fbpx

Pozycjonowanie stron - jak to robić?

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron – jak to robić? Problem w tym, że większość początkujących przedsiębiorców internetowych jest po prostu nie świadoma znaczenia pozycjonowania biznesu. Dlatego też widzimy tysiące dokładnie takich samych sklepów internetowych, które niczym się od siebie nie różnią. Jak więc sprawić, by Twój biznes się wyróżniał? W pierwszej kolejności, jeszcze przed rozpoczęciem prac nad stworzeniem strony, należy szczegółowo przemyśleć strategię pozycjonowania sklepu internetowego. Jak to zrobić? Porozmawiajmy w dzisiejszym artykule.

Dlaczego strona internetowa potrzebuje pozycjonowania?

  • Budowanie zaufania i lojalności w świadomości konsumentów;
  • Wyróżnienie się od konkurencji ;
  • Platforma do dalszego budowania marki;
  • Ochrona przed atakami konkurencji;
  • Zbliżanie się do grupy docelowej;
  • Punkt wyjścia do komunikacji marketingowej.

Pozycjonowanie stron - jak to robić?

Co trzeba zrobić aby zacząć pozycjonować ?

1. Sporządź listę potrzeb, które zaspokaja Twój produkt/usługa

Na początek, ważne jest, aby jasno określić, co oferujesz, dla kogo i dlaczego. Taka lista pomoże Ci jasno określić grupę docelową i zrozumieć, na co położyć nacisk w Twoim przyszłym sklepie internetowym.

2. Sporządzenie listy konkurentów

Teraz musisz zidentyfikować te firmy, które już świadczą podobne usługi (sprzedają podobne produkty). Jest to istotne dla SEO. Należy zwrócić uwagę nie tylko na konkurentów pod względem jakości i ceny, ale także na tych, którzy są na szczycie wyników wyszukiwarek – bo niezależnie od tego, czym są ich sklepy internetowe, są w strefie uwagi konsumenta, co oznacza – trzeba będzie zepchnąć ich w dół.

3. Odpowiedz szczerze na pytanie: „Dlaczego powinieneś kupić właśnie u mnie?

W tym momencie musimy sformułować USP (unique selling proposition). Oznacza to zrozumienie, dlaczego konsument chciałby wybrać Twoją stronę spośród setek podobnych i tam dokonać zakupu. Jeżeli stworzysz unikalny tekst SEO zaprojektowany pod pozycjonowanie zapewnisz stronie wysokie pozycje w google.

4. Znajdowanie nie zajętych nisz

Jeśli chcesz zostać liderem, stwórz własną niszę lub znajdź niezajętą niszę, w której nie ma jeszcze konkurentów. W takim przypadku nie będziesz tylko pionierem, ale niekwestionowanym liderem. Niebezpieczeństwo polega na tym, że będziesz musiał ciężko pracować, aby stworzyć popyt i zapotrzebowanie na swój produkt, co oznacza, że nie możesz obejść się bez zwykłego SEO i reklamy kontekstowej, aby go promować.

5. Wybór strategii pozycjonowania

A teraz część rozrywkowa. Bez względu na to, czy znalazłeś niezajętą niszę, czy też postanowiłeś zdobyć laury w zatłoczonej niszy konkurencji, musisz wybrać strategię pozycjonowania. Rodzaje strategii pozycjonowania:

1.Produkt/potrzeba – kluczową postacią w naszej strategii będzie produkt lub potrzeby, które zaspokaja. Odpowiednie dla wąskich nisz, gdzie konkurencja jest niska oraz dla unikalnych produktów i usług.

  1. Price/Quality – w tym przypadku podkreślisz przewagę kosztową swojej oferty lub jej jakość. Odpowiedni dla rynków o wysokiej konkurencyjności (np. elektronika, odzież, literatura).
  2. zastosowanie – czy masz wspólny produkt, czy nie, musisz znaleźć sposób, aby go użyć. Stwórz swoisty rytuał jego spożywania. Na przykład zawsze pukamy w spód opakowań ketchupu Heinz – a wszystko dlatego, że marka ta uczyniła zwykły produkt wyjątkowym w użyciu, utrwalając ten rytuał wieloletnimi działaniami reklamowymi 🙂
  3. Według grupy docelowej – pozycjonowanie według specyfiki konsumentów może być bardzo korzystne. Po pierwsze, żebyś trafił w dziesiątkę – w umysł potencjalnego klienta. Po drugie, nie rozpraszasz się na masy, ale kontaktujesz się dokładnie z tymi, których potrzebujesz. Po trzecie, jasna segmentacja, z odpowiednimi kanałami marketingowymi, kluczem do sukcesu.
  4. elitarność i wyłączność – dotarcie do klasy VIP może być bardzo opłacalne. Po pierwsze, zdolność płatnicza tej publiczności nie jest kwestionowana. Po drugie, każdy chce mieć to, co jest fajniejsze i droższe, nawet jeśli go na to nie stać.
  5. Przeciwstawianie się konkurentom – jeśli chcesz strącić lidera z piedestału, możesz zastosować tę strategię pozycjonowania. Publicznie zadeklaruj, że konkurent jest wczorajszy, a Ty jesteś liderem pokolenia. Tak właśnie Pepsi postąpiło na przykład z Coca-Colą. Co więcej, ludzie lubią oglądać wojny marek, zwłaszcza w sieci.

6. Opracowanie planu rozwoju działalności

Teraz nadchodzi część zabawy – musisz opracować strategię rozwoju swojego biznesu. I powinny to być 3 strategie: krótkoterminowa (do 1 roku), średnioterminowa (do 3-5 lat) i długoterminowa (10 lat do przodu). Nie otwierasz sklepu internetowego na 1 dzień? Nie bądź więc leniwy, usiądź, rozważ dokładnie wszystko i stwórz plan dla swojego biznesu, skupiając się oczywiście na wybranej strategii pozycjonowania.

7. Opracowanie kompleksowej strategii marketingowej

Zgodnie z ogólnym planem rozwoju, opracuj strategię marketingową, która obejmuje wszystkie działania mające na celu promocję sklepu internetowego. W zależności od celów i założeń, wybierasz kanały, które chcesz aktywować, określasz budżet, sporządzasz media plan i zmierzasz do sukcesu.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!