fbpx

Audyt SEO online

Audyt SEO Pozycjonowanie stron

Audyt SEO online. Na przeprowadzenie audytu SEO decyduje się coraz więcej firm. Powodem jest fakt, iż pozwala on wychwycić nawet podstawowe błędy, które powodują, że nasza witryna nie jest widoczna dla klienta. Audyt SEO możemy przeprowadzić także online, co w niektórych przypadkach jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Kiedy warto zdecydować się na audyt SEO online?

Na czym polega audyt SEO?

Na początek wyjaśnijmy, na czym właściwie polega audyt SEO? Otóż opiera się on na dogłębnej analizie strony internetowej pod kątem czynników decydujących o zajmowanej w wyszukiwarce internetowej pozycji. Wynik audytu SEO przedstawiany jest w formie szczegółowego raportu, który zwraca uwagę nie tylko na mocne, ale przede wszystkim na słabe strony witryny. Samo badanie ukierunkowuje na wykrycie błędów, lecz nie decyduje o ich ewentualnej korekcie. Właściciel strony internetowej, dysponując kompletnymi informacjami, sam podejmuje decyzję odnośnie dalszych działań. Niemniej jednak, nie ulega wątpliwości, że audyt SEO jest niezwykle pomocny pod kątem podejmowania owych decyzji. Zwraca on uwagę na to, co dla przeciętnego właściciela strony internetowej jest niezauważalne. Audyt SEO można przeprowadzić stacjonarnie, lecz coraz więcej osób decyduje się zamówić tego typu usługę online. Czy pomiędzy nimi jest jakaś różnica? Na ogół nie, ponieważ audytorzy wykonują pracę samodzielnie, zwykle bez konsultacji z właścicielem strony internetowej. Szczegółowa analiza witryny ma miejsce dopiero po wygenerowaniu raportu, czyli po zakończeniu audytu. W rzeczywistości możemy więc stwierdzić, że audyt SEO online nie różni się za bardzo od audytu stacjonarnego. Jedynie rozmowa końcowa przeprowadzana jest za pomocą narzędzi zdalnych, jednak w dzisiejszych czasach tego typu konwersacje nie są już niczym nietypowym.

Dlaczego warto przeprowadzić audyt SEO?

Audyt SEO pozwala odpowiedzieć na jedno, podstawowe pytanie – dlaczego działania, podejmowane w celu pozycjonowania strony www nie przynoszą pożądanych efektów? Warto zdecydować się na przeprowadzenie audytu, jeśli pomimo podejmowanych wysiłków, nasza strona dalej zajmuje odległe miejsce w wyszukiwarce. Ponadto, audyt SEO okazuje się pomocny, gdy chcemy rozbudować bądź całkowicie przebudować stronę internetową. Z naszego punktu widzenia może ona zyskać na atrakcyjności, jednak z punktu widzenia pozycjonowania – niekoniecznie. Innym powodem, dla którego przeprowadzamy audyt SEO, jest zauważalny spadek ruchu na stronie internetowej. Dzięki wnikliwej analizie otrzymujemy wyniki, za pomocą których możemy podejmować najwłaściwsze decyzje. Audyt SEO nie zawsze wskazuje na szereg popełnionych błędów. Czasami do poprawy są jedna bądź dwie rzeczy, które mają największy wpływ na to, jaką pozycję zajmuje nasza strona w wyszukiwarce internetowej.

Audyt SEO online – w jakich przypadkach będzie dobrym wyborem?

Audyt SEO online dedykowany jest przede wszystkim osobom, które chciałyby nawiązać współpracę z profesjonalnymi audytorami, bez względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej czy zamieszkania. Współpraca odbywa się bowiem za pomocą kanałów zdalnych, zatem możemy ją nawiązać z dowolnego miejsca na świecie. Audytor wnikliwie analizuje naszą witrynę www, po czym przekazuje nam efekty swojej pracy w formie raportu. My natomiast możemy odbyć z nim rozmowę, dzięki której lepiej zrozumiemy działania, jakie zaleca się podjąć. Audyt SEO online jest dobrym rozwiązaniem dla tych, którzy chcieliby zaoszczędzić czas. Zlecamy bowiem wykonanie badania profesjonalistom, dzięki czemu nie musimy analizować witryny we własnym zakresie. Ponadto, możemy w każdej chwili skonsultować się z nimi za pomocą kanałów zdalnych. Niektórzy przedsiębiorcy uważają, że audyt SEO online jest tańszy, jednak nie zawsze jest to prawdą. Rzeczywiście, może okazać się, że za pomoc specjalistów zapłacimy mniej, lecz cena nie jest jedynym aspektem, jakim należy kierować się, wybierając firmę audytorską. O wiele lepiej jest zainwestować w profesjonalny audyt SEO online i otrzymać wiarygodne wyniki, niż zlecić to zadanie osobom bez odpowiedniego przygotowania merytorycznego i doświadczenia zawodowego.

Audyt SEO online – i co dalej?

Jak wspomniano powyżej, audyt SEO online daje nam pewne wskazówki, jednak zadaniem audytorów nie jest podejmowanie działań naprawczych. O dalszych, konkretnych pracach decyzję podejmuje właściciel witryny. Zazwyczaj firmy, które przeprowadzają audyt SEO, zajmują się również pozycjonowaniem stron internetowych. Dlatego też możemy zlecić im podjęcie się poszczególnych zadań, jakie wskazano w raporcie. Oczywiście, nie jest to obligatoryjne – pozycjonować stronę można też we własnym zakresie bądź zlecając to zadanie pracownikom. Niemniej jednak, audyt SEO jest narzędziem, bez którego trudno by nam było pójść dalej. Możemy porównać go do stawiania diagnozy przez lekarza, bez której nie podejmie on decyzji o dalszym leczeniu. Stąd też, jeśli nasza strona nie funkcjonuje tak, jak powinna, warto zdecydować się na profesjonalny audyt SEO. 

Polecamy skuteczne pozycjonowanie :

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!