fbpx

SWL co to jest?

Pozycjonowanie stron

SWL co to jest? Właściciele stron internetowych poszukują różnych sposobów na to, aby witryna zajmowała wysokie miejsca w wyszukiwarkach internetowych. Jedną z popularnych metod jest SWL, czyli system wymiany linków. Na czym dokładnie polega SWL i czy warto z niego korzystać?

Czym jest system wymiany linków?

System wymiany linków możliwy jest poprzez specjalne platformy, które skupiają osoby posiadające witryny, pozwalające publikować linki na ich stronach. Korzystanie z tego typu platform jest odpłatne – linki można więc zakupić za gotówkę. Istnieją dwa rodzaje systemów wymiany linków – stały oraz rotacyjny. System stały umieszcza dany link na stałe na konkretnych stronach internetowych. Tymczasem system rotacyjny umieszczają linki losowo na wybranych stronach. Rozpiętość tematyczna może być w drugim przypadku bardzo duża. Weźmy pod uwagę, że zazwyczaj system wymiany linków funkcjonuje w oparciu o proste strony internetowe, na których publikuje się artykuły preclowe. Nie prezentują one większej wartości dla internautów, a często pisane są nie przez ludzi, a przez specjalistyczne algorytmy. To zaś sprawia, że mogą być wręcz nieczytelne dla człowieka. 

System wymiany linków – ryzykowny sposób na pozycjonowanie

Pozyskiwanie linków stanowi jeden ze sposobów pozycjonowania witryny internetowej. Niemniej jednak, linki możemy podzielić na te o wysokiej wartości i małowartościowe. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z linkami, które pochodzą z witryn, punktowanych wysoko przez wyszukiwarki. Są to strony pisane przede wszystkim pod internautów, a nie wyszukiwarki internetowe. Dzięki nim strona linkowana również będzie promowana, tak samo jak strona, na której znajduje się link. Tymczasem linki o niskiej wartości dla wyszukiwarek pochodzą właśnie z systemów wymiany linków. Korzystanie z tego rodzaju platform niesie za sobą spore ryzyko, bowiem wyszukiwarki blokują działania, zaliczane do tak zwanego Black Hat SEO. W konsekwencji Google nakłada filtr na linkowaną stronę. Możemy więc stwierdzić, że system wymiany linków nie jest czymś, co promowałyby obecne algorytmy wyszukiwarek. Dla właścicieli stron internetowych może natomiast stanowić sposób na szybkie pozyskanie linków, jednak musimy do tego podejść z głową.

Czy warto korzystać z systemu wymiany linków?

Wiemy już, że system wymiany linków może przynieść naszej witrynie więcej szkody, niż pożytku. Pozostaje więc pytanie, czy warto w ogóle z niego korzystać? Dlaczego platformy do wymiany linków wciąż cieszą się tak ogromną popularnością? Zazwyczaj korzystają z nich dwie grupy pozycjonerów. W pierwszej znajdują się osoby, które nie mają większej wiedzy na temat tego, jak pozyskiwać linki. Korzystanie z systemu wymiany linków wydaje im się atrakcyjnym, szybkim i stosunkowo tanim rozwiązaniem. Nie zawsze zdają sobie oni sprawę z możliwych konsekwencji, jakie niesie za sobą niewłaściwe pozyskiwanie linków. To ta grupa narażona jest w największym stopniu na nałożenie przez Google blokady. W drugiej grupie znajdują się natomiast profesjonalni pozycjonerzy, którzy pozyskują też linki w inny sposób. Dzięki temu mogą oni zapewnić sobie większą ich różnorodność. Pamiętajmy, że linki złej jakości, pochodzące z systemu, mogą stanowić jedynie niewielki odsetek w ogólnej liczbie pozyskanych linków. Przez to minimalizujemy ryzyko nałożenia przez Google filtru. Oczywiście, system pozyskiwania linków wciąż cieszy się popularnością, gdyż pozostaje relatywnie tanim sposobem pozycjonowania stron internetowych. Z drugiej strony, korzystajmy z niego mądrze, bowiem nieprzemyślane działania mogą nas sporo kosztować., choć z pozoru wydają się być bardzo dobrym i ekonomicznym rozwiązaniem. 

Pozycjonowanie strony internetowej – nie tylko linki

Pozyskiwanie linków jest niezmiernie ważne w kontekście pozycjonowania witryn internetowych. Z drugiej strony należy zwrócić uwagę na to, że pozycjonowanie opiera się również na innych działaniach, które dopiero w połączeniu z pozyskiwaniem linków mogą przynieść oczekiwane efekty. Pamiętajmy przede wszystkim o treściach, jakie zamieszczamy na stronach internetowych oraz o grafice. Uzupełniajmy na bieżąco dane, aktualizujmy też dostępne w witrynie informacje. Dzięki temu wyszukiwarka będzie umieszczać naszą stronę na wyższych pozycjach. W kontekście pozyskiwania linków, pamiętajmy o tym, że obecnie Google promuje te linki, które pochodzą z wartościowych stron internetowych. Dlatego też całą koncepcję pozycjonowania witryny powinniśmy odpowiednio przemyśleć. Miejmy na uwadze, że zadanie to niezmiernie trudno jest wykonać we własnym zakresie. Możemy natomiast skorzystać z pomocy profesjonalistów, zgłaszając się do agencji marketingowej, specjalizującej się między innymi w tematyce SEO. Pamiętajmy, że często najtańsze rozwiązania nie spowodują, że osiągniemy wyznaczone sobie cele. Z drugiej strony, pozycjonowanie stron internetowych jest niezmiernie istotne, bowiem bez tego trudno jest osiągnąć dobrą pozycję w wyszukiwarce internetowej, dzięki czemu odnajdzie nas potencjalny klient. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!