fbpx

One-page SEO - co to znaczy?

Pozycjonowanie stron

One-page SEO – co to znaczy? Zanim przejdziemy do ujawnienia tematu artykułu, odpowiedzmy sobie na pytanie: czym jest One Page w ogóle? One Page//Single Page czyli strony internetowe bez podstron. Jest to aplikacja internetowa, która ładuje wszystkie swoje komponenty (moduły, skrypty JavaScript, pliki stylów CSS itd.) na jednej stronie.

Aplikacje jednostronicowe różnią się od zwykłych witryn — te pierwsze wymagają mniejszej liczby odświeżeń stron, aby zapewnić żądane przez użytkownika wrażenia. Większość obciążenia przetwarzania strony odbywa się po stronie klienta, a użytkownik może dynamicznie aktualizować zawartość załadowanej strony HTML bez konieczności jej ponownego ładowania.

Typowa strona internetowa tego typu wygląda jak zwykła strona internetowa. Jednak treść jest ładowana i odświeżana bez ponownego ładowania z JavaScript. Ostateczny wygląd strony tworzony jest w przeglądarce. Aby osiągnąć ten efekt, aplikacja wykorzystuje zaawansowane frameworki JavaScript: Knockout.js, Meteor.js, Ember.js oraz AngularJS.

Jeśli kiedykolwiek korzystałeś z Map Google, Gmaila lub kanału informacyjnego Facebooka, to wiesz, czym jest aplikacja Single Page.

Przechodząc do tematu SEO dla witryny typu One Page, wyjaśnijmy, że jest to nieco bardziej złożona koncepcja. Ale definicja tego procesu jest dość prosta i oczywista: jest to optymalizacja aplikacji jednostronicowych dla wyszukiwarek. Strona One Page zapewnia imponującą szybkość ładowania i minimalną potrzebę odświeżania strony. Ale trzeba za to zapłacić większym wysiłkiem w pozycjonowaniu w wyszukiwarkach.

Dlaczego potrzebujesz aplikacji jednostronicowej

Strona One Page ma wiele zalet zarówno dla SEO, jak i zwykłych użytkowników:

  • buforowanie danych jest tak proste i przyjemne, jak powiew wiatru nad Wisłą w leniwy letni wieczór. Gdy aplikacja pobierze wszystkie potrzebne dane, może działać nawet w trybie offline;
  • przy tworzeniu aplikacji na smartfona możesz korzystać z tego samego backendu, co do strony One Page;
  • Aplikacje jednostronicowe ułatwiają debugowanie w Chrome, ponieważ programista może przeglądać wszystkie dane bezpośrednio z elementów strony i obserwować aktywność w sieci;
  • proces tworzenia przebiega szybciej, ponieważ nie ma potrzeby oddzielnego pisania kodu, aby renderować strony na serwerze. Nie potrzebujesz serwera, aby rozpocząć proces rozwoju. Kod zaczyna się od pliku: // URI – kropka;
  • Strony One Page ładują większość zasobów tylko raz podczas sesji przeglądania przeglądarki. Dane zmieniają się po wykonaniu przez użytkownika akcji na stronie, ale nie ma potrzeby odświeżania całej strony.

One-page – wady aplikacji jednostronicowych

Główną wadą stron typu One-page jest ograniczony potencjał optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. SEO opiera się na spójnych, spójnych treściach na poszczególnych stronach w witrynie. Jednak aplikacje jednostronicowe aktualizują się i komunikują bez ponownego ładowania strony.One-page SEO - co to znaczy?

Czy próbowałeś wyszukać w Google film, który kiedyś widziałeś na Facebooku? To nie jest takie proste. Załóżmy, że pamiętasz, o czym był film i próbujesz go znaleźć za pomocą słów kluczowych związanych z treścią. Wyniki wyszukiwania będą zawierać filmy z YouTube, ale nie to, czego szukałeś. A dlaczego? Ponieważ treść nie została zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki.

