fbpx

Pozycjonowanie stron - ile trwa?

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron – ile trwa? Klienci agencji SEO często pytają, jak długo trwa pozycjonowanie strony. Niestety, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Efekty działań SEO zależą od wielu czynników. Należy uzbroić się w cierpliwość, przynajmniej przez kilka miesięcy. Wynika to z faktu, że dokładne wyjście strony na TOP wyszukiwarki zależy od wielu czynników. Niektóre z nich nie zależą od skuteczności specjalistów SEO.

Każdego dnia w sieci pojawiają się nowe strony i nowe sklepy internetowe. Coraz więcej osób rozwija e-biznes. Często ludzie, którzy już odnieśli sukces w sieci, próbują swoich sił w innych branżach. Każdy przedsiębiorca marzy o tym, aby jego strona znalazła się w top 3, ale tylko trzy osoby mogą tego dokonać. W niektórych branżach konkurencja jest stosunkowo niska, w innych przytłaczająca. Jednak nawet silna konkurencja nie przeszkodzi Ci w osiągnięciu dobrych wyników w SEO. Im bardziej konkurencyjna branża, tym więcej czasu zajmie specjaliście SEO osiągnięcie wyników.

  • Algorytmy wyszukiwarek. Ciągle się zmieniają. Należy to wziąć pod uwagę przy wyborze strategii promocji serwisu. Należy pamiętać, że algorytmy wyszukiwarek różnią się. Yahoo może „uczynić” Twoją witrynę TOP, ale Google nie.
  • Konkurencja . Promocja witryny pod kątem wysoce konkurencyjnych zapytań jest skomplikowana. Ważne jest kontrolowanie działalności podobnych firm. Umożliwi to terminowe wprowadzanie zmian. Pamiętaj, że konkurencja różni się w zależności od wyszukiwarki. Wynika to z faktu, że w TOPie są różne organizacje. Wpływa na szybkość dotarcia do TOP i regionu.
  • Wiek witryny. Promując nową stronę z wadami, po prostu lepiej nie liczyć na szybkie wyjście do TOP. Łatwiej jest wypozycjonować już zindeksowaną witrynę z wysokimi wynikami czynników behawioralnych.

Wejście do TOP może zająć od 3-4 miesięcy do roku. Ale są też wyjątki. Nie zapominaj, że wejście do TOP to pierwszy etap promocji. Aby utrzymać pozycję lidera, trzeba stale pracować 

Wpływ domeny na pozycjonowanie strony internetowej

Właściciele starszych domen mogą liczyć na szybsze pozycjonowanie. Nawet jeśli z domeną nic się wcześniej nie działo, istnieje duże prawdopodobieństwo, że efekty działań SEO będą widoczne znacznie szybciej niż w przypadku nowych domen.

Ważna jest również historia domeny. Czy była na nim jakaś treść… Czy były jakieś powiązania z nim… Jak obszerna jest strona…Pozycjonowanie stron - ile trwa?

Łatwiej jest prowadzić stronę, która ma już swoją historię. Zaczynanie od zera trwa o wiele dłużej. Według wielu ekspertów SEO, wyszukiwarka Google premiuje nowe strony. Po opublikowaniu, strona taka zyskuje dobrą pozycję w ciągu kilku dni lub tygodni. Po tym czasie, jeśli nie zostaną podjęte żadne działania optymalizacyjne dla wyszukiwarek, strona często ląduje na niższej pozycji w rankingu. Jednakże, jest mało prawdopodobne, że ktokolwiek zacznie optymalizację pod kątem wyszukiwarek zaraz po stworzeniu strony.

Zmiany w algorytmach Google

Działania podejmowane przez agencję lub specjalistę SEO muszą być dostosowane do aktualnej widoczności strony oraz branży, w której działa klient.

Google dość często wprowadza zmiany algorytmów, które mają ogromny wpływ na metody pozycjonowania. Od kompetencji specjalisty SEO zależy, jak szybko i skutecznie zareaguje on na zmiany w algorytmach Google lub w przypadku spadku widoczności. Specjalista musi również zdecydować, czy reagować natychmiast na daną aktualizację, czy też poczekać na ustabilizowanie się sytuacji po chwilowych wahaniach pozycji.

Żaden specjalista SEO (ani agencja SEO) nie ma bezpośredniego wpływu na to, gdzie pozycjonowana strona będzie się znajdować. Specjalista SEO pomaga Google w podjęciu korzystnej decyzji dla witryny.

Dla skutecznej kampanii SEO ważne jest doświadczenie specjalisty, który nie tylko umiejętnie dobierze metody pozycjonowania strony, rozpozna ewentualne problemy na stronie, ale także będzie odpowiednio reagował na zmiany w wyszukiwarce czy konkurencji. Wiedza, doświadczenie i umiejętności analityczne są ważne w pracy każdego profesjonalnego pozycjonera.

Interakcja z innymi specjalistami

Przed podjęciem działań, specjalista SEO bada stronę. Dostrzega ewentualne błędy, wskazuje braki i zaleca zmiany. Link building, optymalizacja techniczna i tworzenie stron internetowych wymaga współpracy specjalisty SEO z programistą i copywriterem.

Jeśli strona posiada treść, ale nie posiada fraz kluczowych, wystarczy ją zoptymalizować lub rozbudować. Jeśli jednak na stronie brakuje treści, copywriter musi napisać ją od podstaw. W przypadku rozbudowanych serwisów, copywriting planowany jest zazwyczaj na kilka miesięcy, a nawet dłużej.

Liczba działań SEO w miesiącu zależy przede wszystkim od budżetu klienta. Ponieważ strony klientów wymagają różnych nakładów pracy, budżet, który jest wystarczający dla jednego klienta, nie zawsze sprawdzi się dla innego.

Pozycjonowanie strony internetowej jest procesem czasochłonnym

Statystyki pokazują, że pozycjonowanie strony na proste frazy long-tail (zapytania o niskiej częstotliwości) trwa co najmniej 3 miesiące, a na średnio konkurencyjne zapytania trzeba poczekać co najmniej pół roku, aby uzyskać wymierne efekty. W przypadku częstych zapytań trwa to rok lub dłużej.

Pozycjonowanie jest również procesem ciągłym. Jeśli przestaniesz po uzyskaniu zadowalających wyników, strona szybko zacznie tracić na znaczeniu. Konkurencja jest aktywna i szuka sposobów na uplasowanie się w top 3 stron internetowych.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!