fbpx

Od czego zależy pozycja strony w Google?

Pozycjonowanie stron

Od czego zależy pozycja strony w Google? Czynniki rankingowe mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania w Google cały czas owiane są tajemnicą. Choć wiemy już o wielu z nich (z kilkuset!), nadal nie wiemy dokładnie, które są w mniejszym lub mniejszym stopniu brane pod uwagę w konkretnej branży. Aspekty te regularnie są zmieniane podczas aktualizacji algorytmów, co jeszcze bardziej urozmaica “zabawę” z robotami Google. Niezależnie jednak od wszystkich aspektów, jak rodzaj działalności czy grupa docelowa, należy brać pod uwagę kilka pewnych czynników rankingowych, które wpływają na skuteczne pozycjonowanie.

Jak budowa strony wpływa na SEO?

Budowa strony czy sklepu internetowego ma bardzo duże znaczenie w kontekście ich pozycjonowania. Przede wszystkim, niektóre systemy CMS nie posiadają możliwości edytowania kluczowych elementów, jak na przykład meta tagi, które są bardzo ważne z punktu widzenia SEO. Należy zwrócić na to szczególną uwagę podczas wybierania silnika swojej strony. Witryny powinny mieć odpowiednią strukturę, być responsywne oraz szybko się ładować. Istotny jest także semantyka i stosunek ilości kodu HTML do ilości treści na stronie. Serwis powinien również dobrze prezentować się wizualnie, czyli umożliwiać szybkie i intuicyjne poruszanie się pomiędzy poszczególnymi podstronami, a także zawierać CAT (call to action) w odpowiednich miejscach. O ile sama estetyka ma znaczenie głównie dla użytkowników odwiedzających witrynę, o tyle strona techniczna jest bardzo ważna dla prawidłowego skanowania strony przez roboty Google. Jeśli odnajdą one odpowiednie informacje, wówczas zajmowane miejsce w wynikach wyszukiwania powinno zostać zmienione na wyższe. 

Techniczne aspekty SEO on – site

Istnieje jeszcze wiele innych aspektów technicznych, które mają wpływ na pozycjonowanie w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Między innymi są to wspomniane już wcześniej meta tagi, a konkretniej Title i Description. Wszystkie grafiki powinny być odpowiednio zatytułowane oraz posiadać atrybut ALT. Należy zwrócić uwagę także na ich rozmiar i format, obecnie odchodzi się od .jpg i .png na rzecz lżejszego .webp. Wszystkie treści umieszczane na stronie muszą być odpowiednio sformatowane. Nagłówki H1, H2, H3 itd. powinny zachowywać odpowiednią kolejność, zaś umieszczane w tekstach linki winny posiadać dobrze dobrane anchory. Sam wygląd i czytelność artykułu jest bardzo ważna, dobrze więc i w tym aspekcie postawić na estetykę i komfort czytelnika. Ważne i pomocne są również dane strukturalne, dzięki którym roboty Google wiedzą, co jest umieszczone w każdej konkretnej części strony. 

Od czego zależy pozycja strony w Google?

Wartościowy content – siła napędowa pozycjonowania

Treść czyli coś, co roboty Google lubią najbardziej. Jednak nie każdy tekst zyska uznanie w tym przypadku – musi być unikalny, wartościowy, odpowiednio nasycony słowami kluczowymi i przede wszystkim – odpowiadać na potrzeby użytkowników. Możemy zwiększyć jego siłę rozbudowując o kolejne znaki, podlinkowanie, a także wytłuszczenie kluczowych informacji. Rozbudowane treści są bardzo przydatne również w przypadku pozycjonowania szerokiego. Co więcej, każda strona powinna posiadać dobrze opracowany adres URL, tytuł oraz opis.  

Reputacja strony – czy Google może nam zaufać?

Google ceni sobie autorytet stron internetowych, co ma odzwierciedlenie w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu domeny umieszczone na wysokich pozycjach dobrze odpowiadają na wpisywane zapytania, czym spełniają oczekiwania użytkowników. Dlatego też na najwyższych miejscach często możemy spotkać encyklopedie internetowe, które mają bardzo dużą ilość merytorycznej treści. Co więcej, ich podstrony często są linkowane jako bibliografia na blogach i portalach. Dlatego tak ważna jest jakość publikowanego contentu i posiadanie bloga firmowego, który pozwala na budowanie eksperckiej marki.

Link building – dobre praktyki to podstawa

Wiemy już, że linki do naszej witryny umieszczone na innych stronach podniosą nasz autorytet, jednak czy zawsze? Jakiś czas temu najważniejsza była ilość linkujących domen, w związku z czym firmy stosowały systemy wymiany linków bądź inne automaty. Dziś są one niedozwolone i przynoszą odwrotny skutek do zamierzonego. Tylko linki pochodzące z serwisów o dobrej reputacji mają znaczenie. Najlepiej, gdy są powiązane tematycznie z naszą stroną, to da im jeszcze więcej siły.

Google lubi urządzenia mobilne

I właśnie dlatego indeksuje mobilne, a nie desktopowe wersje stron. Ma to związek oczywiście z tym, że większość użytkowników przegląda strony internetowe z poziomu swojego smartfona lub tabletu. Wygląd witryny powinien być przystosowany do każdego rozmiaru ekranu, a sam serwis powinien ładować się z taką samą prędkością, co na komputerze stacjonarnym. Idealnie, gdy posiadamy responsywną stronę, wówczas nie musimy się martwić o te szczegóły, a Google uszereguje nas wyżej, niż konkurencję bez mobilnej witryny.

Wyszukiwarka wie, gdzie jesteś i co właśnie robisz

Google doskonale zna naszą lokalizację dzięki sygnałowi GPS w naszych smartfonach. Nawet, jeśli wyłączymy tę opcję, nadal może nas namierzyć po sygnale telefonu podczas rozmowy. Dzięki temu jest w stanie dopasowywać wyniki wyszukiwania do zapytań i prezentować strony lokalne, bez wpisywania nazwy miasta. Przykładowo, szukając fryzjera męskiego bez wskazania dokładnego miejsca wyszukiwarka i tak podpowie nam strony salonów znajdujących się najbliżej nas. Jest to bardzo ważne z punktu widzenia pozycjonowania lokalnego. Google zna również nasze wyszukiwania z przeszłości, na podstawie czego jest w stanie określić, jakie mamy zainteresowania i co preferujemy. Te informacje także mają wpływ na wyświetlane się wyniki wyszukiwania danych fraz.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!