Co to jest marketing? Wszystkie firmy, które działają w Polsce i na świecie, są dziś…
Co to jest influence marketing? Jest naprawdę wiele argumentów przemawiających za tym, by zdecydować się na ten rodzaj marketingu. Kim są w ogóle influencerzy? Czym na co dzień zajmują się takie osoby? Dlaczego influence marketing jest tak popularny? Na czym to wszystko polega w praktyce? Jacy influencerzy cieszą się w naszym kraju największym zainteresowaniem?
Influencer – kto to taki?
Obecnie nie brakuje osób, które są influencerami i żyją tak naprawdę… tylko z tego. Czym na co dzień zajmują się te osoby? Influencerzy prowadzą swoje konta w social media. Chodzi m.in. o Instagrama, ale nie tylko. Warto dodać, że influencerami są także osoby, które aktywnie działają w takich miejscach, jak Youtube, Facebook itp. Do tego grona można swobodnie zaliczyć ludzi, którzy piszą blogi, robią filmiki, czy zdjęcia na rozmaite tematy. Siłą influencera jest to, że ma bardzo szerokie grono odbiorców. Nazwa tego „zawodu” nie jest przypadkowa. W końcu influencer ma bardzo duży wpływ na osoby, które np. zasubskrybowały kanał i są w gronie obserwujących. Chcielibyśmy napisać, że influencerzy to w 100% specjaliści od konkretnych dziedzin. Czasami rzeczywiście tak się dzieje. Są osoby, które dzięki profesjonalizmowi doszły na sam szczyt. Należy jednak zauważyć, że w gronie influencerów są także osoby przede wszystkim popularne. Nie mają one określonej specjalizacji, a i tak nie narzekają na szerokie grono odbiorców. Rozmaite badania pokazują, że dla wielu osób opinia influencera ma dużo większą wartość w porównaniu np. do recenzji ludzi ze świata telewizji itp. Szczególnie chodzi nam o młodych. Dlaczego jednak tak się dzieje? Influencerzy komunikują się ze swoimi odbiorcami poprzez media digitalowe. Poza tym posiadają podobne zainteresowania i opinie na wiele tematów. Na skutek tego odbiorcom jest o wiele łatwiej utożsamiać się ze swoimi idolami. Warto tutaj wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy. Mianowicie popularni influencerzy często pokazują swoje codzienne życie. Chodzi np. o filmiki z domu, mieszkania itp. Dla odbiorców są przez to bardziej autentyczni.
Influence marketing – najważniejsze zalety
Czy warto zdecydować się na influence marketing? To bardzo polecane rozwiązanie. Jeśli wybierzesz dobrych ekspertów, którzy wszystko przeanalizują i zaplanują, to potem można liczyć na satysfakcjonujące efekty. Nie ma przeszkód, by np. kooperować z https://www.wildmoose.pl/. Są to fachowcy, którzy dokładnie wiedzą, na czym w praktyce polega właśnie omawiany dzisiaj influence marketing. Co powoduje, że ta forma promowania konkretnych produktów, usług itp. jest obecnie tak często wybierana? Przede wszystkim chodzi o skuteczność. Popularni influencerzy są w stanie efektywnie wypromować asortyment danej firmy. Ważne jest jednak to, by zgłosić się do odpowiedniej osoby. Masz do sprzedania nowe kosmetyki? W takim razie warto wybrać osobę, która np. na swoim Instagramie często porusza tematy modowe. Dzięki temu podjęte działania marketingowe będą ze sobą jak najbardziej spójne. Pamiętaj, że im bardziej popularny internetowy twórca, tym stawki za jego usługi są większe. Mimo wszystko nie brakuje chętnych. W końcu to inwestycja, która bardzo szybko się zwraca. O czym jeszcze nie można zapominać? Wybór odpowiedniego influencera to jedno. Poza tym powinny być podjęte stosowne działania promocyjne. Warto dodać, że są one prowadzone poprzez określone kanały społecznościowe. Takie, na których dana osoba jest najbardziej popularna. Cała idea polega na tym, by internetowy twórca zareklamował np. na swoim Instagramie konkretne produkty. Może to zrobić w sposób bezpośredni albo pośredni. Niektórzy otwarcie mówią o współpracach. Inni stosują tak zwane lokowanie produktu. Jeśli influence marketing będzie dobrze zaplanowany i wdrożony w życie, to można liczyć na satysfakcjonujące efekty.
Jacy są najbardziej popularni influencerzy w Polsce?
Ostatnie badania wskazują, że najbardziej popularnym influencerem jest Robert Lewandowski. Kapitan reprezentacji i jednocześnie piłkarz na co dzień grający dla Bayernu Monachium jest w rewelacyjnej formie. Tak naprawdę RL9 (skrót od imienia, nazwiska i numeru na koszulce) to marka globalna. Dużą popularnością cieszy się także jego żona, Anna Lewandowska, która promuje m.in. sportowy, zdrowy styl życia. Na brak współpracy nie narzekają członkowie grupy „Ekipa”. Jej liderem jest Karol „Friz” Wiśniewski. Według wielu statystyk najbardziej popularną influencerką jest natomiast jego narzeczona. Weronika Sowa („Wersow”) ma na swoim Instagramie blisko trzy miliony obserwujących. Członkowie „Ekipy” aktywnie działają na wielu polach. Niedawno wydali płytę, mają zamiar też wejść na giełdę (połączenie z Beskidzkim Biurem Inwestycyjnym jest już na ostatniej prostej). Popularnymi influencerami są także inni członkowie „Ekipy”, czyli Mateusz Trąbka oraz Maria Ryskała (ludzie najczęściej mówią do niej „Marcysia”). Jest wiele firm, które chętnie podejmują współpracę z tymi osobami. Zainwestowane koszty zwracają się bowiem bardzo szybko. Taka forma marketingu jest efektywna i w mig przynosi rezultaty. W postaci oczywiście większej liczby Klientów.