fbpx

Jak marketing dialog

Marketing

Jak marketing dialog. Wkład nowych mediów zmienia sposób, w jaki specjaliści ds. marketingu wchodzą w interakcję z odbiorcami, ukierunkowują i rozpowszechniają komunikaty marketingowe. W miarę jak przestrzeń reklamowa przesuwa się w stronę cyfrową i interaktywną, agencje i firmy medialne muszą zmienić swoje dotychczasowe podejście marketingowe, aby odnieść sukces w nowym środowisku. Od dawna stratedzy marketingowi przestali postrzegać konsumenta, jako odbiorcę reklamy. W rzeczywistości ważniejsza niż wiadomość wysłana do klienta jest informacja zwrotna. Już inne klasyczne formy reklamy bezpośredniej, kierowane są osobiście do klientów i proszą ich o kontakt. Dialog z konsumentami pomaga przyciągnąć nowych zainteresowanych odbiorców i wzmocnić relacje z dotychczasowymi klientami. Coraz częściej zadawane jest pytanie jak marketing dialogowy wpływa na relacje z klientami i jakie przynosi korzyści?

Czym jest marketing dialogowy?  

Wysyłanie ukierunkowanych reklam staje się coraz ważniejszym trendem w świecie marketingu. Szczególnie teraz, w dobie Internetu, dialog jest bardziej potrzebny niż listy zwrotne, formularze składania zamówień, abonamenty czy nawet bezpośrednie usługi telefoniczne. Interaktywne relacje z klientami pokazują swój pełny potencjał.

Marketing dialogowy jest dyscypliną marketingu bezpośredniego. O ile klasyczny marketing bezpośredni wyróżnia się przede wszystkim dialogiem z klientami, o tyle marketing w dialogu wkracza na kolejny poziom, czyli wzajemną wymianę informacji między firmą oferującą swoje produkty lub usługi a konsumentem. Można, więc stwierdzić, że marketing w dialogu jest ucieleśnieniem każdej inicjatywy marketingowej, która wykorzystuje media do nawiązywania interaktywnych relacji z ludźmi.

Cele marketingu w dialogu

Zwracając się do klientów indywidualnych, marketing w dialogu przedstawia rozwój dystrybucji komercyjnej, od marketingu masowego po marketing niszowy. Dziś grupy docelowe ograniczają się do indywidualnych użytkowników. Zamiast kampanii reklamowych opartych na zasadzie rozdawania wszystkim klientom, przechowywanej we własnej bazie danych, poszczególne osoby docierają pojedynczo różnymi kanałami komunikacji zorientowanymi na dialog.

Wraz z rosnącym znaczeniem marketingu komunikacji online, zarówno sprzedaż, jak i obsługa klienta stawiają dialog w centrum dystrybucji handlowej. Marketing dialogowy stał się terminem ogólnym, obejmującym dziś klasyczne działania marketingu bezpośredniego, takie jak reklama emisyjna i sprzedaż telefoniczna.

Jak działa marketing dialogowy?

W marketingu dialogowym specjaliści ds. marketingu skupiają się na zainteresowaniach i potrzebach potencjalnych klientów, którym proponuje się indywidualnie dopasowane produkty lub usługi, tworząc w ten sposób lepsze relacje z nimi. W tym celu wykorzystywane są głównie kanały reklamowe, które pozwalają użytkownikom odpowiadać, a tym samym pozwalają badać odpowiedź klienta. Na przykład można zainteresować klienta, który spontanicznie dzwoni na bezpośrednią usługę telefoniczną, klika reklamę online lub skanuje kod QR (kod graficzny) za pomocą aparatu w telefonie komórkowym. Zakres możliwości interakcji różni się znacznie w zależności od środka komunikacji. Podczas gdy media reklamowe, takie jak kupony czy loterie, prowadzą tylko do dialogu, pojęcie to można w pełni zrozumieć, gdy pomyśli się o rozmowach z klientami przez telefon lub na targach.

Najpopularniejszymi narzędziami marketingu w dialogu są:

  • Reklamy radiowe są adresowane w całości lub w części
  • Marketing e-mailowy (mailing)
  • Marketing telefoniczny (przychodzący / wychodzący)
  • Karty i programy lojalnościowe oraz programy nagród
  • Marketing w wyszukiwarkach (SEO)
  • Reklama online (reklama treści / reklama displayowa)
  • Klasyczna reklama z elementem odpowiedzi
  • Profile mediów społecznościowych
  • Witryny firmowe lub produktowe.

Aby móc nawiązać dialog z klientami, trzeba maksymalnie uprościć reakcję na reklamę. Dlatego typowymi elementami odpowiedzi są infolinie lub otwarte odpowiedzi pisemne. Marketing dialogowy często koncentruje się na zachętach ekonomicznych do generowania reakcji klientów.

Klasyczne strategie sprzedaży przy marketingu w dialogu:

  • Rabaty przy wysyłaniu kuponów
  • Gwarancja zwrotu pieniędzy
  • Wczesne oferty, (czyli oferty w korzystnych cenach na pierwsze przyjazdy)
  • Rekomendacje od przyjaciół i znajomych.

Elementy odpowiedzi pozwalają mierzyć sukces działań reklamowych na podstawie opinii klientów, a tym samym poprawiać je, jeśli nie działają dobrze. Na przykład gwarancja zwrotu dla klientów, pokazująca chęć zbudowania zaufania, informuje również, czy dany produkt jest satysfakcjonujący dla konsumentów. Obecny klient, który pozyskuje nowych klientów wśród swoich znajomych, jest ważnym wyznacznikiem satysfakcji i zaufania.

Rozwój technologiczny powoduje, że podejście do konsumenta powinno być mniej nastawione na działania masowe.Trzeba zmienić kierunek w marketingu na bardziej zorientowany na klienta. Wykorzystując możliwości marketingu dialogu marketingowcy mogą lepiej ich poznać, zastosować dokładniejsze targetowanie, co pozwoli zmniejszyć straty z rozproszonych działań marketingowych. Marketing dialogowy przekłada się na większą sprzedaż i oczywiście większy zysk oraz lojalność klientów.

    FORMULARZ KONTAKTOWY

    Czy jesteś ciekaw naszej oferty?

    Jeśli tak skontaktuj się z nami!