganych słów kluczowych itp.)
  • Zgodność treści z formatowaniem i poprawnym rozmieszczeniem (nagłówki, akapity, linkowanie itp.).
  • Sensowna treść, zainteresowanie i przydatność dla użytkownika.

Ostatni blok audytu sklepu internetowego SEO zawiera analizę optymalizacji strony zewnętrznej – ilość i jakość zewnętrznych linków do zasobu.

W szczególności sprawdzane są:

  • Linki wychodzące (nieznane linki, linki do wiarygodnych źródeł itp.).
  • Linki zewnętrzne – darczyńcy (wskaźniki ilościowe i jakościowe, obecność linków spamowych, analiza portfolio konkurentów, analiza ruchu polecającego itp.).

Audyt sklepu internetowego jest potrzebny, aby uprościć ścieżkę odwiedzającego do zakupu, a tym samym znacząco zwiększyć dochody sklepu internetowego. Prawidłowa analiza pomoże zidentyfikować słabe obszary i je wyeliminować. Każdy błąd obniża wiarygodność sklepu i pogarsza sprzedaż. Podczas audytu strona internetowa zostanie sprawdzona pod kątem błędów technicznych, funkcjonalnych, gramatycznych i zostaną one usunięte. Będzie można zastanowić się nad schematem aktualizacji i ulepszenia strony: nowe moduły, ulepszona funkcjonalność, przeprojektowanie i tak dalej. Pomoże to sklepowi internetowemu osiągnąć wyższy poziom.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!