fbpx

Audyt SEO – na czym polega

Audyt SEO Pozycjonowanie stron

Audyt SEO – na czym polega? Audyt SEO ma za zadanie pokazanie jakie elementy techniczne zostały wykonane a jakie nie zostały, aby poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwarek, a szczególnie wyszukiwarki Google, które obejmuje ponad 90 % ruchu w wyszukiwarkach w Polsce. Audyt obejmuje działania ONSITE i OFFSITE, które mają na celu podnieść reputację serwisu w oczach np. algorytmu Google, co przekłada się na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania. Audyt przeprowadza agencja, która ma doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych i robi się w dwóch sytuacjach. Pierwsza to, kiedy właściciel serwisu podpisał umowę na pozycjonowanie strony z agencją. Druga, kiedy właściciel serwisu prosi zewnętrzną agencję SEO o ocenę działań innej agencji, z którą ma podpisaną umowę na pozycjonowanie swojego serwisu. Obydwa przypadki praktycznie nie różnią się formą oraz zakresem audytu. 

Audyt SEO – ONSITE

Audyt ONSITE polega na sprawdzeniu technicznych aspsektów budowy serwisu WWW pod względem :

użytej technologi do budowy serwisu;

) audyt SSL (https);

) poprawne przekierowanie http na https (przy wdrożonym SSL);

) poprawnej optymalizacji meta tagu TITLE;

) poprawnej optymalizacji meta tagu DESCRIPTION;

) audyt treści na stronie WWW;

) audyt ilości treści na stronie

) audyt nazw obrazków i altów;

) audyt wagi obrazków ;

) audyt nagłówków H1, H2, H3 itd.

) audyt struktury URL;

) audyt pliku robots.txt;

)audyt mobile frandly;

) audyt duplikacji treści;

) audyt wewnętrznego linkowania;

) audyt działań blogowych;

) audyt wdrożenia polityki prywatności;

) audyt błędów 500;

) audyt błędów 404

Sprawdzenie technologii użytej do budowy serwisu.

Serwisy przez ostanie 10-15 lat przechodziły transformacje z serwisów zbudowanych wyłącznie przy użycia języka HTML (ang. HyperText Markup Language – hipertekstowy język znaczników, wykorzystywany do tworzenia dokumentów hipertekstowych) oraz  CSS (Cascading Style Sheets – język służący do opisu formy wyświetlania stron WWW). Z czasem serwisy zyskiwały dynamikę, co przyczyniło się do popularyzacji języka programowania PHP, JavaScript oraz techniki Ajax (ang. Asynchronous JavaScript and XML, asynchroniczny JavaScript i XML – zmiana zawartości strony bez przeładowania podstrony w przeglądarce). Niestety zbyt dalekie odejście od technologi HTML na rzecz dynamicznych rozwiązań, spowodowało, że serwisy stały się mniej przyjazne dla wyszukiwarek. W swoje pracy mieliśmy okazje spotkać serwisy, które przez nadmierne użycie dynamicznych rozwiązań nie nadawały się wcale do pozycjonowania w wyszukiwarkach.

Audyt SSL (https).

Aktualnie przeglądarki zaczynają wymagać, abyśmy mieli w serwisie wdrożony certyfikat SSL. Służy on temu, że nasze dane między użytkownikiem a serwerem są przesyłane w formie zaszyfrowanej, co zapobiega wykradzeniu ważnych danych. Wdrożenie SSL’a stało się ważne z punktu widzenia reputacji domeny, więc tutaj jesteśmy zmuszeni do wdrożenie tego certyfikatu. W przyszłości nowe przeglądarki internetowe mogą blokować serwisy, które nie będą zabezpieczone w/w certyfikatem.

Poprawna optymalizacja meta tagów.

Audyt nazw obrazków, nazwy zdjęć i altów.

Nazwy obrazków są bardzo ważne, gdyż jeżeli zastosujemy przyjazne nazwy dostosowane do naszej treści to oprócz polepszenia reputacji strony pod SEO zwiększamy szansę na lepszą widoczność

Audyt nagłówków H1, H2, H3 itd.

Optymalizacja nagłówków hx polega uporządkowania struktury danej podstrony. W h1 umieszcza się zazwyczaj tytuł strony, w h2 główne poddziały, w dalszej części

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!