Audyt SEO – 5 ważnych powodów, dla których może się przydać. Audyt SEO jest usługą, z której właściciel strony lub sklepu internetowego powinien skorzystać co najmniej kilka razy. Profesjonalnie przeprowadzona analiza umożliwia poznanie wszystkich uwag obejmujących optymalizację witryny, jakość treści oraz występujące błędy, które mają znaczący wpływ na zajmowaną pozycję w Google. Otrzymując raport z audytu możemy poznać nie tylko elementy, które wymagają poprawy, ale i konkretne sposoby na rozwiązanie tych problemów. Wdrażanie zmian wymaga przeważnie pracy kilku osób: programistów, copywriterów oraz UX designerów. Ich wysiłek jednak odpowiednio zaprocentuje i przyniesie wymierne korzyści w postaci poprawy widoczności serwisu oraz wzrostu sprzedaży. Co ważne, dokument z przeprowadzonej analizy powinien być napisany zrozumiałym językiem, który będzie jasny również dla laika w kwestii pozycjonowania.
Projektowanie strony internetowej zgodnie z SEO
Zlecenie audytu SEO jeszcze przed postawieniem strony – jak to? Jest to wskazane działanie już podczas projektowania nowego serwisu. Niektóre silniki nie są przyjazne dla optymalizacji w takim stopniu, w jakim jest to wymagane. Jeszcze inne działają o wiele szybciej i są o wiele bardziej intuicyjne. Sam wygląd strony, jej czytelność i zaplanowane grafiki również nie są bez znaczenia. Wykonanie skrupulatnej analizy pomoże zapobiec różnego rodzaju błędom, które w późniejszym czasie mogłyby okazać się niemożliwe do rozwiązania. Współpraca web deweloperów ze specjalistami SEO pozwoli na wprowadzanie zmian i dodanie niezbędnych funkcjonalności jeszcze na etapie pisania kodu witryny.
Nie tylko strony, które mają dopiero powstać wymagają audytu SEO. Również te już istniejące, na których zaplanowane są istotne zmiany, jak modyfikacja designu czy struktury serwisu, powinny zostać poddane analizie. Warto wdrożyć rekomendowane w raporcie działania, dzięki którym znacznie poprawi się autorytet strony, a co za tym idzie, również jej widoczność.
Jakie są mocne i słabe punkty Twojej strony?
Raport z audytu SEO pozwala na poznanie najsilniejszych i najsłabszych stron serwisu. Szczegółowo wskazane elementy, które wymagają poprawy mogą zostać w szybkim czasie naprawione. Zalety strony powinny być jeszcze bardziej uwydatnione i w pełni wykorzystane.
Przedstawione w analizie cechy nie powinny być tylko wymienione. Obok nich musi znajdować się recepta na naprawę wszystkich wadliwych punktów. Po wdrożeniu tych zaleceń z czasem i słabsze strony witryny powinny stać się silne.
Audyt SEO – dobry start do poprawy pozycji w Google
Dobrze przedstawione wyniki z przedstawionego audytu mogą stać się gotową strategią działania, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Na ich podstawie można stworzyć własny plan optymalizacji strony oraz rozpisać dalsze kroki, jeśli chodzi o SEO off-site. Wykonując audyt SEO regularnie będziemy w stanie wyłapać wszystkie błędy i ewentualne przyczyny spadku pozycji i ruchu. Będzie to bardzo solidna baza do podejmowania kolejnych działań, które w efekcie dadzą wysoką i stabilną pozycję w wynikach wyszukiwania Google.
Zwiększenie sprzedaży i konwersji
Audyt SEO wskaże miejsca, które wymagają poprawy, w celu zajęcia jak najwyższej pozycji w wyszukiwaniu na daną frazę. Może to być na przykład brak wezwań do działania, które są wręcz obligatoryjne do zwiększenia konwersji. Witryna musi również zachęcać do pozostania na niej i podjęcia jakiejś akcji, dlatego też powinna być przejrzysta i intuicyjna. Znaczenie ma tu estetyka, łatwość poruszania się po stronie, dostępność najważniejszych informacji. Serwis powinien ładować się szybko, nie mieć zbyt dużych i rozciągniętych obrazów oraz nie zawierać zbyt wielu zniechęcających reklam, które mogą odpychać.
Wdrażanie wszystkich wymienionych wytycznych bardzo pozytywnie wpłynie na poprawę widoczności strony w rankingu, co przyniesie wymierne korzyści w postaci zwiększenia przychodów firmy. Aby tak się jednak stało, konieczne jest zatrzymanie użytkownika na stronie i zachęcenia go do zrobienia zakupów, wykonania telefonu czy wysłania zapytania poprzez formularz kontaktowy.
Chcesz sprawdzić skuteczność działań agencji SEO?
Rozpoczęcie współpracy z agencją SEO lub zmiana dotychczasowego wykonawcy jest bardzo dobrą okazją do zlecenia wykonania audytu. To pomoże w szybki sposób sprawdzić, w jaki sposób działał zleceniobiorca, jaką przyjął strategię i czy faktycznie podejmował działania mające na celu rzetelną poprawę pozycji strony. Taka analiza to również dowód w razie sytuacji spornych pomiędzy właścicielem domeny a agencją. Chcemy przecież płacić za zaangażowanie i rezultaty, a nie tylko za obietnice bez pokrycia.
Audyt SEO można wykonać tak naprawdę w każdym dowolnym momencie. Najważniejsze jest jednak to, aby przeanalizować dokładnie wszystkie elementy, które wymagają zmian i wprowadzić je w życie. Poprawiając czynniki wpływające negatywnie na pozycjonowanie można mieć pewność, że za niedługi czas pozycja strony ulegnie zmianie i będzie piąć się na sam szczyt. Warto więc regularnie korzystać z tej usługi, aby zawsze być na bieżąco i móc reagować z odpowiednim wyprzedzeniem.