SEO – co to jest? Obecność firmy w Internecie to współcześnie jedna z podstaw jej efektywnego prowadzenia. Internet już wiele lat temu stał się podstawowym kanałem do generowania przychodu – również przez przedsiębiorstwa działające czysto stacjonarnie. Zdecydowana większość osób to po niego sięga szukając większości usług czy produktów. Aby wykorzystać to na swoją korzyść, wręcz trzeba postawić na SEO. Czym ono jednak tak właściwie jest i jakie korzyści towarzyszą zdecydowaniu się na nie? Kilka słów na ten temat powiemy poniżej.
Czym tak właściwie jest SEO?
SEO, a raczej Search Engine Optimization, jest w Polsce uznawane za określenie synonimiczne z pozycjonowaniem stron. Zagranicą zaś skupia się ono na czymś, co można uznać za podstawowy jego element – optymalizacji witryn internetowych właśnie pod kątem pozycjonowania. Jakkolwiek by nie podchodzić do jego definicji można je uznać za szereg działań zmierzających do podniesienia pozycji danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google’a – oczywiście w kontekście określonych słów kluczowych, na których owa strona się skupia. SEO w tym momencie stanowi jedną z podstaw marketingu internetowego i jedną z tych rzeczy, które ludzie najbardziej w jego kontekście szanują. Działaniom w zakresie SEO można poddawać wszystko – od stron internetowych, przez sklepy działające w sieci, aż po blogi czy niewielkie wizytówki. Ważne jest jednak, by robić to z głową, stosując się do wszelkich aktualnie panujących w branży zasad.
Patrząc na samo SEO, co to jest i jak się za to zabiera, można śmiało powiedzieć, że punktem wyjściowym w nim jest niemal zawsze opracowanie odpowiedniego planu działania. To tak naprawdę marketingowy biznesplan, w ramach którego wybiera się odpowiednie słowa kluczowe (od kilkunastu do kilkudziesięciu), które będą miały potencjał w kontekście generowania konwersji, a w obrębie których będzie szansa zaistnieć (na przykład ze względu na niski próg wejścia). Ustala się także budżet właśnie na to. Po planie przychodzi czas na działania optymalizacyjne (czyli istotę SEO, a w Polsce jego część, gdyż dalsze kroki też wpisują się w jego definicję), a zatem przystosowanie strony pod bycie promowaną. Ostatnim krokiem zaś jest właściwe pozycjonowanie, zakładające budowanie profilu linków oraz stałe budowanie treści SEO, wokół których generowane będą ewentualne konwersje.
Czy warto inwestować w SEO?
SEO nie bez powodu cieszy się w naszym kraju tak dużym zainteresowaniem. Nie spotykałoby się z nim, gdyby było czymś wysoce nieopłacalnym. Mimo wszystko jednak nie warto wchodzić w nie w ciemno. Zamiast tego zawsze powinno się zapoznać z jego podstawowymi wartościami. Tak, aby podjąć decyzję na jego temat świadomie. Wybrane korzyści płynące z postawienia na nie publikujemy poniżej.
- Możliwość trafienia do nowego grona klientów – Internet daje możliwość trafienia do tych klientów, do których w życiu nie trafiłoby się przy działalności stacjonarnej. SEO jest natomiast środkiem do osiągnięcia tego celu.
- SEO zwiększa wartość strony – wiele działań w jego obrębie zakłada prace nad stroną i czynienie z niej miejsca wartościowego dla odbiorców. Nawet jeśli nie uda się więc zrealizować własnego celu związanego ze zdobyciem pozycji, pozostanie się ze znacznie lepszą i solidniejszą stronę internetową.
- SEO gwarantuje zwrot inwestycji – umiejętnie przeprowadzone, potrafi być czymś niesamowicie skutecznym. Wiele w nim jednak zależy od wyboru odpowiednich słów kluczowych oraz agencji interaktywnej, która się nim zajmie. Z jej wykorzystaniem szanse na zwrot inwestycji rosną, wraz ze wzrostem potencjału na osiągnięcie najwyższych pozycji w wyszukiwarkach.
- Możliwość efektywnej walki z konkurencją – firma znajdująca się wyżej w wynikach wyszukiwania zawsze jest tą popularniejszą.
- Idealne wstrzeliwanie się w target – pozycjonowanie może mieć charakter globalny, ale nie musi. Bez problemu można zdecydować się na promowanie fraz czysto lokalnych. Niezależnie jednak od wszystkiego, za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej zawsze trafia się w grono odbiorców rzeczywiście poszukujących danego produktu czy usługi. Na tym polega w końcu charakterystyka wyszukiwarki.
Działań w zakresie SEO można podjąć się samodzielnie. Znacznie lepszym i rozsądniejszym rozwiązaniem jest jednak zainwestowanie w usługi agencji interaktywnej, która zajmuje się nimi profesjonalnie. Dzięki temu zyska się mnóstwo czasu – a ten w biznesie to też pieniądze. Jednocześnie więc będzie się rozwijało własną firmę oraz dbało o jej marketing internetowy. W najlepszej możliwej formie.
Podsumowanie
SEO – co to jest? Jest to coś, co stanowi furtkę do sukcesu w Internecie. Jeżeli oczywiście właściwie się do niego podejdzie, najlepiej w asyście znającej się na rzeczy agencji interaktywnej. O zaletach pozycjonowania stron (w Polsce tożsamego właśnie z SEO) nie trzeba wiele mówić – każdy doskonale zdaje sobie z nich sprawę. Dziś zaś postawienie na nie wydaje się być nie tyle rozsądne, co konieczne. Konieczne do tego, by zyskać jakikolwiek rozgłos w Internecie.