Pozycjonowanie stron to proces optymalizacji strony internetowej w celu poprawy jej pozycji w wynikach wyszukiwarek,…
Pozycjonowanie WordPress : prowadząc własnego bloga możemy zdecydować się na różne formy jego promocji. Istnieją przy tym te mniej i bardziej efektywne. Oczywiście, można go promować wśród znajomych. Można też kupować drogie reklamy w Internecie i nie tylko. Zawsze jednak istnieje również możliwość jego pozycjonowania i choć może to kosztować sporo czasu i pieniędzy, potrafi przynieść wymierne, a przede wszystkim długofalowe efekty. To właśnie na pozycjonowaniu zamierzamy skupić się w dzisiejszym wpisie.
Na czym polega pozycjonowanie bloga?
Pozycjonowanie WordPress jest procesem, który ciężko jest opisać. Jest bowiem wielowarstwowe i dotyka praktycznie każdego elementu prowadzonego na tej platformie bloga czy serwisu internetowego. Jakie działania składają się na nie? Te wybrane prezentujemy poniżej.
- Audyt bloga. To rzecz, od której powinniśmy rozpocząć proces pozycjonowania. Ma on na celu wychwycenie dosłownie wszystkiego tego, nad czym w dalszej kolejności będziemy musieli popracować. Może on być kierunkowy lub kompleksowy, przy czym najrozsądniej jest postawić na ten drugi. Po przeprowadzeniu audytu trzeba oczywiście wdrożyć wszystkie jego założenia – niezależnie od tego, czy będą one nas zmuszały do zmian w kodzie czy w jakimkolwiek innym aspekcie prowadzonego przez nas serwisu.
- Zadbanie o treści. Aktualnie pozycjonowanie stron internetowych koncentruje się wokół wartościowych i wyczerpujących treści. Jeżeli uważamy, że te już przez nas opublikowane nie są najlepsze lub też pozostawiają pewne niedopowiedzenia, musimy je poprawić. Koniecznie zadbajmy też o optymalizację pod względem SEO. Chodzi tutaj między innymi o stosowanie nagłówków, formatowania, a przede wszystkim staranie się o to, by były w naturalny sposób wypełnione słowami kluczowymi.
- Postaranie się o linkowanie zewnętrzne. To ono tak właściwie daje znać wyszukiwarkom, jakim poważaniem cieszy się nasz blog lub serwis internetowy w Internecie. Ważne jest, aby profil linkowy był jak najbardziej zróżnicowany. Wtedy też będzie naturalny – to właśnie o naturalność dzisiaj chodzi.
- Analiza wszystkich działań. Wszystko to, co robimy w zakresie pozycjonowania powinno być przez nas analizowane pod kątem przynoszonych przez to efektów. Jeśli te są negatywne, należy zmienić własną strategię i zrezygnować z tycg działań. Jeśli zaś są pozytywne, będziemy musieli nasilić te działania. Ważne jest, abyśmy byli w tym wszystkim jak najbardziej elastyczni.
- Inwestowanie w zaplecze. Jeśli myślimy nad pozycjonowaniem na poważnie, musimy rozbudowywać nasze własne zaplecze. Wtedy też będziemy mieli nad nim pełną kontrolę.
Oczywiście musimy mieć na uwadze fakt, że działań w zakresie pozycjonowania jest wiele więcej. Dotykają one zarówno samego serwisu internetowego, który prowadzimy, jak i wszystkiego tego, co dzieje się dookoła niego. Tylko kompleksowe podejście do tego jest w stanie zagwarantować nam sukces – zwłaszcza przy dużej konkurencji. Pamiętajmy też o regularności naszych działań. Pozycjonowanie nie jest jednorazową i natychmiastową usługą, a procesem, który potrafi trwać długimi miesiącami. Weźmy to pod uwagę już przy tworzeniu planu naszej własnej kampanii marketingowej.
Czy można i warto pozycjonować go samodzielnie?
Jeśli rozważamy samodzielne pozycjonowanie WordPress musimy wiedzieć, że choć jest ono możliwe, nie zawsze – wbrew pozorom – jest ono opłacalne. Zanim się go podejmiemy musimy bowiem zdobyć należytą wiedzę, zbadać rynek i zoptymalizować nasz własny blog lub serwis. To wszystko to dopiero początek, a już na tym etapie kosztuje całe mnóstwo czasu. Ten zaś równie dobrze moglibyśmy wykorzystać do rozwoju naszego serwisu i tego, by w pełni wykorzystywać efekty pozycjonowania. Poza tym wszystkim musimy mieć na uwadze to, że aktualnie bardzo łatwo jest przesadzić. Aktualnie bowiem nie stawia się – jak kiedyś – na ilość, a na jakość. Jeśli więc nie mamy wyczucia lub po prostu nie jesteśmy doświadczeni, pozycjonując samodzielnie możemy narazić się na ryzyko.
Jeśli zatem nie czujemy się zbyt pewnie, nie wahajmy się długo i postawmy na usługi firmy zajmującej się profesjonalnym pozycjonowaniem. Powierzyć możemy jej część lub pełnię związanych z nim zadań – w zależności od tego, jakie są nasze aktualne potrzeby i możliwości finansowe. W ten sposób zaoszczędzimy mnóstwo czasu przy jednoczesnym zagwarantowaniu sobie pożądanych przez nas efektów..
Podsumowanie
Pozycjonowanie WordPress jest procesem dość wymagającym – co do tego nie można mieć żadnych wątpliwości. Jest ono jednak w stanie przynieść bardzo wiele korzyści. Zwłaszcza w długofalowej perspektywie. Oczywiście nie należy do niego podchodzić bez należytej wiedzy, doświadczenia i obycia. Choć bowiem platforma WordPress sprawdza się w pozycjonowaniu idealnie, trzeba umieć wykorzystać jej pełny potencjał, a przy okazji wiedzieć, czego nie robić, by go nie pogrzebać. Pamiętajmy, że do pozycjonowania zawsze możemy zatrudnić profesjonalistów. Wtedy też będziemy mogli mieć pewność, że efekty przyjdą szybko i pozostaną z nami na stałe.