fbpx

Od czego zależy cena pozycjonowania strony?

Pozycjonowanie stron

Od czego zależy cena pozycjonowania strony? Pozycjonowanie strony jest jednym z najefektywniejszych elementów digital marketingu, który jest w stanie przynieść najlepsze rezultaty. Bezpośrednio oddziaływuje na realny napływ nowych klientów i wzrost sprzedaży, dzięki generowaniu ruchu w serwisie w sposób organiczny. 

Umieszczenie swojej oferty w sieci i sporadyczne publikowanie postów w mediach społecznościowych to mniej niż minimum, a jednak nadal wiele działalności próbuje wyróżnić się spośród konkurencji właśnie w ten sposób. Pomijają one SEO w swojej strategii, gdyż nie do końca rozumieją mechanizmy działania wyszukiwarek i kojarzą współpracę z agencjami z dużymi wydatkami. Wymagany nakład pracy i zaangażowania, a także niezbędna wiedza są jednak warte inwestycji w celu faktycznego rozpromowania swojej strony.

Działania SEO a koszty wykonanej usługi

Na co dzień spotykamy się z opiniami klientów, którzy wykupili usługę pozycjonowania u innych agencji, iż nie wiedzą konkretnie, za co zapłacili. Na całkowity koszt SEO ma wpływ wiele elementów, od know – how specjalisty po niezbędne narzędzia do analityki. Niemożliwe jest stworzenie jednego cennika skierowanego do każdej działalności, gdyż znaczenie w tej kwestii ma również historia domeny, branża, obszar działania oraz konkurencyjność słów kluczowych. W całym procesie bierze udział wiele osób, które z zaangażowaniem nieustannie pracują nad stroną. Choć na początku koszt pozycjonowania może wydawać się spory, wraz z upływem czasu będzie coraz mniej odczuwalny, gdyż zwrot z tej inwestycji będzie go kilkukrotnie przewyższać. Nie wystarczy raz zoptymalizować elementów technicznych witryny. Algorytmy Google cały czas się zmieniają, dlatego konieczne jest bieżące analizowanie prowadzonych działań i ewentualne modyfikowanie prowadzonej strategii. Co więcej, każda czynność, czy to on – site czy off – site powinna być raportowana klientowi, aby miał on świadomość co aktualnie dzieje się z jego stroną.

Jeszcze przed podjęciem jakichkolwiek działań, konieczne jest wykonanie audytu strony. Na jego podstawie można dowiedzieć się więcej na temat historii domeny, przeanalizować słowa kluczowe i ich konkurencyjność, a także doprecyzować zaplanowane prace. Bardzo ważne jest to, jak serwis został zbudowany, z ilu podstron się składa, czy ma zoptymalizowane meta tagi oraz czy umożliwia dalszą rozbudowę. Brak możliwości rozrastania się witryny utrudni pracę i będzie wymagać podjęcia innych działań. Innego nakładu pracy będzie potrzebować duży sklep internetowy, a innego mała strona – wizytówka.

Od czego zależy cena pozycjonowania strony?

Ile kosztuje pozycjonowanie? Od czego zależy cena usług SEO?

W przypadku pozycjonowania cena zwykle równa się jakości usług. Koszt pracy specjalistów SEO, copywriterów, link building i płatne narzędzia – to wszystko składa się na przedstawianą ofertę. Obniżając cenę agencja lub freelancer musi zrezygnować z któregoś elementu lub mocno obniżyć jego jakość, co odbije się negatywnie na uzyskanych wynikach. Zmiennych jest naprawdę wiele i choć można założyć orientacyjne widełki budżetu, w konkretnym przypadku cena może okazać się zgoła inna. Zdarza się również, że na skutek zmian w rankingu konieczne jest “podkręcenie” działań, na przykład przy pomocy dodatkowych linków sponsorowanych. To też dodatkowy koszt, jednak trzeba działać szybko i zdecydowanie jeśli nie chcemy, aby nasza strona wypadła z wypracowanej pozycji.

Jakie są modele rozliczenia za usługi SEO?

Niegdyś najpopularniejszą formą rozliczeń za pozycjonowanie była płatność za efekt. Działo się tak, ponieważ o wiele łatwiej było zdobywać linki, których reputacja nie była sprawdzana. Dzięki temu agencje w szybki sposób mogły zajmować najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania i bardzo szybko się dorobić. Dziś nadal można spotkać firmy oferujące taki model, jednak powinniśmy trzymać się od niego z daleka. Obecnie zabronione są takie metody, jak SLW, czyli system wymiany linków czy automaty. Podjęcie współpracy z agencją działającą w ten sposób może więc przynieść rezultat w postaci kary od Google. 

Inne podmioty z kolei proponują rozliczenie za ruch, co także nie jest korzystne z punktu widzenia klienta. Choć wykonawca może doprowadzić do zwiększenia się ruchu na stronie, nie jest to jednoznaczne z większą sprzedażą i wzrostem jego zysku. Szybkie wygenerowanie dużego ruchu przeważnie dokonywane jest za pomocą spamu. Wzrost odwiedzin może wynikać również na przykład z dobrej reklamy w mediach społecznościowych, a nie z wdrażanej optymalizacji. Klienci z kolei często chcieliby rozliczać się od sprzedaży. Takie rozwiązanie z kolei nie sprzyja agencji – różne branże i ich produkty mają różne wysokości marży, przez co zleceniobiorca mógłby na tym stracić. 

Najlepszą formą rozliczenia za SEO jest płatność abonamentowa. Wówczas klient dokładnie wie, za co płaci i zdaje sobie sprawę z tego, że taki właśnie jest faktyczny koszt rzetelnych działań. Pozycjonowanie to bardzo wymagający, a co za tym idzie kosztotwórczy proces, dlatego też wykonawca otrzymujący wynagrodzenie regularnie jest w stanie wykonywać swoje usługi z takim samym zaangażowaniem przez cały okres trwania umowy. Jest to najbardziej sprawiedliwy i korzystny dla obu stron model płatności. Z czasem staje się on coraz mniej dotkliwy dla klienta ze względu na to, że pozyskany ruch jest wartościowy i przynosi mu coraz większe zyski.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!