Marketing długofalowy – dlaczego Ci się opłaci? Inwestujesz bądź zastanawiasz się nad inwestowaniem w marketing internetowy, a może szukasz po prostu informacji? We wszystkich przypadkach, wiedza, dlaczego skuteczniej jest prowadzić kompleksowe działania marketingowe w sieci, z pewnością Ci się przyda. Z jakich narzędzi korzystać i co będzie najlepiej odpowiadać Twoim potrzebom? Dowiedz się już teraz!
Pokrótce, kilka słów o tym, jakie narzędzia z pewnością Ci się przydadzą. Kampania AdWords i remarketing to 3 słowa klucze, które otworzą Ci drzwi do efektywnego marketingu internetowego.
Kampania Google Ads ( AdWords) to inaczej linki sponsorowane. Pozwalają na szybkie dotarcie do klienta i gwarantują wysokie miejsce w wyszukiwarce Google. Jest to dużo szybszy sposób niż pozycjonowanie, ponieważ w przeciągu kilku godzin możesz znaleźć się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania.
Remarketing wykorzystuje się, aby powtórzyć przekaz reklamowy użytkownikom, którzy odwiedzili stronę Twojej firmy lub produktu. Remarketing możesz wykorzystać na wiele sposobów. Możesz spróbować nakłonić do finalizacji transakcji potencjalnego klienta, który z jakiegoś powodu na pewnym etapie zrezygnował z zakupu. Możesz skierować kampanię z najnowszymi promocjami dla klientów, którzy dokonali już zakupu. Możesz… tak naprawdę ogranicza Cię tylko wyobraźnia, tyle możliwości posiada narzędzie remarketingu AdWords!
Źródło: Opracowanie własne
Aby wszystko było jasne – rodzaje remarketingu
Warto, abyś się z nimi zapoznał. Łatwiej będzie Ci określić, czego potrzebuje Twoja firma. Zmniejszysz także ryzyko wykorzystania przez nieuczciwych marketerów.
Remarketing Adwords
I. Standardowy
Najmniej zaawansowany sposób kierowania reklamy. Wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy tylko odwiedzili Twoją stronę (bez żadnej konwersji) w momencie, gdy przeglądają witryny lub korzystają z aplikacji należącej do sieci reklamowej Google. Reklamy mogą być też kierowane tylko na konkretne strony, na których Ci zależy. W tym przypadku wyświetlasz potencjalnym klientom ogólne reklamy. Ich zadaniem jest zachęcenie internauty do powrotu na stronę. To szczególnie polecany wybór, gdy głównym celem jest zbudowanie wizerunku firmy.
II.Dynamiczny
Dużo bardziej zaawansowany sposób kierowania reklamy. Korzystając z remarketingu dynamicznego możesz wyświetlać użytkownikom spersonalizowane banery, dokładnie z tymi produktami i usługami, które wcześniej oglądali na Twojej witrynie. Dzięki temu, możesz pracować nad nimi oferując im produkty dopasowane do ich potrzeb. Ludzie bardzo często porzucają swoje koszyki i dlatego warto pracować nad nimi remarketingiem dynamicznym.
Case: biuro nieruchomości
Pan Grzegorz poszukuje mieszkania w Centrum Warszawy. Powoli zaczyna rozglądać się za ofertami. Zakup mieszkania nie jest szybką decyzją. Nasz bohater trafia do biura nieruchomości “Twój dom” przegląda propozycje mieszkań, lecz póki co nie jest zdecydowany. Po pewnym czasie zaczyna za nim podążać reklama dostosowana do jego wymagań: cena, lokalizacja, metraż. Po kilku miesiącach Pan Grzegorz zdecyduje się na zakup nieruchomości w firmie “Twój Dom”. Dlaczego? Na podstawie pozostawionych przez niego danych biuro nieruchomości mogło dostosować reklamę dokładnie do jego potrzeb! Dzięki remarketingowi dynamicznemu skrócisz drogę od zainteresowania do finalnego zakupu
III. W aplikacjach mobilnych
Potencjalny klient, który korzysta z Twojej aplikacji zostaje dodany do listy remarketingowej. Na tej podstawie tworzone są osobne kampanie dla różnych list, dzięki czemu reklamy są wyświetlane użytkownikom w zależności od tego, czym byli zainteresowani.
IV. Wideo
W tym przypadku możesz wyświetlać reklamy internautom, którzy weszli w interakcję z materiałami na kanale YouTube Twojej firmy, odwiedziły Twoją witrynę bądź sklep internetowy. Treści reklamowe są wyświetlane, kiedy użytkownicy korzystają z tego serwisu, innych witryn lub aplikacji w sieci reklamowej Google. To świetne narzędzie wykorzystujące filmiki reklamowe. Popularnym rodzajem wideo reklamowego są 6-sekundowe Bumper Ads.
Remarketing RLSA
Czy chcesz utworzyć specjalny, dostosowany tekst reklamy w wyszukiwarce dla klientów powracających do Twojej witryny? Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (RLSA) będą doskonałym wyborem. Dzięki tej opcji remarketingu możesz nawiązać z nimi kontakt, gdy korzystają z wyszukiwarki Google.
Case: Dobre Opony
Pan Marcin wszedł na stronę firmy Dobre Opony, przejrzał jej ofertę, będąc najbardziej zainteresowany ofertą opon z serii RTO, nie zdecydował się jednak na zakup. Po kilku dniach za pomocą wyszukiwarki Google ponownie poszukuje sklepu internetowego sprzedającego opony, wpisuje więc hasło “dobre opony sklep online”. Firma Dobre Opony korzysta z opcji Remarketingu RLSA, dzięki czemu panu Marcinowi wyświetla się dostosowana reklama z hasłem o ofercie opon RTO z 10-cio procentowym rabatem, na najwyższym miejscu w wynikach wyszukiwania. Pan Marcin decyduje się dokonać zakupu.
Remarketing Facebook
Reklamy na Facebooku nie tylko mają ogromny zasięg, ale także odpowiadają zainteresowaniom użytkowników. Facebook umożliwia nam wyświetlenie reklam użytkownikom, którzy nie są fanami naszego fanpage’a, ale weszli wcześniej na naszą stronę. Oczywiście reklamę możemy dopasować do wieku, płci czy miejsca zamieszkania. Różnorodność wyboru treści i formy reklam daje ogromne możliwości marketingowe.
Dlaczego Ci się to opłaci?
Świadomie prowadzona kampania AdWords z pewnością przyniesie Ci wiele korzyści – podniesie konwersję oraz zwiększy zainteresowanie klientów, a co za tym idzie sprzedaż. Kampania linków sponsorowanych działa jednak tylko tu i teraz. Nie sprawdzi się, kiedy klient już opuści Twoją witrynę, nie obejrzy produktów, nie zapozna się z usługami. Na szczęście na pomoc przychodzi wtedy remarketing, który będzie docierał do klientów niezdecydowanych, rozważających jeszcze inne opcje bądź żyjących w biegu i porzucających swoje koszyki. Zwiększy to zdecydowanie Twoją przewagę nad konkurencją.
Kompleksowe wykorzystanie narzędzi Google pozwoli Ci na długotrwałe:
- docieranie do większego grona klientów
- budowanie silnej marki
- docieranie do osób najbardziej zainteresowanych ofertą
- pomiary skuteczności i optymalizacji kampanii
- zwroty z marketingowych inwestycji
- zwiększenie zasięgu reklam
Jeśli zastanawiasz się nad marketingiem internetowym i oczekujesz długotrwałych efektów, polecamy Ci właśnie te rozwiązania. Wybór należy do Ciebie!