fbpx

Marketing funnel - co to?

Marketing

Marketing funnel – co to? Warto zapoznać się z najważniejszymi aspektami dotyczącymi nowoczesnych działań promocyjnych. Jednym z nich jest marketing funnel. O co tutaj chodzi? Co warto wiedzieć na temat lejka marketingowego? Jakie czynności powinny być prowadzone, by uzyskać satysfakcjonujące efekty finalne?

Czym cechuje się marketing funnel?

Chcesz mieć o wiele więcej Klientów? Posiadasz firmę, lecz wyniki sprzedażowe pozostawiają ogólnie (od praktycznie samego początku) naprawdę sporo do życzenia? W takim razie warto odwiedzić stroną https://www.wildmoose.pl/. Po to, by kooperować z ekspertami. Wild Moose to podmiot doświadczony, który wie, jakie działania marketingowe podejmować. Ostatnio coraz częściej mówi się o marketing funnel. Czym cechuje się to pojęcie? Inna nazwa (polska) to lejek marketingowy. Warto zapamiętać sobie raz na zawsze, że marketing funnel to droga, jaką przechodzi Klient od momentu pierwszej styczności z konkretnymi produktami, usługami (oferowanymi przez dany podmiot) do ewentualnego wykonania zakupów. Ważny jest tutaj kształt lejka, który pozwala lepiej zobrazować całą sytuację. Na pewno wiesz, jak wyglądają standardowe akcesoria tego typu, które są często używane np. w kuchni. Na samej górze lejek jest bardzo szeroki. Jakie ma to przełożenie na sferę marketingową? Należy zauważyć, że na starcie jest wielu Klientów, którzy ewentualnie chętnie sięgnęliby po konkretne produkty. Z czasem jednak tych osób zaczyna ubywać. W finalnym rozrachunku tylko niewielka ilość (z początkowej grupy) decyduje się na wykonanie zakupów. Lejek na samym dole jest zaś dość wąski. Łatwo tutaj zatem zauważyć pewne analogie, prawda? Marketing funnel pozwala podejmować odpowiednie kroki, by te proporcje były zmienione. Jeśli chociaż nieco większa część osób dotrze do finalnego etapu (i wykona zakupy produktów albo skorzysta z usług), to znacząco zwiększą się zyski konkretnej firmy. Gra jest zatem bez wątpienia warta świeczki. Nic dziwnego, że coraz więcej osób analizuje ten termin i zastanawia się, jakie kroki powinny być podjęte.

Jakie działania powinny być podejmowane?

Co zrobić, by dana firma miała więcej Klientów? Jakie działania są niezbędne, by na samym dole lejka nie brakowało zainteresowanych osób? To przecież przekłada się na zarabiane pieniądze… Na pewno w pierwszej kolejności warto zadbać o to, by o danej firmie dowiedziało się jak najwięcej osób. Tutaj nie ma nic skomplikowanego. W końcu jak na górze lejka marketingowego będzie więcej zainteresowanych, to finalnie więcej z nich kupi konkretne produkty albo skorzysta z usług. Trzeba zatem zrobić wszystko, by zwiększyć początkowe zainteresowanie. Co jeszcze jest tutaj istotne? Budowanie relacji. Im będą one lepsze, tym więcej osób przejdzie do kolejnego etapu. Sama informacja, że dana firma sprzedaje określony asortyment itp. nie jest w dzisiejszych czasach wystarczająca. Jak komuś zależy na sporych obrotach, to tej sprawy nie może bagatelizować. Bardzo istotne jest także to, by dokładnie przedstawiać, co jest w ofercie. Nie można skupiać się tylko na samej suchej treści. Musi być ona zachęcająca. Warto stosować tak zwany język korzyści. Chodzi o to, by ludzie rzeczywiście zainteresowali się konkretnym asortymentem. Cała idea polega na tym, aby mieli oni świadomość, że np. konkretne produkty naprawdę mogą im się przydać w trakcie codziennej rzeczywistości. Na tym jednak działania nie powinny się zakończyć. Jeśli konkretna osoba dokona zakupów, to cały czas musisz się o nią troszczyć. Jest to w Twoim interesie. Nie da się tego ukryć. Warto subtelnie, bez nachalności, zachęcać ludzi do wystawiania pozytywnych recenzji. Dlaczego jest to ważne? W ten sposób łatwiej jest o budowanie marki. Im więcej pozytywnych opinii, tym większe zainteresowanie, które przekłada się na zyski. Należy także cały czas budować relacje z lojalnymi użytkownikami. Jeśli będą tutaj podjęte właściwe kroki (np. personalizacja oferty), to można liczyć na to, że taka osoba zostanie z nami na dłużej. A to dla każdego właściciela firmy powinna być priorytetowa sprawa.

Co można uzyskać w finalnym rozrachunku?

Strategia opierająca się na marketing funnel przynosi korzyści. Wszystkie działania muszą być jednak nie tylko zaplanowane, ale także odpowiednio wdrażane i na bieżąco analizowane. Jest to potrzebne, by w razie potrzeby dokonać niezbędnych modyfikacji. Jeśli uda Ci się np. zwiększyć początkowe zainteresowanie marką, to dany produkt, usługi itd. będą znacznie bardziej popularne. To natomiast prosta droga do znacznie bardziej okazałych zysków. Istotne jest, by szybko reagować. Na poszczególnych etapach Klienci mają rozmaite wątpliwości dotyczące tego, czy konkretny asortyment jest im istotnie potrzebny. Zadaniem ekspertów jest podejmowanie odpowiednich działań, by te wątpliwości były w mig rozwiane. Należy podtrzymywać zainteresowanie konkretnymi produktami aż do samego końca. Zaletą marketing funnel jest także to, że zadowoleni Klienci często piszą potem pozytywne recenzje. To natomiast przekłada się na to, że sprzedaż konkretnej firmy jeszcze bardziej się napędza.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!