Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie agencji SEO? Pozycjonowanie firmowej strony to bardzo ważny element marketingu każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od branży. SEO można uznać za dość specyficzny obszar działania, gdyż wymaga dużego nakładu pracy i czasu, a osiągnięte rezultaty można zauważyć dopiero po pewnym czasie. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość, gdyż uzyskane efekty organiczne wiążą się z pozyskaniem nowych klientów i wzrostem przychodów. Warto więc traktować pozycjonowanie jako inwestycję, która znacznie zaprocentuje w niedalekiej przyszłości.
Czy można samemu wypozycjonować stronę?
Nowopowstałe przedsiębiorstwa zwykle próbują zaoszczędzić na każdej możliwej płaszczyźnie i samodzielnie zajmować się wieloma zadaniami w firmie. Jest to w zupełności zrozumiałe, gdyż koszty początkowe prowadzenia działalności wymagają zazwyczaj dużego nakładu finansowego, od zakupu towarów, poprzez marketing, aż po zatrudnienie pracowników. Istnieją jednak obszary, które lepiej jest od samego początku powierzyć specjalistom – do tej grupy należy również SEO. Pozycjonowanie wymaga odpowiedniej wiedzy, na której zdobycie potrzeba mnóstwa czasu i nierzadko też pieniędzy. Posiadane informacje muszą być też na bieżąco aktualizowane, więc jednorazowy kurs czy przeczytanie poradnika nie są wystarczające.
O ile można samemu podjąć próby optymalizacji strony, o tyle pozostałe działania ciężko będzie skutecznie wdrożyć bez fachowców. Tworzenie odpowiedniej objętości i jakości content marketingu, pozyskiwanie wartościowych linków, analiza danych oraz wprowadzanie zmian w strukturze witryny to tylko niektóre z niezbędnych elementów pozycjonowania. Chcąc zrobić to prawidłowo i efektywnie, oprócz wiedzy konieczny byłby czas równy przynajmniej jednemu, pełnemu etatowi. Wówczas należałoby zrezygnować z prowadzenia działań biznesowych i skupić się jedynie na SEO, co w rezultacie wygeneruje większe koszty, niż podpisanie umowy z agencją. Co więcej, nieumiejętne pozycjonowanie może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego i skończyć się nawet karą nałożoną przez Google.
Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie strony internetowej?
Zlecając pozycjonowanie naszej strony agencji SEO, przede wszystkim możemy skupić się na innych aspektach prowadzenia własnej firmy. Posiadanie działalności to tak naprawdę nieustanne przebywanie w pracy i zajmowanie się całą logistyką, formalnościami, płatnościami i rozliczeniami. Nie ma sensu dokładania sobie kolejnego obowiązku, który w dodatku wymagać będzie pełnego zaangażowania i sporego nakładu finansowego, bez gwarancji powodzenia na tym polu.
Współpraca z profesjonalną, rzetelną agencją SEO niesie za sobą szereg zalet. Między innymi jest to szczegółowa analiza witryny, wskazująca jej mocne i słabe strony oraz wyłaniająca obszary witryny wymagające poprawy. Można również dowiedzieć się wielu ważnych informacji dotyczących konkurencji. Na podstawie wykonanego audytu można stworzyć strategię, która wzniesie domenę na samą górę wyników wyszukiwań.
Wykonawca powinien udostępnić monitor pozycji fraz, na które chcemy się pozycjonować oraz zdawać raporty z postępowania prac. Wówczas można zobaczyć, ile pracy rzeczywiście wymagają wszelkie działania optymalizacyjne i jakie składowe zawierają. Doświadczenie i wiedza specjalisty, a także niezbędne narzędzia pozwolą na dobór właściwych fraz kluczowych, które przyniosą wymierne efekty.
To, co ma ogromny wpływ na pozycję strony to także wartościowy content. Tworzenie treści, które jednocześnie będą chętnie czytane przez użytkowników i dobrze oceniane przez algorytmy Google nie jest proste. Powinny mieć odpowiednią długość, być we właściwy sposób zoptymalizowane oraz posiadać odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi. Tworzenie firmowego bloga to też świetny sposób na dobry PR, ponieważ w ten sposób można wykreować wizerunek eksperta danej branży.
Bardzo istotne są również działania off-site, w tym pozyskiwanie wartościowych linków. Często łączy się to z ogromnymi kosztami, co samodzielnie mogłoby być nie do przejścia. Za pośrednictwem agencji jesteśmy w stanie zdobyć nie tylko linki dobrej jakości, które wpłyną pozytywnie na reputację naszej strony, ale i zaoszczędzić w ten sposób sporą ilość pieniędzy.
Jak wybrać najlepszą agencję SEO?
Po porzuceniu bardzo ambitnych myśli o samodzielnym pozycjonowaniu swojej strony, przychodzi czas na wybranie agencji SEO. Od razu należy zdać sobie sprawę z tego, że nie istnieje rozwiązanie, które łączy ze sobą szybkie, tanie i efektywne działania. Cena usług powinna być w tym przypadku ostatnim kryterium wyboru. Selekcja spośród firm oferujących pozycjonowanie powinna opierać się przede wszystkim na doświadczeniu przedsiębiorstwa, opiniach dotychczasowych klientów oraz zapisach w umowie i sposobie rozliczania się. Agencje proponujące płatność “za efekt” z miejsca powinny być skreślane z listy potencjalnych wykonawców. Obietnice dotyczące zajęcia konkretnej pozycji w określonym czasie to jedynie słowa bez pokrycia, które mogą skończyć się nałożeniem kary przez Google. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku długoterminowych umów, których powinniśmy się wystrzegać, aby nie żałować podjętej decyzji. Warto więc zaufać rekomendacjom od znajomych i dokładnie przeanalizować oferowane przez agencję warunki współpracy. W razie wątpliwości zawsze możemy zadać wszystkie nurtujące nas pytania przedstawicielowi firmy i już na tej podstawie wysnuć pierwsze wnioski, co do profesjonalizmu i wiedzy specjalistów wybranej agencji.