SEO porady. Prowadząc własną działalność w Internecie – niezależnie od tego, czy jest ona zarobkowa, czy nie – praktycznie musimy zastanowić się nad tym, jak trafić z nią do większego grona odbiorców. Oczywiście – możemy tutaj inwestować w reklamę kontekstową i płacić za nią w sposób bezpośredni. Nie jest to jednak nasze jedyne, a na pewno nie najbardziej efektywne rozwiązanie. Najlepiej jest zacząć od podstaw, a zatem od optymalizacji własnej strony (czy też sklepu internetowego) pod kątem wyszukiwarek internetowych. To one bowiem okazują się być kluczem do sukcesu na poziomie marketingu. Czy jednak działań w tym zakresie warto podejmować się samodzielnie?
Czy warto inwestować w porady odnośnie SEO?
Działania w zakresie SEO mają to do siebie, że nie wszystkie muszą być szalenie trudne do samodzielnego wdrożenia. Rzecz jednak w tym, że nie można ich wdrażać na oślep. Trzeba mieć pewien plan i pewność co do tego, czy jest on w stanie przynieść wymierne korzyści. Należy mieć przy tym świadomość co do tego, że optymalizacja jest kwestią bardzo wrażliwą. Jeżeli w jej obrębie dopuścimy się mniej pożądanych działań, odciśnie się to negatywnie na tym, jak będzie wyglądała nasza strona w wyszukiwarkach internetowych i jaką pozycję tak właściwie będzie ona zajmować.
Jeżeli więc nie posiadamy należytej wiedzy w kontekście optymalizacji, powinniśmy zainteresować się firmami oferującymi odpłatne SEO porady. Firm tego typu jest całe mnóstwo. Nawet jeśli wprost nie posiadają takowych w swojej ofercie, a zajmują się właśnie SEO, zazwyczaj wystarczy skontaktować się z nimi i umówić się na mniej zobowiązującą poradę. Czy jednak warto w takowe inwestować? To zależy. Przede wszystkim od firmy, która będzie ich udzielać. Jeśli chcemy otrzymać rzeczywiście wartościowe porady, musimy postawić na profesjonalistów. Nie tylko doświadczonych, ale też mających na swoim koncie pewne sukcesy właśnie w tym temacie. Nawet jeśli ich usługi będą nas kosztować więcej, będzie to inwestycja, która opłaci nam się w przyszłości i rzeczywiście przyniesie efekty.
Warto wiedzieć: SEO porady bardzo rozsądnie jest wesprzeć profesjonalnym audytem strony lub sklepu internetowego. Ten podejdzie do nas w sposób bardziej kompleksowy, wskazując nam wszystko to, co warto zmienić, poprawić i dodać do własnej strony, by móc cieszyć się większym poważaniem ze strony Google (i innych wyszukiwarek internetowych). Audyt to świetny pierwszy krok ku skutecznemu pozycjonowaniu stron internetowych.
Czego mogą i powinny dotyczyć tego typu porady?
Inwestując w SEO porady musimy zdawać sobie sprawę z tego, czego one tak właściwie mogą dotyczyć. Warto bowiem odpowiednio je ukierunkować – tak, aby dotknąć tej warstwy naszej strony internetowej (lub sklepu), która będzie miała zdecydowanie największe znaczenie. Czego zatem mogą dotyczyć takie porady? Poniżej podpowiadamy najczęstsze ich tematy.
- Kod strony internetowej. Kod najbardziej wpływa nie tylko na to, jak wyszukiwarka widzi stronę internetową, ale też na to, jak szybko ta strona się ładuje. Zmiany w jego zakresie mogą więc wpłynąć na wiele rzeczy ściśle związanych tak z działaniem, jak i promowaniem trony internetowej.
- Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. Aby strona internetowa mogła być skutecznie pozycjonowana, musi posiadać odpowiedni profil linkowy. Ten musi być przemyślany i odpowiednio opracowany – konieczne jest zachowanie przy tym uwagi.
- Treści na stronie internetowej. To treści, które publikujemy na łamach strony internetowej czy sklepu definiują jego wartość tak w oczach czytelników i klientów, jak i wyszukiwarki internetowej. Przy ich tworzeniu możemy bardzo pomóc sobie w promowaniu własnego tworu internetowego. Wcale nie jest to jednak tak łatwe, jak mogłoby się wydawać. Nawet jeśli jesteśmy ekspertami w branży, musimy wiedzieć, jak przedstawić naszą wiedzę, aby była ona uznawana za wartościową również przez wyszukiwarkę.
Musimy pamiętać, że porada SEO może dotyczyć absolutnie wszystkiego. Zanim więc o nią poprosimy, powinniśmy zastanowić się nad tym, jakich informacji tak właściwie potrzebujemy. Tak, aby pozyskać wiedzę rzeczywiście przydatną i wartościową właśnie dla nas.
Podsumowanie
SEO porady są zdecydowanie czymś, co powinniśmy rozważyć chcąc odnieść sukces w Internecie. Choć wiele osób pozycjonowanie stron i sklepów kojarzy wyłącznie z koniecznością kompleksowego sięgania po usługi firm pozycjonerskich i powierzania im całej warstwy marketingu internetowego, wielu działań w jego obrębie można się podjąć samodzielnie, właśnie na podstawie porad. Może to doprowadzić do sporych oszczędności przy jednoczesnym zachowaniu skuteczności wszystkich działań.
Pamiętajmy, żeby po porady z zakresu SEO sięgać wyłącznie do znających się na rzeczy profesjonalistów. Tylko wtedy będziemy mogli mieć pewność, że będziemy mogli na nich polegać i wdrożyć w życie ich założenia. Nawet jeśli będziemy musieli wydać na nie więcej, będzie to inwestycja, której nie pożałujemy, a która pozytywnie odbije się na pozycji naszego sklepu w wyszukiwarce internetowej.