fbpx

Experience marketing - co to?

Marketing

Experience marketing – co to? Nie da się ukryć, że experience marketing ostatnimi czasy cieszy się coraz większą popularnością. Nie możemy się jednak temu dziwić, tym bardziej, jeśli weźmiemy pod uwagę zalety tego rozwiązania. Czym dokładnie jest i na czym polega experience marketing? Jakie zalety experience marketingu możemy wyróżnić? W jaki sposób rozpocząć experience marketing? Dlaczego w dzisiejszych czasach marketing eksperymentalny ma tak duże znaczenie? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

Czym dokładnie jest i na czym polega experience marketing?

Z pewnością wiele osób zastanawia się, czym tak właściwie jest experience marketing. Otóż gdybyśmy zdecydowali się na zdefiniowanie tego pojęcia, wówczas moglibyśmy dojść do wniosku, że jest to pewnego rodzaju strategia marketingowa, która obejmuje zarówno reklamę, sprzedaż, jak i inne działania handlowe firmy. Kluczowe jest zrozumienie podstawowego założenia w experience marketingu. Otóż istotna jest kwestia głębokiego zaangażowania odbiorcy we wspólne akcje, dzięki czemu budowana jest więź z marką. Wbrew pozorom jest to kluczowa kwestia w przypadku każdego rodzaju marketingu. Tytułowy marketing eksperymentalny może obejmować długofalowe strategie, wydarzenia, pojedyncze akcje. Warto wspomnieć o organizowaniu testów produktu lub usługi. W każdym przypadku istotna jest kwestia tego, aby zbudować trwałą i głęboką więź z odbiorcą. Mogą nim być chociażby tradycyjni klienci, sponsorzy, partnerzy handlowi, a nawet pracownicy. 

Jakie zalety experience marketingu możemy wyróżnić?

Nie bez powodu experience marketing cieszy się tak dużą popularnością wśród doświadczonych marketerów. Rozwiązanie to niesie ze sobą wiele zalet, o których z pewnością warto wspomnieć. Przede wszystkim możemy liczyć na tym, że nasi klienci będą odczuwać pewne przywiązanie do marki. Wiąże się to bezpośrednio nie tylko ze zwiększeniem potencjalnych zysków, ale również z tym, że zwiększają się zasięgi danego przedsiębiorstwa. Każdorazowo experience marketing opiera się na zapewnianiu niesamowitych i niepowtarzalnych doznań, w konsekwencji odbiorcy są w stanie jeszcze lepiej zapamiętać pozytywne doświadczenia. Dodatkowo budowane są miłe skojarzenia z wydarzeniem, jak i całym wizerunkiem marki. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że marketing eksperymentalny może być wykorzystany niemalże do każdej gałęzi współczesnego biznesu. Mogą to być tradycyjne promocje usług czy też produktów, oferty skierowane do profesjonalistów w różnorodnych dziedzinach, a w skrajnych przypadkach nawet ciesząca się dużą popularnością branża rozrywkowa i ta związana z multimediami. 

W jaki sposób rozpocząć experience marketing?

Wiemy już stosunkowo wiele na temat experience marketing. Warto teraz posiąść podstawowe informacje na temat tego, jak szybko i skutecznie go rozpocząć. Podobnie jak w przypadku każdej kampanii reklamowej, kluczowe jest poznanie profilu naszego klienta. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czego tak właściwie klient chciałby doświadczyć podczas danego wydarzenia. W taki sposób jesteśmy w stanie stworzyć niezapomniane doświadczenie, którym to ludzie chcą się dzielić z innymi. Jeśli nie do końca wiemy, od czego powinniśmy zacząć, wówczas w pierwszej kolejności powinniśmy zająć się podziałem doświadczeń na 5 zmysłów. Są to kolejno: wzrok (co nasi klienci chcieliby zobaczyć), słuch (co nasi klienci pragną usłyszeć), zapach (co nasi klienci chcieliby poczuć znajdując się w danej lokalizacji), dotyk (czego chcieliby dotykać nasi klienci) i smak (jakich smaków oczekują nasi klienci). Kluczowe jest stworzenie silnej więzi. Musimy więc postępować w taki sposób, aby klienci połączyli się z naszą marką. Mając z nami pozytywne doświadczenia mamy niemalże pewność, że konsumenci skorzystają z naszych produktów bądź usług w przyszłości, a na tym zależy nam w sposób szczególny.

Dlaczego w dzisiejszych czasach marketing eksperymentalny ma tak duże znaczenie?

Nie trzeba być specjalistą z zakresu reklamy, aby móc wywnioskować, że experience marketing ma w dzisiejszych czasach większe znaczenie, niż miało to miejsce kiedykolwiek. Dlaczego tak się dzieje? Otóż poszczególne organizacje w coraz większym stopniu koncentrują się na cyfrowym marketingu, a także na poprawie widoczności marki w sieci. Experience marketing ma duży wpływ na zwiększenie rozpoznawalności danej marki, a także przedsiębiorstwa. Im bardziej jest on wciągający i zachęca do interakcji klientów, tym bardziej zapada w pamięć. Marketing empiryczny razem z marketingiem cyfrowym to doskonałe połączenie, które skutkuje znacznie lepszą obecnością, a także rozpoznawalnością marki. Experience marketing to doskonała metoda zwiększania lojalności wobec marki i satysfakcji konsumentów. Wbrew pozorom jest to bardzo ważne zjawisko, bowiem przedsiębiorstwom zależy na tym, aby nie tylko zdobywać nowych konsumentów, ale również zatrzymać przy sobie wcześniejszych klientów. 

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!