Jest jeszcze kilka szczegółów, które można dodać do podstawowego problemu SEO:

  • ze względu na XSS (cross-site scripting) aplikacje te są dość podatne na ataki hakerów, którzy mogą uzyskać dostęp po stronie klienta w celu wdrożenia dodatkowych skryptów;
  • aktywny JavaScript to chleb powszedni dla witryny typu One Page. Jeśli użytkownik ręcznie wyłączył JavaScript, otrzyma ciasteczko maślane, a nie dobry UX;
  • Ponieważ przeglądarka musi najpierw załadować nieporęczne i ciężkie frameworki po stronie użytkownika, załadowanie strony może zająć dość dużo czasu.

Pamiętaj jednak, że aplikacje jednostronicowe są zachęcane przez wielu gigantów technologicznych. Dlatego jest wysoce prawdopodobne, że większość z tych problemów zostanie rozwiązana w najbliższej przyszłości.

Jak prawidłowo zoptymalizować aplikację jednostronicową

Podczas optymalizacji należy najpierw zwrócić uwagę na kilka elementów:

  • Widok metatagów, typ treści meta, tytuł, opis meta; tagi społecznościowe, podtytuły i tak dalej. Elementy te informują wyszukiwarki o zawartości stron, dzięki czemu wyszukiwarki mogą je poprawnie indeksować i dodawać do swoich katalogów.
  • Linki wewnętrzne i zewnętrzne ze wszystkimi towarzyszącymi atrybutami, w szczególności follow i index. Ważne jest, aby używać linków HREF zamiast linków onclick, aby uniknąć możliwych problemów z indeksowaniem.
  • Informacje o grafice ze wszystkimi niezbędnymi metatagami.
  • Mikrodane: kontakty, Open Graph i tak dalej, opisy produktów.
  • Treść tekstowa strony, podzielona na akapity i ozdobiona wszelkiego rodzaju luksusem, takimi jak podtytuły.
  • Ważne jest, aby upewnić się, że w tekście ani w podtytułach nie ma komentarzy do kodu. Jest to powszechny problem podczas korzystania z ReactJS i należy go unikać.

Porady dla stron One Page i ogólne wytyczne SEO

1. Nie zmieniaj struktury adresu URL

Potrzebujesz czystego, pięknego i trwałego adresu URL, który w przyszłości ułatwi tworzenie linków. Zmieniając strukturę adresu URL, ryzykujesz popełnieniem błędu, który wpłynie na inne aspekty promocji.

2. Spraw, aby wszystkie elementy strony były czytelne dla wyszukiwarek

Mechanizm JavaScript zawiera komponent routingu, który zapewnia każdej stronie osobny adres URL. Nie zapomnij o tym!

3. Dodaj prędkości witrynie

Szybkość strony jest jednym z ważnych czynników w rankingu wyszukiwarek, ponieważ SEO chcą zapewnić użytkownikowi najlepszy możliwy UX. Możesz również użyć sieci CDN (Content Delivery Network) do buforowania stron, aby zmniejszyć obciążenie po stronie serwera i przyspieszyć ładowanie zawartości.

4. Nie zaniedbuj mapy strony

Należy dodać mapę witryny do określenia rodzaju informacji, które w niej publikujesz, dzięki czemu strona może dopasować informacje do wyszukiwania użytkownika. Nie wspominając już o tym, że poprawnie wykonana mapa witryny poprawia indeksowanie strony i przyspiesza indeksowanie, a to ma pozytywny wpływ na ranking w Google. Dlatego mapa witryny musi być dokładna, aktualna i poprawna. Jeżeli strona jest na WordPressie wtyczka doda mapę witryny automatycznie.

5. Zwróć szczególną uwagę na paginację stron

Wątpliwe jest, aby paginacja miała jakikolwiek pozytywny wpływ na SEO. Ale jeśli zdecydujesz się go wdrożyć, to zrób to poprawnie: strony paginacyjne powinny zawierać linki HREF do poprzedniej i następnej strony.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!