Pozycjonowanie stron – jak? Pozycjonowanie stron – jak osiągnąć sukces w biznesie? SEO oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek, czyli pomaga robotom indeksować Twoją witrynę. Nasza firma zajmuje się skutecznym pozycjonowaniem sklepów internetowych, pozycjonowaniem stron zagranicznych w obcojęzycznych wyszukiwarkach Google oraz pozycjonowanie stron WWW firm z różnych branż. Na co dzień pracujemy z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek i dla nas ważne są dwa parametry: czas, jaki odwiedzający spędza na stronie oraz liczba przeglądanych stron. Zwracamy uwagę na to jak wygodny i interesujący dla użytkownika jest dany zasób.
Dlaczego robione jest pozycjonowanie stron pod kątem wyszukiwarek?
Wynikiem pozycjonowania stron SEO jest zachowanie użytkownika: ile czasu spędza na stronie, ile stron przegląda.Ta informacja jest przekazywana do wyszukiwarki, a ona decyduje, czy strona jest przydatna i powinna być pokazywana większej liczbie osób. Dokładne zadania SEO można określić, jako kompleksowy rozwój i promocja strony internetowej w celu osiągnięcia pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwarek dla wybranych zapytań w celu zwiększenia ruchu i dalszego generowania przychodów.
Inwestowanie w SEO jest długoterminowe, podczas gdy reklamy kierowane na Facebooka są krótkoterminowe a koszt jednego przyciągniętego klienta jest dość wysoki. W pozycjonowaniu stron każda zainwestowana złotówka idzie kumulatywnie: inwestujemy w projekt. Za pomocą treści, słów kluczowych, tagów projekt stopniowo, ale pewnie zdobywa swoje pozycje.
Gdzie szukać pomocy przy pozycjonowaniu stron?
W proces pracy nad promocją serwisu warto zaangażować specjalistów od SEO, najczęściej właściciele firm nie pracują nad techniczną stroną swojego projektu. Specjaliści naszej firmy dokładają starań, aby klient współpracujący z nami, został zauważony przez potencjalnych klientów i mógł zbudować stabilną markę.
Zajmujemy się tworzeniem stron od podstaw wykonujemy prace optymalizacyjne SEO które obejmują:
- Analiza algorytmów rankingu wyszukiwarek w celu identyfikacji kluczowych czynników rankingu, śledzenie innowacji wyszukiwarek
- Analiza aktualnego zapotrzebowania (statystyki zapytań, odwiedzin stron w temacie)
- Zestawienie listy promowanych zapytań
- Praca nad poprawą samej strony (optymalizacja wewnętrzna)
- Praca nad zwiększeniem cytowania strony i liczby jej wzmianek w sieci (optymalizacja zewnętrzna)
- Praca nad analizą zachowań użytkowników w serwisie
- Śledzenie wyników (pozycje dla zapytań kierowanych, ruch) i dokonywanie korekt w aktualnym schemacie pracy.
Pozycjonowanie stron jak przebiegają etapy optymalizacji pod kątem wyszukiwarek
Istnieją etapy promocji SEO. Są one warunkowe, ponieważ każdy przypadek SEO jest inny, możesz stworzyć witrynę lub zoptymalizować zasób. Możesz mieć witrynę firmową lub stronę docelową sprzedającą np. etui na telefony. Różne firmy mają własne cele i zadania, nie ma jednego rozwiązania. Możemy z całą pewnością stwierdzić, że ważne jest, aby zasób był wygodny i interesujący dla odbiorców. Pierwszy etap zakłada, że stworzyłeś już stronę internetową lub przynajmniej jej strukturę, znalazłeś copywritera do pracy nad treścią Warto zbadać, co robią Twoi konkurenci, wystarczy wybrać z wyników wyszukiwania 10-20 konkurentów, którzy promują strony na podobne słowa kluczowe i mają dobre pozycje.
Co zrobić na tym etapie?
- Określ kierunek promocji, (dla jakich żądań witryna będzie promowana)
- Zbadaj konkurencję – jakie zapytania są używane do generowania witryn dla podobnych produktów
Analizując witrynę konkurenta, odpowiedz sobie na następujące pytania:
- Jakie masz wrażenie? Oceń użyteczność, nawigację, projekt, optymalizację mobilną.
- Jakie witryny zawierają linki do Twojej konkurencji, jak trafne są te źródła w temacie?
- Pozycjonowanie stron jak robi to Twój konkurent?
- Porównaj zasoby dotyczące, jakości treści – czy jest interesujące, czy jest przydatne dla kupujących, czy odpowiada na ich pytania?
Optymalizacja wewnętrzna
Na tym etapie musisz pracować ze wszystkimi informacjami, które pomagają robotowi wyszukiwania szybko zrozumieć, jaki rodzaj zasobu posiadasz. Są to tytuły i opisy stron, tagi tytułów i obrazów, roboty, które przekazują wyszukiwarkom informacje o witrynie. Dlaczego te elementy są ważne? Na przykład wyszukiwarka określa trafność zapytania na podstawie tytułu. Wyobraź sobie, że szukasz czerwonego samochodu, a jeśli strona ma ten klucz w tytule, wyszukiwarka rozumie, że tej stronie należy nadać priorytet.
Ważne jest, aby strona była wygodna dla ludzi, a nie dla robotów. Dobra struktura ma miejsce wtedy, gdy użytkownik osiąga swój cel na każdej stronie – przeczytać artykuł, przestudiować produkt. W tym celu na każdej stronie warto utworzyć powiązania z innymi stronami, które pokrywają się tematycznie. Każda strona jest teraz stroną główną – ludzie są przenoszeni z wyszukiwania na inne strony i powinni natychmiast zrozumieć, o czym jest ta witryna. Chociaż mamy więcej odwiedzających stronę główną, a na niej zebraliśmy więcej kluczowych zapytań. Na drugim miejscu – artykuły, ludzi interesują aspekty, które nie są bezpośrednio związane z zakupem.