Domain Rating - co to?

Pozycjonowanie stron

Domain Rating – co to? Od zarania pozycjonowania w wyszukiwarkach specjaliści SEO stanęli przed zadaniem szybkiego porównania wagi linków kilku witryn. Aby promocja była skuteczna, zawsze trzeba wiedzieć, jak napompowane są witryny konkurencji lub jak bardzo jeden dawca jest bardziej znaczący od drugiego. I dopóki Google nie przestało aktualizować i pokazywać wartości paska narzędziowego PageRank (ranking strony w wyszukiwarce Google), nie było z tym żadnych problemów. W końcu doszło do swoistej oficjalnej oceny profilu linków witryn z samego Google.

Ale wszystkie dobre rzeczy dobiegają końca, a Google przestał aktualizować swój PageRank, a potem przestał go całkowicie pokazywać. Dlatego, gdy ta nisza została opróżniona, miejsce Google jako czołowego publicznego oceniającego profile linków zajęły zewnętrzne usługi robotów indeksujących i ich własne wskaźniki. Jednym z najpopularniejszych obecnie wskaźników wagi linków do witryn jest Ahrefs Domain Rating. Ocena domeny (lub DR) jest jednym z głównych wskaźników w Ahrefs (zestaw narzędzi SEO). Sami autorzy definiują ten wskaźnik w następujący sposób: ocena domeny pokazuje ogólną siłę profilu linków konkretnej witryny.

Domain Rating co to?

Domain Rating czyli ocena domeny to wskaźnik (DR), który ilustruje popularność linków na stronie internetowej w porównaniu ze wszystkimi innymi stronami w sieci, w skali od 0 do 100. Do czego służy DR i jak go wykorzystać do SEO? Ruch związany z wyszukiwaniem nie jest brany pod uwagę przy określaniu Domain Rating, ale te dane są silnie skorelowane. Co oczywiście jest logiczne, ponieważ strona internetowa o dużym ruchu ma większe szanse na otrzymanie wysokiej jakości linków zewnętrznych. Ale jednocześnie może się zdarzyć, że witryna DR 10 ma wyższy ruch niż witryna DR 20.

Dzieje się tak, ponieważ linki nie są jedynym czynnikiem rankingowym – ani nawet najważniejszym. DR Ahrefs powinien być postrzegany jako miara jakości linków do witryny i jest najbardziej przydatny, gdy analizuje się go w połączeniu z innymi czynnikami. Ale DR można również mówić o oddzielnym wskaźniku. Do czego może być używany? Zaletą domain rating jest to, że jest to uniwersalna globalna metryka.

Analiza porównawcza z konkurencją

Porównując swoją ocenę domeny z oceną domeny konkurencji, uzyskuje się gwarancję, że otrzyma się mnóstwo świeżych pomysłów na to, gdzie jeszcze można uzyskać linki. Analiza DR jest skutecznym sposobem monitorowania bardziej skutecznych konkurentów. Budowanie profilu linków wymaga sposobu na określenie wartości linków, które zamierza się pozyskać. Domain Rating wygląda na najprostsze narzędzie do oceny witryn pod kątem jakości masy linków. Wystarczy spojrzeć na jedną liczbę, aby wyciągnąć wnioski. Im wyższy DR witryny dawcy, tym większa szansa na zakup dobrego linku.

Jak obliczać Domain Rating?

Ahrefs oblicza wynik domeny za pomocą następujących wskaźników:

  • Liczba unikalnych domen kierujących do strony internetowej.
  • Wartości tych domen (których linki prowadzą do danej strony internetowej).
  • Całkowita liczba unikalnych linków wychodzących (do innych stron) dla każdej z tych witryn.

Po uzyskaniu tych trzech wskaźników Ahrefs stosuje pewne metody matematyczne do obliczania wyników, a następnie komponuje te wyniki w skali od 1 do 100. Ta metoda obliczania pomoże dowiedzieć się i poprawić ranking domeny.

Oto, co również trzeba wiedzieć:

  • Jeśli witryna prowadzi do strony internetowej tylko linki, nie zwiększy to reputacji adresu URL.
  • Im więcej unikalnych stron internetowych prowadzi do witryny, tym mniej punktów przełoży się na każdą z tych witryn.
  • Drugi, trzeci i kolejne linki z tej samej witryny nie poprawią wyniku strony.
  • Jeśli do strony, do której prowadzą linki, zostanie dodanych więcej linków zwrotnych, a ich pozycja wzrośnie, będzie to miało pozytywny wpływ na ranking DNS (system nazw domen) każdej witryny, do której prowadzą linki.

Do czego służy ocena domen – Domain Rating?

Lub mówiąc prościej, dlaczego należy sprawdzać rankingi swoich domen? Z punktu widzenia wyszukiwarki, ranking domen jest ważny, ponieważ umożliwia wyszukiwarce pokazywanie użytkownikom najlepszych i najbardziej odpowiednich treści na stronie internetowej. Gwarantuje to wygodę użytkownika w wyszukiwarce. Z punktu widzenia internautów ranking domen gwarantuje, że czytają i wchodzą w interakcję z wiarygodnymi treściami, ponieważ wyniki na górze SERP mają autorytet serwisu, o czym świadczy domain rating. Szybkim i skutecznym sposobem na zwiększenie DR jest współpraca z agencjami content marketingu i innymi stronami internetowymi w celu kupowania linków lub wymiany linków. 

Zrozumienie, że pozycja domeny jest ważnym czynnikiem w uzyskiwaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach, pozwala właścicielom witryn i firmom mądrze inwestować w kampanie budowania linków. Inwestowanie w poprawę rankingów swojej domeny powinno być postrzegane jako długoterminowa gra, która przyniesie korzyści w ciągu czterech do ośmiu miesięcy. Uzyskane zostaną wyższe pozycje na stronie wyników wyszukiwania co przyciąga większy ruch w witrynie, który można przekształcić w klientów.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!