SEO marketing – co to? Jesteśmy zwolennikami działań, które zarabiają tu i teraz. Jednak aby wzrost był stabilny i przewidywalny, trzeba wdrażać metody długoterminowe. Oznacza to, że używaj narzędzi, które nie będą działać w tej chwili, ale dadzą dziesięciokrotny efekt w ciągu 3-6-12 miesięcy. Dlatego dzisiaj powiemy, czym jest marketing SEO i jakie czynniki musisz wziąć pod uwagę, aby Twoja witryna lub materiał znalazły się na szczycie wyszukiwarek.
Czym jest marketing SEO ?
Powiedzmy sobie na początku, że SEO nie jest szybką technologią zdobywania klientów (szkoda), ale w dłuższej perspektywie jest bardzo korzystne i opłacalne.
SEO (search engine optimization) to optymalizacja strony internetowej (stron) pod kątem wyszukiwarek internetowych (Yahoo, Google i innych) w celu wyniesienia treści na pierwsze pozycje dla określonych zapytań.
W ten sposób, można uzyskać mnóstwo ruchu na swojej stronie w ten sposób, kiedy byś zbankrutował dawno temu z płatnej reklamy. Najbardziej przyjemnym faktem w tego rodzaju promocji jest to, że otrzymujesz ruch z wyszukiwarek „za darmo”, w porównaniu do tej samej reklamy kontekstowej, gdzie płacisz za kliknięcie.
Słowo „darmowy” jest w cudzysłowie, ponieważ nadal potrzebujesz pieniędzy, aby zoptymalizować stronę, zrobić naprawdę dobre rzeczy i promować je. SEO różni się od innych rodzajów reklamy tym, że większość pieniędzy inwestuje się na początku, a następnie czerpie korzyści z inwestycji. Jest całkiem prawdopodobne, że w niezbyt konkurencyjnych niszach, zainwestujesz raz i dalsze inwestycje nie będą wymagane.
Jak to działa w praktyce ?
Dlatego wyobraźmy sobie kilka sytuacji i spójrzmy, co właściciele firm mogą zyskać dzięki wprowadzeniu tego narzędzia do arsenału swojego dżentelmena.
Przykład nr 1 Skarpety męskie
Specjalizujesz się tylko w skarpetach męskich. I wszyscy rozumiemy, że w XXI wieku konsumenci szukają skarpet nie tylko na półkach targowych czy w gazetach, ale także w Internecie.
Jak pokazuje Google, co miesiąc w całej Polsce poszukuje w nim tej frazy około 12 492 osób.
Nasuwa się całkowicie logiczne pytanie – jak mogę dotrzeć do tych ludzi? To proste i proste, przyjaciele, jest wiele sposobów. Ale jak pamiętasz, dzisiaj mówimy o marketingu SEO.
Włączamy więc pozycjonowanie naszej strony docelowej , optymalizujemy ją tak, aby trafiła na pierwszą stronę wyszukiwania i znalazła się wśród tych firm. Oczywiście, teraz zdobycie czołowych pozycji w tak konkurencyjnym słowie jest trudne i dość kosztowne. Ale trudne nie znaczy niemożliwe.
Jeśli dopiero zaczynasz rozumieć ten obszar i chcesz robić wszystko sam (choć oczywiście lepiej jest zwrócić się do profesjonalistów) lub masz ograniczony budżet, możesz skorzystać z mniej konkurencyjnych zapytań, takich jak „skarpety męskie”. Weźmy na przykład „kolorowe skarpetki męskie”. Konkurencja jest dla nich mniejsza, ale jest też mniej zapytań internetowych.
Przykład nr 2 Fotografowanie
Jesteś fotografem, który robi arcydzieła. I rozumiesz, że konkurencja w Twojej okolicy jest po prostu szalenie duża. Promowanie witryny w przypadku bezpośrednich próśb, takich jak „Fotograf Kraków” nie jest uzasadnione.
W takim przypadku przyjmujemy i piszemy artykuły, które dotyczą odpowiedzi na pytania w celu uzyskania informacji. Są to zapytania, które zaczynają się od słów „Jak”, „Gdzie”, „Co”. W przypadku takich zapytań ludzie szukają przydatnych informacji. W naszym przypadku (fotograf) będzie to na przykład: „Jak znaleźć dobrego fotografa” – na ten temat warto napisać ciekawy artykuł.
A kiedy osoba kliknie na takie zapytanie, Twoim zadaniem jest taktowne przeniesienie jej do Twoich usług, na przykład poprzez pokazanie jej, jakie zdjęcia już zrobiłeś w tych konkretnych miejscach.
Takie podejście jest idealne dla osób zaawansowanych w marketingu, a na dodatek na pewno nigdy nie zostaniesz bez klientów.
Na czym polega marketing SEO ?
Wszystkie wyszukiwarki są skonfigurowane w taki sposób, że za pomocą swoich kryteriów podnoszą pozycję strony, raz wyżej, raz niżej.
I tak jak w przypadku ludzkiego mózgu, nikt jeszcze nie rozgryzł nawet 50% wyszukiwarek, ich dokładnego sposobu działania. Odpowiada za to sztuczna inteligencja, która wdraża wiele poprawek nawet w ciągu dnia powodując rotację w wynikach wyszukiwania. Jest zbyt wiele czynników, które zmieniają się niemal codziennie.
Teraz nawet samo kierownictwo Google na pierwszy rzut oka nie będzie w stanie powiedzieć, dlaczego prawie dwie identyczne strony są oddalone 100 pozycji od siebie. To wszystko jest zbyt skomplikowane. Jest tak wiele czynników, których wiele osób nie docenia.
I to nie człowiek decyduje o tym, kto gdzie zajmuje miejsce w rankingu. Jest to samouczący się robot, praktycznie sztuczna inteligencja, która na podstawie big data łączy wszystkie wskaźniki i wybiera najbardziej odpowiednią stronę dla wpisywanego zapytania.
Ale nie wszystko jest owiane mrokiem i tajemnicą. Istnieją punkty globalne, które podsumowują wszystkie szczegóły i mogę z dużym prawdopodobieństwem poprawić pozycję naszego biznesu lub każdej strony internetowej. Każdy je zna i stara się dostosować do nich swoje strony i treści.