fbpx

Jak zwiększyć Domain Authority?

Pozycjonowanie stron

Jak zwiększyć Domain Authority? Prowadząc własną stronę lub sklep internetowy z pewnością chcielibyśmy sprawić, by pojawiał się on jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jeżeli tak jest, zapewne słyszeliśmy już o wielu parametrach mających wpływ na jego pozycję w Google (gdyż to właśnie o tę przeglądarkę najczęściej chodzi). Jednym z tych, o których ostatnimi czasy mówi się bardzo dużo jest Domain Authority (DA), a zatem w dosłownym tłumaczeniu autorytet domeny. Podczas gdy wielu specjalistów twierdzi, że jego zwiększenie gwarantuje wysokie pozycje, prawda tego stwierdzenia jest zaledwie połowiczna. Samo DA bowiem nie przyczynia się do niczego, a zaledwie wskazuje na pewne rzeczy. Na co dokładnie? Czym jest ten parametr i czy jego zwiększenie jest w stanie przynieść nam jakieś korzyści? Jak to zrobić? O tym wszystkim – w dzisiejszym wpisie.

Czym tak właściwie jest Domain Authority?

Zanim porozmawiamy o tym, jak zwiększyć Domain Authority, powinniśmy tak właściwie pomyśleć, czym ono tak właściwie jest. Dopiero wtedy będziemy w stanie podejść do tego w pełni świadomie i na poważnie.

Domain Authority (DA) jest wskaźnikiem, który został opracowany przez Moz.com, a który ma wskazywać na potencjał danej strony lub sklepu internetowego do zajęcia pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania. Korzysta przy tym z wielu parametrów, w tym przede wszystkim stron odsyłających do sprawdzanej witryny, oceny spamu czy liczby słów kluczowych, pod którymi pojawia się ona w wynikach wyszukiwania. W sumie sygnałów rankingowych, które bierze on pod uwagę jest czterdzieści. Google w żaden sposób nie korzysta z Domain Authority do ustalania pozycji w wynikach wyszukiwania. Wykryto jednak zależność pomiędzy pozycjami a tym właśnie współczynnikiem. Z tego też względu traktuje się go jako stosunkowo wymierny.

Domain Authority ma silny związek z Page Authority (PA). Podczas gdy on sam bierze pod uwagę całą domenę, PA skupia się wyłącznie na konkretnej podstronie. Jeżeli dana witryna internetowa posiada wiele podstron z wysokim wskaźnikiem PA, jej DA wzrośnie adekwatnie do tego.

Jak zwiększyć ten parametr?

Z uwagi na fakt, że Domain Authority ustalane jest na podstawie wielu znanych wszystkim parametrów, istnieje możliwość jego skutecznego zwiększania. Cały ten proces jednak jest niemożliwy do natychmiastowego wpłynięcia na ten wskaźnik. To proces, który może rozciągnąć się w czasie i trwać nawet kilka miesięcy. Zwłaszcza że nie wszystkie czynniki mające wpływ na ten wskaźnik jest powszechnie znanych, a wiele z tych oczywistych ustalonych zostało na podstawie empirycznych badań, a nie oficjalnych informacji.

Aby zwiększyć Domain Authority, warto:

  1. Zadbać o odpowiednią optymalizację strony – zwiększanie autorytetu powinniśmy rozpocząć od działań w obrębie naszej strony lub sklepu. Dokonajmy ich optymalizacji, a w razie czego sięgnijmy po profesjonalny audyt SEO. Rzeczy, które możemy tutaj zrobić jest całe mnóstwo – od wprowadzenia przyjaznych adresów URL, przez optymalizację obrazków, aż po wdrożenie certyfikatu SSL.
  2. Poprawić linkowanie wewnętrzne – linkowanie wewnętrzne pozytywnie wpływa na wszystko: pozycjonowanie, odczucia czytelników, Domain Authority. Dodając treści linkujmy w nich więc do innych podstron Twojego serwisu, które rozwijają dany temat. Już tworząc treści prowokuj do tego typu linkowania, umyślnie poruszając tematy związane z tym, co już napisaliśmy. Na pewno wpłynie to na plus, a i przyniesie namwięcej odsłon.
  3. Zapewnić stronie odpowiedni profil linków zewnętrznych – na pochodzące z zewnątrz linki prowadzące do naszej strony nie mamy wpływu. Teoretycznie. W praktyce zazwyczaj przy pozycjonowaniu sami zajmujemy się ich pozyskiwaniem. Aby zadbać przy tym o DA, musimy dbać o to, by linki tej były wysokiej jakości. Tworząc wysokiej jakości treści i stając się autorytetem w pewnej niszy, będziemy częściej linkowani – to zaś wpłynie na nasze DA. Zwłaszcza jeśli linki również będą pochodzić ze stron o wysokim autorytecie.

Podsumowanie

Domain Authority jest wskaźnikiem, który jest nam w stanie powiedzieć wiele na temat naszej strony internetowej – przede wszystkim jeżeli chodzi o jej ogólną optymalizację pod kątem SEO. Wiedząc, jak zwiększyć Domain Authority wiemy jednocześnie, co zrobić, by strona lub sklep były bardziej przystosowane do pięcia się w górę w wynikach wyszukiwania. Choć więc samo osiągnięcie wyższego DA nie powinno być naszym celem, może być doskonałym wskaźnikiem tego, czy dokonujemy odpowiednich działań optymalizacyjnych. Z naszego punktu widzenia DA ma zatem duże znaczenie – nawet jeśli nie gwarantuje osiągnięcia czegokolwiek.

Jeżeli sami nie jesteśmy w stanie zadbać o zdobycie odpowiedniego DA, zawsze możemy sięgnąć po pomoc profesjonalistów. Doświadczona agencja interaktywna pomoże w zdobyciu większego jego poziomu, a przede wszystkim poprawi jakość naszej strony lub sklepu internetowego. W ten właśnie sposób będziemy w stanie osiągnąć więcej w zakresie SEO. Niezależnie od tego, czy celem naszym było to, czy zaledwie wyższy wynik właśnie w zakresie tego wskaźnika.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!