fbpx

Co to jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron

Co to jest pozycjonowanie stron? Zarówno posiadacze stron internetowych i witryn e-commerce mają ten sam cel, czyli być najwyżej w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek (np. Google.pl). Co oczywiście przekłada się na większą ilość odwiedzających ich firmę czy sklep oraz dokonywanie przez nich większych zakupów. Ale do tego musisz zrobić dobre pozycjonowanie stron SEO ( z angielskiego Search Engine Optimization). Jeśli prowadzisz sklep internetowy (e-commerce) i dążysz do uzyskania skuteczniejszego pozycjonowania stron, zobacz jak możesz tego dokonać. Szybko zauważysz różnicę w perspektywie średnio- i długoterminowej i być może właśnie tego potrzebujesz, aby pomyślnie prowadzić działalność.

Co to jest pozycjonowanie stron?

Kiedy wkraczasz w świat Internetu i chcesz w nim założyć biznes, pojawia się pojęcie, które powinno Ci towarzyszyć i na które zmiany powinieneś uważać to znaczy pozycjonowanie stron SEO. Co to znaczy? To techniki, które powinny zostać wykorzystane na Twojej stronie w celu lepszej widoczności i wyższej pozycji. Będzie to widoczne w największej wyszukiwarce Google oraz tych mniejszych np. Yahoo czy Bing. Pozycjonowanie stron pochodzi z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, która już mówi, na czym będą skupiać się Twoje wyniki.

Co to jest pozycjonowanie stron?

Dwa rodzaje pozycjonowania stron SEO

W ramach pozycjonowania SEO należy również mieć świadomość, że istnieją dwa rodzaje pozycjonowania: pierwsze na stronie (onsite) i drugie poza stroną (offsite). Co to oznacza? To wszystko, co będzie działo się na Twojej stronie dla udostępnienia jej w Internecie. Przykładem może być przygotowanie tekstów z odpowiednimi słowami kluczowymi, stosowanie napisów, pozycjonowanie obrazów.To także różne techniki stosowane poza Twoją stroną internetową, ale z nią połączone. Jakie? Dla przykładu można podać rejestrowanie się w katalogach podczas rozmów w mediach społecznościowych, które dotyczą Twojej strony.

Jak poprawić pozycjonowanie stron dla biznesu sklepu internetowego – e-commerce?

Celem funkcjonowania e-commerce jest sprzedaż. Ale jak wiadomo konkurencja jest bardzo silna. Mało tego, w Twoim sektorze zawsze będzie jakiś rodzaj e-commerce, który wyróżnia się tym, że działa lepiej, bo jest starszy, ze względu na swoją reklamę.

Zwróć uwagę na opracowanie tekstów w podziale na kategorie

Często sklepy internetowe mają tak wiele produktów, że są podzielone na kategorie. Ale jednym z błędów, które popełniasz, jest to, że nie umieszczasz tekstu w kategorii, ale poświęcasz się tylko wyliczaniu artykułów, które się tam znajdują. Należy pamiętać, że dobrze napisane i dobrze wykonane pozycjonowanie stron (słów kluczowych) będzie mieć duże znaczenie, ponieważ wyszukiwarka będzie wiedziała, co znajduje się na tej stronie, a które mogą być wynikiem, jeśli ktoś szuka tych produktów. Ale jest jeszcze jedna rzecz, a mianowicie, odwiedzający może czuć się bardziej komfortowo, jeśli opowiesz mu o produktach w tej kategorii i podpowiesz, jakie są dobre i jaki problem rozwiążą.

Opracowanie tekstu o sprzedawanych produktach

Takie same działania jak wskazane wyżej, ale dotyczące każdego sprzedawanego przez Twój sklep produktu. Więc postaraj się, aby tekst był precyzyjny. Po pierwsze, dlatego, że poinformuje kupującego, czego dokładnie oczekiwać od produktu (zachęci do zakupu, jeśli tego właśnie szuka), a po drugie, dlatego, że Google również będzie wiedziało, o czym jest ta strona. I bardziej odpowiednie byłoby zindeksowanie go w wyszukiwarce.

Połącz produkty

Wyobraź sobie, że przeglądasz stronę dobrego sklepu internetowego. Wybierasz dany produkt do podglądu, zapoznajesz się z jego opisem i widzisz, że Twój sklep oferuje podobny. Cóż, wiesz, że używa techniki pozycjonowania stron SEO. A jeśli znana firma jej używa, dlaczego nie użyjesz jej również? Czego potrzebujesz? Linków do innych produktów w Twoim e-commerce. Nie tylko lepiej wyjdziesz na tym, że potencjalny klient będzie miał więcej opcji zakupów, ale także Google będzie mogło uzyskać dostęp do innych stron.

Jak to zrobić? Cóż, sprawa jest prosta: możesz umieścić na swojej stronie produkty powiązane z tymi, na który patrzysz. Albo z tymi, które zostały zakupione po zapoznaniu się z tym produktem. Klienci najczęściej decydują się na pierwsze rozwiązanie a wynika to z przyzwyczajenia. Inna droga może być trochę bardziej dyskusyjna, bo mówimy o danych osobowych, których oczywiście nikt nie chce ujawniać. Na pewno zdajesz sobie sprawę, że większość ludzi korzysta z telefonów komórkowych do wchodzenia na strony internetowe i dokonuje tam zakupów online. Co to znaczy? Cóż, to bardzo proste: potrzebujesz swojej witryny, aby Twój e-commerce wyglądał dobrze na telefonie komórkowym (lub tablecie), aby uzyskać dobre wrażenie. Ale nie tylko to, bardzo ważne jest również, aby mieć wyjątkowy projekt pozycjonowania stron SEO.

Pamiętaj – szybkość pobierania ma kluczowe znaczenie

Jeżeli szybkość pobierania będzie trwała dłużej niż 5 sekund możesz zostać skazany na porażkę. A to, dlatego, że odwiedzający witrynę chcą, aby ładowała się ona w mniej niż 2 sekundy. Obecnie wszechobecny jest pośpiech, ludzie są bardzo niecierpliwi, chcą żeby wszystko działo się szybko. Jeżeli tylko dostrzeżesz, że szybkość pobierania na Twojej stronie internetowej jest niska, zacznij działać, aby to zmienić. Dlaczego? Jeżeli nic nie zrobisz, stracisz potencjalnych klientów, ponadto wyszukiwarka będzie poświęcała więcej czasu, aby wejść na Twoje strony. A to stawia Twój e-commerce w złej sytuacji.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!