Czym są teksty SEO? Przeglądając strony internetowe firm oferujących usługi pozycjonowania, ale też blogi poświęcone właśnie jemu szybko można spostrzec, jak dużo mówi się na nich o tak zwanych tekstach SEO. Rzeczywiście, na przestrzeni ostatnich lat stały się one czymś nie tylko popularnym, ale i efektywnym. Stały się środkiem do osiągania wysokich pozycji w Google. Czym są teksty SEO i dlaczego tak właściwie to na nie się dziś stawia? Na te, ale i na wiele innych pytań odpowiemy w tym wpisie.
Tekst SEO – czym tak właściwie jest?
Czym są teksty SEO? Są to treści tworzone w obrębie konkretnej strony, bloga lub sklepu internetowego powstałe z myślą o pozycjonowaniu go pod konkretne słowa kluczowe. Są one zatem zoptymalizowaną pod tym kątem wersją standardowych treści”, ukierunkowaną właśnie na to, by wpisywać się w algorytmy wyszukiwarki Google. Dobre teksty SEO są w stanie spełniać wszelkie wytyczne stawiane przez amerykańskiego giganta (choć niewyrażone nigdzie wprost) i stanowią podstawę efektywnej walki o wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Na przestrzeni lat definicja tekstów SEO zmieniała się. Początkowo były to teksty zaledwie nasycone odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi. Dziś jednak to coś więcej. To teksty, które łączą w sobie właśnie nasycenie słowami kluczowymi (ale koniecznie rozsądne, naturalne i nie na siłę) z użytecznością względem użytkownika, na którą Google zwraca aktualnie największą uwagę. Teksty SEO są zatem połączeniem użyteczności z perfekcyjną optymalizacją. Takie przynajmniej powinny być i tak właśnie postrzegają je dobre agencje interaktywne, które zajmują się (między innymi) ich tworzeniem.
Tekst SEO to nie tylko taki, który posiada właściwe nagromadzenie skrzętnie wybranych słów kluczowych. To taki, który jest wartościowy – zarówno dla odbiorcy, jak i robota wyszukującego (te dwie rzeczy są aktualnie ściśle ze sobą związane). Jego tworzenie zaczyna się zatem od ustalenia jego tematu – cały tekst musi odpowiadać na konkretne pytanie w sposób wyczerpujący i kompleksowy.
Dlaczego tworzy się teksty SEO?
Teksty SEO to aktualnie coś, co stanowi podstawę działania każdej strony internetowej, bloga czy sklepu internetowego. Ludzie powoli uczą się, że od początku ich istnienia w sieci to właśnie je powinno się tworzyć, aby nie tracić ich potencjału, a finalnie dotrzeć z nimi do jak najszerszego grona odbiorców. Ale dlaczego tak właściwie tworzy się tego typu teksty? Poniżej przedstawiamy kilka powodów.
- Teksty SEO pozwalają na osiąganie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Jest to główna ich zaleta, a zarazem powód, dla którego większość ludzi na poważnie traktujących swoją obecność w sieci to właśnie na nie stawia. Dzięki tekstom SEO jest się w stanie tak zoptymalizować własne treści, by wspomóc proces pozycjonowania. Co więcej, teksty stanowią jego podstawę i coś, wokół czego ono tak właściwie się obraca.
- Teksty te generują konwersje. Teksty SEO wypadają doskonale w kontekście prowadzenia do konwersji. Odpowiednio przygotowane i zredagowane, subtelnie zachęcają potencjalnego klienta do dokonania zakupu, skorzystania z usługi, kliknięcia w odnośnik czy realizacji niemal dowolnego celu, jaki założył sobie twórca strony internetowej.
- Zaangażowanie odbiorcy to domena tekstów SEO. Właściwie przygotowane teksty SEO dążą do tego, by zaangażować odbiorcę. Choć kiedyś tworzyło się je bardziej z myślą o robotach wyszukujących, dziś nastawia się przede wszystkim na użytkownika docelowego. Tworzy się je zatem z myślą o tym, by zachęcić go do przeczytania ich. Każdy z nich musi zatem nie tylko spełniać normy związane z odpowiednią optymalizacją, ale też być sformułowany w taki sposób, by sam w sobie prezentował pewną wartość i był czymś, po co użytkownicy zajrzą na konkretną stronę czy bloga.
- Teksty tego typu są najbardziej wartościowe. Z uwagi na fakt, że SEO poniekąd wyznacza schemat tworzenia dobrego, wartościowego, przydatnego i efektywnie działającego w pozycjonowaniu tekstu, teksty tworzone z myślą o nim są po prostu godne przeczytania. Nie tylko kompletnie wyczerpują temat, ale też są zorganizowane w sposób, który doceni użytkownik (a przez to i robot indeksujący wyszukiwarki). Odpowiednio opracowane, pozwolą w pełni wykorzystać potencjał danej myśli, a jej samej trafić do większego grona odbiorców. Po to zresztą bez dwóch zdań pisze się każdy tekst. Nie tylko ten SEO.
Podsumowanie
Czym są teksty SEO? Są treściami, które aktualnie uważane są za najbardziej naturalne i właściwe do tworzenia. Przynajmniej wtedy, gdy chce się osiągnąć sukces w wynikach wyszukiwania. To teksty, które są perfekcyjnie zoptymalizowane i stworzone właśnie z myślą o tym sukcesie. Tworzyć je można samodzielnie, jednak wymaga to olbrzymiej wprawy, a przede wszystkim znajomości wszelkich zasad (tych jest mnóstwo). Można je również powierzyć firmie, która zna się na rzeczy i doskonale wie, jak je przygotować. Współpraca z nią nie musi zakładać oddania jej redagowania tekstów. Może też się wiązać z oddawaniu jej własnych treści do odpowiedniej ich optymalizacji.