fbpx

SEO - ile linków na stronie?

Pozycjonowanie stron

SEO – ile linków na stronie? Zapewne każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest proces linkowania, a także dlaczego tak się dzieje. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że linki mają dobrą reputację w Google, jednocześnie pozytywnie wpływają na widoczność serwisu w wynikach organicznych. Dość problematyczna może okazać się kwestia tego, ile linków powinniśmy umieszczać na stronie, aby nie wywołać odwrotnego działania. Ile linków powinniśmy dodawać? Skąd warto linkować? W jaki sposób szybko i skutecznie linkować, a także na jakie aspekty warto zwrócić uwagę? W celu uzyskania odpowiedzi na te pytania serdecznie zapraszamy do lektury poniższego artykułu, który z pewnością rozwieje wszelkie wątpliwości czytelników. 

Ile linków powinniśmy dodawać?

W pierwszej kolejności powinniśmy zastanowić się nad kwestią tego, ile linków warto dodawać. W tym miejscu może zrodzić się wiele pytań. Dość problematyczne niestety jest dokładne określenie, jaka liczba będzie najbardziej optymalna. Zanim zaczniemy rozmawiać o liczbie linków, nie możemy zapominać o rozgraniczeniu na linki, a także na domeny linkujące. Wbrew pozorom oba te pojęcia nie oznaczają tego samego i należy je rozróżniać. W przypadku domen linkujących często jest tak, że będzie ich znacznie więcej niż linków, które prowadzą do strony. Jeśli chodzi o skomplikowany proces SEO, najważniejszy jest dla nas przyrost domen. Jeżeli mamy witrynę, na której budujemy nasz odnośnik, wówczas będziemy posiadać link pochodzący z jednej domeny. Jeśli jednak ten sam link pojawia się w kilku podstronach do naszej strony, to pomimo jednej domeny linkujących, wcześniej wspomnianych linków będzie znacznie więcej. Jaka liczba będzie jednak najbardziej optymalna? To zależy od kilku czynników. Przykładowo jeśli mamy do czynienia z nową domeną, wówczas nie posiada ona żadnego zaplecza. W takich przypadkach powinniśmy być ostrożni. Zbyt duża liczba linków jest nieodpowiedzialna i może spowodować, że Google straci do nas zaufanie, w konsekwencji zmniejszy się prawdopodobieństwo pozycjonowania z sukcesem. Na młodej stronie odnośniki powinny być budowane stopniowo i tylko z wartościowych źródeł. W końcu zależy nam na tym, aby przeglądarka zaczęła nam ufać. Nieco inaczej wygląda to w przypadku, kiedy strona posiada już jakiś profil linków. W takich przypadkach konieczne będą działania, które nie będą przesadne, jednocześnie nie zastopują wzrostu. Proces linkowania należy budować na stałe. 

Skąd warto linkować?

Skoro potrafimy odpowiedzieć sobie na pytanie, ile linków powinniśmy dodawać, warto posiadać informacje na temat tego, skąd tak właściwie linkować. Kiedy decydujemy się na układanie strategii link buildingu, wówczas nie możemy zapominać o fundamentalnej zasadzie polegającej na dywersyfikacji źródła. W praktyce oznacza to, że należy zmieniać miejsca, z których to decydujemy się na linkowanie. Chodzi o to, aby linkowanie było możliwie najbardziej naturalne. W praktyce miejsc do linkowania jest naprawdę wiele. SEO - ile linków na stronie?Do przykładowych możemy zaliczyć zaplecza. Są to witryny o charakterze blogowym czy też informacyjnym, które z reguły stawiane są na WordPressie. Jest to platforma blogowa, dlatego też fantastycznie nadaje się do tego zadania. Zaplecza podzielone są tematycznie, a publikowane są na nich wpisy, które mogą linkować do naszej strony. Istnieją również katalogi stron, czyli serwisy, które dzielą strony internetowe na branże. Do każdej ze strony prowadzi link, widoczny jest opis, podawane są dane kontaktowe. Ostatnimi czasy największą popularnością cieszą się publikacje sponsorowane. Są to witryny, na których możemy wykupić publikacje z tekstem. Z reguły tworzymy tekst, ewentualnie jest on tworzony dla nas. Umieszczane są wówczas słowa kluczowe, jednocześnie dodawany jest link do naszej strony. Warto wspomnieć o tym, że tego typu witryny charakteryzują się z reguły wysokimi parametrami. W konsekwencji mogą zrobić wiele dobrego. Publikacje sponsorowane są świetnym rozwiązaniem, jeśli chcielibyśmy znaleźć się na wysokiej pozycji, najlepiej w Top 5. 

W jaki sposób szybko i skutecznie linkować, a także na jakie aspekty warto zwrócić uwagę?

Należy pamiętać o tym, aby pozyskiwać jedynie te odnośniki, które będą w pełni wartościowe. Warto wziąć pod uwagę kilka cech, które powodują, że linki są efektywne. Jedną z kluczowych kwestii jest unikalny content. Chodzi o to, aby dodawane artykuły każdorazowo były w pełni unikalne. Jeśli dodajemy wpisy na zapleczach, ewentualnie tworzymy artykułu sponsorowane, wówczas nie możemy używać tego samego tekstu więcej niż jeden raz. Jeśli artykuł zostanie dodany w pięciu miejscach, wówczas pod uwagę będzie wzięty tylko ten jeden, pierwszy. Kolejną cechą jest zastosowanie anchora. Im więcej linków pojawi się na stronie, tym moc będzie bardziej rozpraszana. Przykładowo jeśli na stronie pojawiają się dwa linki do witryny, wówczas moc będzie podzielna przez dwa. Kolejnym aspektem, który często jest zapomniany, to wartościowe miejscówki. Każdorazowo należy sprawdzać strony, na których znajdą się nasze linki. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!