fbpx

Co to jest marketing wielopoziomowy?

Marketing

Co to jest marketing wielopoziomowy? Marketing wielopoziomowy cieszy się szczególną popularnością w przypadku MLM. Oparty jest na pomijaniu tradycyjnej reklamy, jednakże skupia się na relacjach międzyludzkich. W przypadku marketingu wielopoziomowego nieistotna staje się telewizja, radio, praca czy też bannery. Czym charakteryzuje się marketing wielopoziomowy? Jak prezentuje się sprzedaż w przypadku marketingu wielopoziomowego? Jak wygląda rekrutacja nowych osób do MLM? Dlaczego marketing wielopoziomowy przez wielu uznawany jest jako kontrowersyjny? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

Czym charakteryzuje się marketing wielopoziomowy?

Marketing wielopoziomowy, znany również jako MLM, to sprzedaż produktów czy też usług poprzez marketing bezpośredni. Bazuje przede wszystkim na relacji z ludźmi. Z pewnością wiele osób spotkało się kiedykolwiek z tą nazwą, jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego, jak mniej więcej działa cały mechanizm. Czym tak właściwie wyróżnia się marketing wielopoziomowy i dlaczego cieszy się tak dużą popularnością? Otóż w sprzedaż może być zaangażowany właściwie każdy kupujący, który wyrazi na to chęć. W konsekwencji uzyskiwane są nie tylko rabaty na dane produkty, ale również prowizja od sprzedaży. Nie bez znaczenia jest kwestia referencji i opinii klientów. 

Jak prezentuje się sprzedaż w przypadku marketingu wielopoziomowego?

Najważniejszą kwestią w przypadku marketingu wielopoziomowego są polecenia i to właśnie na nich opiera się cały biznes. Polega to na tym, że dystrybutorzy nabywają poszczególne produkty od danej firmy, a następnie są one sprzedawane kolejnym osobom po wyższej cenie, na skutek nałożenia marży. Przedstawiciele handlowi, czyli osoby zaangażowane w działanie MLM, mogą docierać do swoich klientów w różnorodny sposób. Niektórzy preferują tradycyjne formy, natomiast inni wybierają rozwiązania online poprzez działania w mediach społecznościowych. Na podstawie specjalistycznego raportu IPSOS można wywnioskować, że największą rolę nadal odgrywa kontakt bezpośredni. Część sprzedaży opiera się na tradycyjnych kanałach, czyli przez telefon lub w domach. Powoli jednak ulega to zmianom, bowiem coraz większą rolę odgrywa Internet czy też media społecznościowe. Z reguły produkty i usługi sprzedawane są przez persony, które na własnej skórze je przetestowały. Osoby, które zaangażowane są w marketing wielopoziomowy, mają możliwość zarabiania pieniędzy na dwa różne sposoby. Pierwszy z nich to sprzedaż samodzielna, natomiast drugi to zatrudnianie kolejnych osób, które także stają się dystrybutorami. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że uczestnicy MLM sami decydują o tym, w jaki sposób będą pozyskiwać swoich klientów. Dystrybutorzy najczęściej realizują sprzedaż poprzez kontakty z bliskimi, kontakty biznesowe, działania w social mediach, osobiste spotkania, rozmowy telefoniczne, e-mail, poprzez własną sprzedaż internetową lub sprzedaż od drzwi do drzwi.

Jak wygląda rekrutacja nowych osób do MLM?

Jeśli chodzi o rekrutację nowych osób do sieci MLM, z reguły wygląda to bardzo podobnie. Dla wielu osób dołączenie do takiego grona i rozpoczęcie sprzedaży nie jest czymś problematycznym. W zdecydowanej większości przypadków wystarczy nabyć produkty o określonej wartości, a także zarejestrować się na stronie, która prowadzi sprzedaż. Co ciekawe, nie ma konieczności zakładania własnej firmy. Nowy konsultant musi regularnie nabywać produkty danej marki, jednocześnie powinien zwiększać swoją sprzedaż w kolejnych okresach, dzięki czemu otrzymuje on dodatkowe, atrakcyjne rabaty. W dalszej kolejności osoba może zająć się rozszerzaniem sieci kontaktów i rekrutowaniem nowych osób. Dany konsultant ma możliwość czerpania zysków również ze sprzedaży osób, które zrekrutował na własną rękę. Dla osób, które odznaczają się szybkimi wzrostami, dedykowane są opcjonalne premie. Poprzez rozszerzanie sieci konsultant może nadal się rozwijać. 

Dlaczego marketing wielopoziomowy przez wielu uznawany jest jako kontrowersyjny? 

Jeśli chodzi o marketing wielopoziomowy, powiedziano już o nim niemalże wszystko. Posiada on zarówno swoich przeciwników, jak i wielu zwolenników. Wokół MLM szerzy się wiele kontrowersyjnych pogłosek, które związane są nie tylko z piramidami finansowymi, ale również z relacjami i działaniami dystrybutorów po to, by zwiększyć sprzedaż. W historii MLM z pewnością znajdziemy kilka przypadków, w którym uczestnicy zostali oszukani lub działali niezgodnie z prawem. Często jest to bezpośrednio związane z brakiem uregulowania obowiązków czy też sposobu pracy poszczególnych dystrybutorów. Marketing jest również często kojarzony z wykorzystywaniem nieetycznych technik sprzedażowych, co również nie jest prawdą. Dobre firmy, w których pracują rzetelne osoby, unikają tego typu praktyk. Część osób, które są zaangażowane w MLM traci swoje pieniądze, jednakże persony, które są zainteresowane zarabianiem w taki sposób są w stanie dorobić do swojej miesięcznej pensji. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!