fbpx

Proximity marketing - co to?

Marketing

Proximity marketing – co to? Następstwem coraz większej konkurencji jest to, że nie brakuje nowych pomysłów dotyczących tego, jak można przyciągać do siebie Klientów. Obecnie popularnym rozwiązaniem staje się proximity marketing (zwany inaczej marketingiem zbliżeniowym). Dlaczego nie warto zamykać się na tego typu nowinki? W jaki sposób działa w ogóle proximity marketing w praktyce? Jakie korzyści można uzyskać dzięki zastosowaniu tej formy promocji?

Warto otwierać się na nowoczesne rozwiązania

Są na rynku bardzo porządne firmy, które na co dzień zajmują się szeroko rozumianym marketingiem. Jest to np. doświadczony podmiot Wild Moose. Fachowcy starają się dostosowywać usługi do aktualnej sytuacji i potrzeb Klienta. W ofercie ekspertów są nie tylko tradycyjne, ale także stosunkowo nowe formy marketingu. Dlaczego jednak warto się na nie decydować? Co powoduje, że obecnie są one aż tak często wybierane? Stosunkowo spora konkurencja sprawia, że często zwykłe formy promocji zawodzą. Teoretycznie można np. rozdawać ulotki albo promować się w radio, ale wielokrotnie trudno jest trafić do właściwej grupy docelowej. Inna sprawa jest taka, że młodzi ludzie lgną do nowoczesnych technologii itd. Jeśli natomiast taka jest właśnie Twoja grupa docelowa, to musisz szukać rozwiązań, które będą dla nich satysfakcjonujące pod wieloma względami. Także na tej płaszczyźnie. Tak naprawdę marketing to dziedzina, która rozwija się bardzo dynamicznie. Kto wie, może metody, które są teraz bardzo popularne za kilka lat będą w ogóle bezużyteczne? Nie można tego w ogóle wykluczyć… Istotne jest to, by stosować takie formy marketingu, które przynoszą wymierne korzyści. Po to, by nie tracić czasu, pieniędzy i być finalnie zadowolonym z efektów. A każdemu chodzi o to, aby posiadać więcej Klientów, co ma z kolei realny wpływ na to, jak będą kształtowały się zarobki np. z prowadzonej przez nas firmy lub przedsiębiorstwa itd.

Jak działa marketing zbliżeniowy?

Na podstawie działania proximity marketing bardzo szybko można dojść do wniosku, że obecne formy promocji produktów, usług itd. są bardzo nowoczesne. O co tutaj dokładnie chodzi? Zdecydowałeś się na zastosowanie marketingu zbliżeniowego w praktyce? Warto wiedzieć, że proximity marketing opiera się na wysyłaniu wiadomości do posiadaczy smartfonów, którzy w tym momencie są np. niedaleko beaconów, czy urządzeń bazujących na technologii geolokalizacji. Spore znaczenie ma tutaj także RFID. Nie da się ukryć, że wtedy jest o wiele większa szansa, że konsument istotnie skusi się na konkretny asortyment. Targetowanie odbywa się w taki sposób, by wysyłać wiadomości, gdy potencjalni Klienci są stosunkowo blisko np. danego sklepu. Wszystko jest oczywiście ustawiane. Co więcej, odpowiednio zaplanowany i wdrożony w życie proximity marketing działa w ten sposób, że reklamy są wysyłane tylko określonym użytkownikom. Takim, którzy powinni przynajmniej teoretycznie być zainteresowani konkretnym asortymentem. O czym jeszcze warto wspomnieć? Wbrew temu, co niektórzy mogą sobie pomyśleć, ta forma jest naprawdę elastyczna. Weźmy pod uwagę chociażby beacony. Są to urządzenia, które można odpowiednio zaprogramować. W taki sposób, by w razie czego był wysyłany sygnał tylko w ramach określonego promienia. Czyli jak Klient znajdzie się na danym obszarze, to dostaje wiadomość. Sprawa jest mało skomplikowana, a taki model działania przynosi sporo korzyści. Warto dodać, że wspomniane już beacony są uniwersalne także w innej materii. Nie ma problemu, by przy ich pomocy przesyłać ofertę dotyczącą konkretnego produktu lub całego asortymentu danej marki. Wszystko tak naprawdę zależy od przyjętej strategii na tym froncie. Od czego powinny natomiast zależeć decyzje? Warto wspomnieć, że można tutaj opierać się np. na tym, jakie strony były przeglądane przez konsumentów itd. Dzięki temu można lepiej określić potrzeby konsumentów i dostosować rodzaj wysyłanej promocji.

Dlaczego warto postawić właśnie na proximity marketing?

Nowoczesny marketing zbliżeniowy to multum korzyści. Oczywiście, wszystkie działania powinny być zaplanowane, a potem nadzorowane (już w momencie ich wprowadzania) przez fachowców. Dopiero wtedy można uzyskać optymalne efekty. Przede wszystkim chodzi oczywiście o zarabianie większej ilości pieniędzy na sprzedaży konkretnego rodzaju asortymentu. Jak już wiesz, taka forma promocji jest niezwykle efektywna. W końcu trafia do Klientów wtedy, gdy są np. stosunkowo blisko danego sklepu. Jeśli dana osoba już od jakiegoś czasu myślała o zakupie np. sprzętu sportowego, to jest duża szansa, że odpowiednia reklama przyniesie skutek. Czym jeszcze cechuje się proximity marketing w praktyce? Dodatkowo można konsekwentnie budować wizerunek własnej marki. Działania powinny być jednak skrupulatnie zaplanowane. Pamiętaj, że tutaj liczy się konsekwencja i wytrwałość. W końcu budowanie marki to proces czasochłonny. Naprawdę jednak warto, ponieważ odpowiednie działania na tym polu sprawiają, że potem o wiele łatwiej jest pozyskiwać nowych Klientów.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!