fbpx

Analiza SEO działań

Audyt SEO Pozycjonowanie stron

Analiza SEO działań – współcześnie coraz częściej decydujemy się na skorzystanie z usługi pozycjonowania naszej własnej strony lub prowadzonego przez nas sklepu internetowego. Faktem jest, że pozycjonowanie stało się kluczem do popularności, konwersji, sukcesu i walki z konkurencją. Rzecz w tym, że proces ten najczęściej powierzamy firmom zewnętrznym. Nie ma się zresztą czemu dziwić – niekoniecznie musimy się na tym znać, a poza tym znacznie lepiej jest skupić się na prowadzeniu własnego biznesu niż na praco- i czasochłonnym pozycjonowaniu. Rodzi się tutaj jednak pewien problem. Jak kontrolować, czy pozycjonowanie przynosi efekty? Jak śledzić to, co robią zatrudniane przez nas w tym celu firmy i które z działań przynoszą należyty efekt? O tym wszystkim zamierzamy powiedzieć w naszym dzisiejszym wpisie.

W jaki sposób przeprowadzić analizę działań w zakresie SEO?

Analiza SEO działań jest czymś, co potrafi być bardzo wielowarstwowe i złożone. Wszystko w niej zależy oczywiście od tego, jakich działań tak właściwie się dopuszczamy. Jeśli jest ich wiele, analiza będzie musiała być bardziej rozległa. Z samych swoich założeń jest ona w końcu tym biorącym pod uwagę wszystko to, co się robi, ale i jak się robi.

Dobrą analizę działań w zakresie SEO zaczyna się przeprowadzać od wyszczególnienia listy tych działań, których tak właściwie się podejmuje. Jeżeli zatem podjęliśmy się optymalizacji treści na naszej stronie pod kątem określonych słów kluczowych, to właśnie na niej powinniśmy się skupić. W jednym momencie powinno się analizować tylko jedno działanie. Dopiero po ustaleniu jego skuteczności i zadecydowaniu, czy chce się je kontynuować czy nie, można przejść do analizy kolejnego (ale i do jego wdrożenia). Tylko w ten sposób bowiem będziemy w stanie określić, czy nowe działanie ma pozytywny wpływ na proces pozycjonowania, czy też wpływ ten jest zgoła odmienny. Bez nakładania się na siebie różnych akcji.

Jeszcze zanim dokonamy analizy musimy określić cel konkretnych działań i to właśnie pod jego kątem analizować osiągane przez dane działanie efekty. Cele mogą być różne:

  • osiągnięcie konwersji – wybrane działania SEO mają na celu zachęcenie użytkowników do podejmowania się określonych działań – rejestrowania się, robienia zakupów, kontaktowania się z nami;
  • nabijanie wyświetleń – w naszych działaniach może nam najbardziej zależeć na tym, by generować znacznie więcej wyświetleń naszej strony;
  • zwiększanie rozpoznawalności marki – ten cel polega po prostu na podnoszeniu pozycji w wynikach wyszukiwania – również pod kątem słów kluczowych o niskim potencjale względem konwersji.

Analiza działań SEO może brać pod uwagę absolutnie wszystko, co może mieć wpływ na pozycjonowanie. Możemy przenalizować dobrane przez nas słowo kluczowe, zmiany w kodzie czy w serwerze, z którego korzystamy. Aby móc przeprowadzić skuteczną analizę, musimy koniecznie zbierać dane. Regularność w tym działaniu jest bardzo istotna i musi być adekwatna do czasu trwania określonych działań. Jeżeli ten nie przekracza miesiąca, dane powinniśmy zbierać każdego dnia. Jeśli zaś jest to działanie długofalowe, możemy sobie pozwolić na większy rozstrzał. Zawsze jednak bądźmy w tym skrupulatni, dokładni i koniecznie skupieni na określonych działaniach.

Czy warto kontrolować te działania?

Co tak właściwie jest nam w stanie przynieść analiza SEO działań? Przede wszystkim możliwość najbardziej optymalnego wykorzystania własnego budżetu na pozycjonowanie. Wiele osób i firm korzysta z usług różnych usługodawców do prowadzenia tego procesu, przy czym każdy z tych usługodawców zajmuje się zwykle innymi zadaniami. Oczywistym jest, że nie wszystkie będą przynosiły odpowiedni i zadowalający nas efekt. Dokonując umiejętnej analizy jesteśmy w stanie wyodrębnić te, które po prostu się nie sprawdzają. Wyodrębnić, a następnie zastąpić je tymi lepszymi, efektywniejszymi, a często i tańszymi.

Stała kontrola działań w zakresie SEO w wielu przypadkach pozwoliła uniknąć katastrofy, jaką w przypadku pozycjonowania może być nie tylko spadek na niższe pozycje w wynikach wyszukiwania, ale też – w skrajnych przypadkach – ban lub filtr ze strony wyszukiwarki internetowej. Co więcej, jest ona też czymś, co pozwala nam być w pełni świadomymi tego, co rozgrywa się dookoła naszej strony internetowej czy sklepu. Jest to bardzo istotne, nie tylko z przyczyn czysto teoretycznych. Wdrażając nowe funkcjonalności czy po prostu rozwijając stronę musimy bowiem wiedzieć, w jakim kierunku to robić i co przy tym promować. To zaś jest w stanie podpowiedzieć właśnie analityka.

Podsumowanie

Nawet zlecając pozycjonowanie strony czy sklepu internetowego absolutnym profesjonalistom, powinniśmy wiedzieć, jak wygląda analiza SEO działań. Dzięki takiej wiedzy będziemy w stanie bardziej świadomie inwestować w pozycjonowanie, skupiając się wyłącznie na tych rzeczach, które przynoszą wymierny rezultat, a rezygnując z tych, które po prostu go nie przynoszą. Właśnie w ten sposób będziemy w stanie rozsądniej zarządzać naszym własnym budżetem, a jednocześnie cieszyć się ze stale rosnącej popularności naszego sklepu.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!