fbpx

Jak budować zaplecze SEO?

Pozycjonowanie stron

Jak budować zaplecze SEO? Decydując się na pozycjonowanie stron tak naprawdę porywa się na nie lada zadanie. Samo w sobie jest ono zlepkiem całego mnóstwa działań, które w sumie prowadzą do jednego celu – sprawienia, by pozycjonowana witryna trafiła na szczyt wyników wyszukiwania. Pod kątem odpowiednich fraz, oczywiście. Jedną z rzeczy, które zdecydowanie są w stanie wspomóc pozycjonowanie jest umiejętnie tworzone i zarządzane zaplecze SEO. Czym ono tak właściwie jest i jak je zbudować? o tym – w dzisiejszym wpisie.

Jak postawić dobre zaplecze SEO?

Zapleczem SEO nazywa się zbiór stron internetowych, które powstały wyłącznie z myślą o pozycjonowaniu innej (tej głównej). Tak naprawdę więc za pośrednictwem zaplecza tworzy się całą sieć stron nawiązujących tematycznie do tej jedynej i właściwej tylko po to, by później pozyskiwać z nich linki prowadzące do takowej. Najprościej rzecz ujmując, najpierw dba się o zwiększenie wartości stron zapleczowych w Google poprzez SEO. Później zaś, gdy już ta wartość będzie odpowiednia wysoka – o to, by była ona przekazywana na stronę główną.Jak budować zaplecze seo?

Jak budować zaplecze SEO? Najprościej rzecz ujmując – z głową. Odpowiednio zaprojektowane zaplecze to takie, które… w ogóle takiego nie przypomina. Do tego należy w tym wszystkim zmierzać i to powinno się promować. Dobre zaplecze SEO to zatem takie, które:

  • zawiera w sobie strony podobne tematycznie – wszystkie powinny obracać się wokół tematyki strony, którą chce się promować – niektóre mogą być ogólnotematyczne, choć raczej odradza się stosowanie wyłącznie nich;
  • działa w obrębie domen .pl – nie powinno się stawiać zaplecza na subdomenach domeny głównej (byle było ich więcej). Każda strona zaplecza powinna mieć swoją własną domenę;
  • działa na różnych hostingach – ważne jest tutaj IP każdej strony, ale też lokalizacja jej serwera, każde z których przyczynia się do różnorodności;
  • jest promowane w różnoraki sposób – każdej strony zaplecza nie można pozycjonować w dokładnie taki sam sposób, gdyż tworzy to pewnego rodzaju powiązania;
  • jest tworzone stopniowo – każda strona zaplecza nie może powstać w tym samym momencie – warto więc tworzyć je swoistymi partiami.

W działaniach zmierzających ku stworzeniu zaplecza idealnego zmierza się ku jak największej jego dywersyfikacji. Właśnie dlatego inwestuje się we wszystko to, co mogłoby odróżnić jedną stronę od innej i ukryć powiązania między nimi.

Czy warto budować takie właśnie zaplecze?

Wiedząc już, jak budować zaplecze SEO warto odpowiedzieć sobie na pytanie czy tak właściwie warto to robić. Wszystko tutaj zależy od wielu różnych czynników. Tym podstawowym jest to, jak dużym budżetem na pozycjonowanie się dysponuje. Zaplecze jest rzeczą dość kosztowną, ale też wymagającą mnóstwa czasu na jego rozwój. Należy wziąć pod uwagę fakt, że inwestycja w nie nie zwraca się natychmiast, a nawet po kilkunastu miesiącach. Warto też zwrócić uwagę na to, czy zaplecze będzie się wykorzystywało do promowania zaledwie jednej strony. Jeśli tak, będzie to oznaczało jakąś stratę jego potencjału. Zaplecza niebezpodstawnie są domeną firm pozycjonerskich. Agencje interaktywne wykorzystują je stale i wielokrotnie, promując za ich pośrednictwem strony własnych klientów.

Oczywiście, posiadanie własnego zaplecza gwarantuje bardzo dużą samodzielność i stwarza wiele możliwości w dalszej perspektywie. Im ono bardziej rozbudowane, tym cenniejsze ono tak właściwie jest. Należy jednak wszystko dokładnie rozważyć, biorąc pod uwagę przede wszystkim to, ile kosztuje tworzenie zaplecza. Choć samo jego postawienie to drobnostka, dodajmy do tego koszta związane z jego regularnym aktualizowaniem (copywriting i samo w sobie publikowanie), ale też te wynikające z zakupu skórek (każda strona w zapleczu powinna się różnić pod względem tego, jak wygląda), ale i rozkrocznym przedłużaniem hostingów i domen, a może się okazać, że opłacalność będzie stała na niskim poziomie, a samo zaplecze początkowo będzie generowało duże straty.

Aby jednak podsumować, budowanie rozbudowanego zaplecza jest świetną sprawą dla firm, które są duże i które planują pozostać na rynku przez wiele nadchodzących lat. Na pewno na tym zyskają i będą w stanie w przyszłości czerpać z tego korzyści. Niewielkie i niepewne przedsiębiorstwa powinny zaś sięgnąć po usługi agencji interaktywnej. Większość z nich posiada już swoje zaplecza i z chęcią przyjmie nowego klienta pod ich skrzydła.

Podsumowanie

Budowanie własnego zaplecza SEO wymaga sporej uwagi, ale i przemyślenia, czy tak naprawdę warto się tym zajmować. Choć korzyści z tego właśnie działania potrafią być ogromne, bardzo łatwo jest stracić jego potencjał lub w międzyczasie się zniechęcić. Budowanie zaplecza bowiem jest czymś, co potrafi trwać długimi miesiącami (im dłużej trwa, tym tak naprawdę lepiej dla niego) i tak właściwie… nigdy się nie kończy. Jeśli zatem  rozważy się to wszystko i uzna się, że nie warto budować własnego zaplecza, powinno się sięgnąć po usługi porządnej agencji interaktywnej. Bardzo prawdopodobne jest to, że ta dysponuje już swoim ogromnym zapleczem, do którego jako jej klient uzyska się dostęp. Szybko, bezproblemowo i sprawnie. Bez

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!