Marketing Inbound

Marketing

Marketing Inbound – prawda jest taka, że w obecnych czasach przedsiębiorstwo, aby osiągnąć wysoką pozycję na rynku, musi przeprowadzić odpowiednie działania marketingowe. Najczęściej w Internecie. Mają one na celu dotarcie do określonego grona odbiorców i doprowadzenie do tego, żeby skorzystali z oferowanych usług. Czym jest marketing Inbound i jak może przysłużyć się firmie?

Marketing Inbound – definicja

Marketing Inbound jest całkowitym przeciwieństwem zwykle używanej reklamy. Jego celem bowiem nie jest przedstawienie produktu, czy usługi w taki sposób, że klient będzie chciał je, a jedynie odpowiedź na konkretne pytania.Dla wielu odbiorców powszechna reklama stała się dość przytłaczająca, ponieważ z reguły wskazuje na puste treści, które za zadanie mają jedynie wypozycjonować stronę internetową.Pozycjonowanie jest bardzo ważne, bo dzięki niemu witryna znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania. Niemniej jednak internauci bardzo szybko zauważyli, że sztuczne nabijanie słów kluczowych powoduje wysoką pozycję strony, ale nie dostarcza odpowiedniej ilości informacji. Tym sposobem większość użytkowników rezygnuje z odwiedzin na witrynie.Marketing Inbound to strategia, która przyciąga odbiorców konkretnymi treściami. Znajdują oni odpowiedzi na nurtujące ich pytania i sami dochodzą do wniosku, że ten produkt jest im potrzebny.W tej strategii nie ma miejsca na nachalną reklamę, która poprzez wymienienie samych zalet towaru nakłania do zakupu.

Marketing Inbound – w jaki sposób trafić do klienta?

Skoro potencjalni klienci oczekują wartościowych treści, to trzeba spełnić ich wymagania. Bardzo istotne znaczenie ma wiedza na temat oferowanego produktu. Bez specjalistycznych informacji i znajomości towaru ciężko będzie przedstawić go odbiorcom.Pierwszym krokiem do rozpoczęcia działań w marketingu Inbound jest określenie, do jakiej grupy docelowej ma trafić reklama. Jest to o tyle ważne, że podczas przeprowadzania researchu będzie można znaleźć frazy bądź pytania odnośnie do tego, czego dana grupa szuka.Następnie należy przedstawić odpowiednie zagadnienia za pomocą dostępnych narzędzi.

  1. Blogi eksperckie są coraz częściej spotykane. Ich nazwa nie powstała przypadkiem, ponieważ to właśnie na nich zamieszczane są artykuły dotyczące produktów i usług.
  2. Media społecznościowe to niewątpliwie kolejne źródło wiedzy dla użytkowników. W tym miejscu nie tylko szukają informacji, ale też wymieniają się spostrzeżeniami i własnymi doświadczeniami.
  3. Darmowe materiały. Można przedstawić informacje o produkcie w formie e-booka bądź pliku PDF.

Nie można oczywiście zapominać wypozycjonowaniu strony, dzięki czemu klient szybko na nią trafi i będzie mógł zapoznać się z ofertą.

Różnice między marketingiem Inbound a zwykłą reklamą

Inbound marketing inaczej nazywany jest marketingiem przychodzącym. Nazwa nie jest bez znaczenia, ponieważ podpowiada, że klienci sami odwiedzą (przyjdą) stronę pod warunkiem, że znajdą to, czego oczekują. To działanie marketingowe jest bardziej czasochłonne od innych rodzajów reklam, ale za to znacznie skuteczniejsze.Odbiorca, który trafi na witrynę, może początkowo tylko zainteresować się produktem. Będzie o nim czytał, czy czekał na nowości, które pojawią się w social mediach bądź na blogu. Z czasem jednak będzie się utwierdzał w przekonaniu, że koniecznie musi dokonać zakupu.Tym sposobem przedsiębiorca zyskuje nowego klienta. Zadowolenie kupującego i zgodność produkty z wcześniej udostępnionymi informacjami zwiększają szansę na długofalową współpracę.Zwykła reklama musi wyróżniać się na tle innych, które oferują ten sam produkt. Nierzadko można zauważyć niezbyt sensowne lub agresywne treści. Mimo wszystko przyciągają one wzrok odbiorcy. Marketing odchodzący, czyli Outbound marketing jest kierowany do szerokiego grona osób, z których tylko nielicznie decydują się na zakup.Inbound marketing jest zdecydowanie bardziej wymagający niż Outbound. Tworzenie nowych treści na bloga, umiejętne zainteresowanie czytelnika, czy zachęcenie do dyskusji w mediach społecznościowych to spore wyzwanie. Jest jednak mniej kosztowne.Natomiast marketing wychodzący wymaga dużych nakładów finansowych i szeroko pojętej kreatywności.

To, z jakiego rodzaju reklamy skorzysta przedsiębiorca, jest wyłącznie jego decyzją. Jednakże powinien rozważyć, co dla niego będzie skuteczniejsze. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, jaka ma być grupa docelowa odbiorców.Jeśli będzie chciał, aby jego reklama trafiła do jak największej liczby osób, to dobrym wyborem będzie Outbound.W przypadku, gdy jego przekaz ma trafić tylko do wybranych osób np. przez wzgląd na wiek lub zainteresowania, to lepszy będzie Inbound marketing.Co więcej, największe zastosowanie ma wtedy, kiedy na rynku jest deficyt na dany produkt. Skoro wcześniej ciężko było go kupić, a nagle jest taka możliwość, to klient nie od razu się zdecyduje. Wcześniej z chęcią zapozna się ze specyfikacją, historią, czy informacją o tym, skąd się wziął pomysł na sprzedaż właśnie tego, a nie innego towaru.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!