fbpx

Marketing internetowy - co to?

Marketing

Marketing internetowy – co to? Internet zrewolucjonizował nasze życie. Stał się narzędziem, które znacząco przyspieszyło rozwój nowoczesnych technologii i otworzyło przed nami drzwi do wielu możliwości. Tkwi w nim ogromny potencjał, także pod względem biznesowym i wizerunkowym. Mowa tutaj o marketingu internetowym, który stanowi dziś istotną część wielu kampanii promocyjnych i nie tylko. Czym on właściwie jest i co jesteśmy w stanie dzięki niemu osiągnąć?

Marketing internetowy – umiejętne wykorzystywanie wielu kanałów komunikacji

Pod tym pojęciem kryje się odmiana klasycznego marketingu, która powstała na bazie postępu technologicznego. Najprościej rzecz ujmując, jest to szereg działań, których celem jest sprzedaż usług i produktów a także kreowanie pozytywnego wizerunku danej marki. Ich odbiorcą są konsumenci, potencjalni konsumenci oraz rynek. Marketing internetowy opiera się na kanałach komunikacji i narzędziach cyfrowych takich jak:

  • media społecznościowe
  • wyszukiwarki internetowe
  • strony www
  • aplikacje mobilne

Wbrew temu, co można byłoby sądzić, nie jest konieczne korzystanie ze wszystkich z nich. Kluczowe jest przeprowadzenie analizy potrzeb i specyfiki podmiotu, a następnie zaprojektowanie strategii, która uwzględni zastosowanie tych najbardziej optymalnych. W ten sposób uzyskamy najlepsze możliwe rezultaty. Dziś wyróżnić można kilka działów marketingu internetowego, które cieszą się największą popularnością. Przyjrzyjmy się im dokładniej.

Umiejętne pozycjonowanie kluczem do sukcesu

Jak wyróżnić się w sieci, gdzie nieustannie przybywa treści, a konkurencja jest naprawdę ogromna? Nie jest żadną tajemnicą fakt, że odbiorcom bardzo często brakuje czasu i chęci na żmudne przeglądanie kolejnych witryn. Gdy wpisują określone hasło w wyszukiwarkę internetową, przede wszystkim koncentrują się na wynikach pojawiających się na kilku pierwszych stronach. Celem powinno być więc to, by nasza strona się tam znalazła. Aby tak się stało, musi być właściwie pozycjonowana. Jak to zrobić? Należy zadbać o:

  • dużą ilość fraz oraz słów kluczowych w treści
  • regularne budowanie bazy linków zewnętrznych i wewnętrznych
  • przejrzystość i funkcjonalność witryny
  • unikalny charakter informacji

Aby przekonać się czy podejmowane przez nas kroki są owocne, warto w określonych odstępach czasu przeprowadzić audyt SEO. Dane, które w ten sposób pozyskamy, będą stanowiły punkt odniesienia do dalszych działań. Istotnym elementem budowania wysokiej pozycji na liście wyszukiwania jest także Google Ads. To specjalny system reklamowy, który umożliwia wykupienie linków sponsorowanych. Jest to wyjątkowo szybka i skuteczna forma wspięcia się do ścisłej czołówki wyników, odpowiednia zwłaszcza dla tych, którym zależy na błyskawicznych efektach. Zarówno kampanie Google Ads, jak i pozycjonowanie stron nie mają przed nami żadnych tajemnic. 

Wykorzystać obecność konsumentów w social media do swoich celów

Media społecznościowe to obszar Internetu gromadzący dziś ogromne rzesze ludzi o różnym profilu demograficznym, rozmaitych zainteresowaniach i preferencjach. To oczywiście ogromna szansa na to, by dotrzeć do nich w kreatywny sposób. Od tego, jak zaplanujemy tam nasze działania zależeć będzie to, jakie rezultaty osiągniemy. Po pierwsze, rozsądnie będzie stworzyć przestrzeń należącą do marki. Zrobimy to poprzez założenie profili na wybranych platformach. Może to być Facebook, Youtube, Instagram czy Twitter. Następnie należy zadbać o regularne publikowanie materiałów o charakterze promocyjnym i informacyjnym. Szczególnie duży potencjał stwarza opcja wchodzenia w bezpośrednią interakcję z odbiorcami, z której także warto korzystać. Taka forma dialogu zmniejsza dystans, czyni markę bardziej realną i pomaga w nawiązaniu więzi z konsumentami, dzięki której są oni bardziej lojalni. Ponadto, marketing internetowy w social media może przybierać również nieco bardziej standardową formę. To nic innego jak zainwestowanie w płatne reklamy, które będą pojawiały się w wybranych przez nas mediach społecznościowych. Nie można odmówić im skuteczności, jednakże w tym przypadku należy zachować umiar. Odbiorcy nie reagują bowiem dobrze na nadmierną ilość komunikatów o zbliżonej do siebie tematyce.

Szeroki przekrój działań, czyli od influencer marketingu aż po e-mail marketing

Ciekawą formą promocji jest bez wątpienia influencer marketing. Tak naprawdę sprowadza się on do nawiązania współpracy z osobami darzonymi sympatią przez szerokie grono odbiorców, które w zamian za określone korzyści reklamują naszą markę. Najczęściej są to:

  • muzycy
  • aktorzy
  • twórcy Internetowi
  • osoby ze świata telewizji i innych mediów tradycyjnych

Siła tego rodzaju promocji tkwi w umiejętności oddziaływania na innych, którą posiadają influencerzy. To oni w wielu przypadkach mają decydujące słowo w kwestii decyzji zakupowych swoich widzów i fanów. Ponieważ warto łączyć to, co nowe z tym, co sprawdzone, należy wspomnieć także o e-mail marketingu. Rozsyłanie treści reklamowych przy pomocy poczty elektronicznej nie wymaga dużych nakładów finansowych, jest proste w realizacji, a skuteczność, którą można łatwo mierzyć, także jest zadowalająca. Projektując strategię marketingu internetowego warto mieć na uwadze to, że zróżnicowanie, kreatywność i dopasowanie do konkretnej marki są kluczowe do odniesienia sukcesu.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!